• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3434 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۷ دي

ثبت‌نام وام كالا از شنبه آغاز مي‌شود


بانك مركزي از شنبه آينده ثبت‌نام از متقاضيان وام كالا را آغاز و اجراي آن را به بانك‌ها ابلاغ مي‌كند.  اخيرا طرحي از سوي بانك مركزي براي حمايت از خريد اعتباري كالاهاي توليد داخل مطرح و پيگيري شده كه قرار است با هماهنگي توليدكنندگان برنامه‌ريزي و به مرحله اجرا درآيد. علاوه بر اين، طرحي نيز از سوي وزارت كار مطرح شد كه جامعه هدف آن، بازنشستگان تامين اجتماعي و در مرحله بعد مستمري‌بگيران صندوق بازنشستگي كشوري است. هرچند علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از اجراي اين طرح در مراحل بعدي براي كارگران سخن گفته اما تاكنون حركت خاصي در اين بخش نشده و مسوولان كارگري هرگونه پيشرفت كار در اين بخش را رد مي‌كنند. در عين حال، به تازگي اجراي طرح وزارت كار به صورت پايلوت براي بازنشستگان تامين اجتماعي در دو استان البرز و خوزستان اجرا شده است. به گزارش مهر، ناصر حكيمي، مديركل فناوري اطلاعات بانك مركزي نيز با اعلام نهايي شدن طرح مربوط به بانك مركزي از تدوين دستورالعمل نهايي طرح و ابلاغ آن در شنبه هفته آينده به تمامي بانك‌هاي كشور خبر داد. زوج‌هاي جواني كه پيش از اين اقدام به دريافت كد رهگيري كرده‌اند؛ نخستين هدف بانك مركزي براي پرداخت وام خريد كالاي ۱۰ ميليون توماني (۵ ميليون تومان به هر نفر) است.
واكنش سرد بازنشسته‌ها به وام خريد كالا
احمد ميدري با اعلام آخرين وضعيت ثبت نام از متقاضيان وام خريد كالا در بخش بازنشستگان تامين اجتماعي و برنامه‌اي كه وزارت كار مسوول آن است و پيش مي‌برد، گفت: فعلا كار ثبت نام متقاضيان در دو استان البرز و خوزستان آغاز شده است و از هفته آينده در استان‌هاي ديگر نيز ثبت نام به عمل مي‌آيد. وي با بيان اينكه شايد اطلاع‌رساني خوبي صورت نگرفته باشد، گفت: تا ثبت نام‌ها به دست كم ۵۰ هزار مورد در استان البرز نرسد، نمي‌توان صدور كارت‌ها را آغاز كرد. شايد مردم منتظر هستند تا بازخورد طرح را ببينند و سپس اقدام به
ثبت نام كنند.
سه گروه مشمول در اولويت قرار گرفت
اين مقام مسوول در وزارت كار، شرط پرداخت وام ۱۰ ميليون توماني خريد كالاي ايراني به بازنشسته‌هاي تامين اجتماعي را حقوق ماهيانه   5/2 ميليون تومان دانست و افزود: هدف اين است كه براي تداوم كار و اينكه معوقات باعث توقف كار نشود، تسهيلات به نسبت حقوق‌ها پرداخت شود. در عين حال، ناصر حكيمي مديركل فناوري اطلاعات بانك مركزي نيز در اظهاراتي با اعلام نهايي شدن دستورالعمل پرداخت وام خريد كالاي ايراني به متقاضيان گفت: طي روزهاي آينده و به احتمال قوي، در روز شنبه دستورالعمل ابلاغ مي‌شود و از همان روز نيز سايت براي دريافت تقاضاها و ثبت نام باز خواهد شد. اين مقام مسوول در بانك مركزي تاكيد كرد: طرح اين بانك براي كل كشور است و به صورت سراسري اجرا مي‌شود و با برنامه وزارت كار كه درباره بازنشسته‌هاي تامين اجتماعي اجرا مي‌شود، متفاوت خواهد بود. در مرحله اول زوج‌هاي جوان، كارمندان رسمي و پيماني و مستمري‌بگيران صندوق بازنشستگي كشوري مي‌توانند تقاضا بدهند. حكيمي با تاكيد بر اينكه دوره بازپرداخت اقساط وام ۱۲ ماهه در نظر گرفته شده است اظهار داشت: به دليل اينكه بتوانيم منابع را درست، اختصاص دهيم، بازپرداخت ۱۲ ماهه در نظر گرفته شده ولي پيشنهاد توليدكنندگان ۲۴ ماهه بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون