• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3434 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۷ دي

عدد نوشت

كاهش شاخص قيمت توليدكننده مرغ

بر اساس آمار منتشر شده از سوي مركز آمار ايران، شاخص قيمت توليدكننده محصولات مرغداري‌هاي صنعتي كشور در بهار سال 1394، نزديك 53/10درصد نسبت به فصل قبل (تورم فصلي) و 69/3درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل، (تورم نقطه به نقطه)، كاهش داشته است. اكنون مدتي است كه توسعه مرغداري صنعتي براي توليد مرغ گوشتي و تخم‌مرغ خوراكي مورد توجه قرار گرفته است. با اين وجود، مرغداري صنعتي در روند رشد و توسعه خود با مشكلات و عوامل بازدارنده‌اي مانند كمبود مواد اوليه، نوسان قيمت‌ها، بيماري‌هاي دام و... رو به رو شده است، كه بر طرف كردن آنها نياز به برنامه‌ريزي دارد.
 
افزايش توليد   «ياران شمالي»

 مجري طرح توسعه ميدان ياران شمالي با اشاره به شمارش معكوس پايان حفاري ميدان نفتي ياران شمالي، گفت: بر اساس برنامه توليد زودهنگام روزانه 15 هزار بشكه نفت از اين ميدان تا اسفند آغاز مي‌شود. آرش باقرزاده درباره آخرين وضعيت توسعه و آغاز توليد نفت از ميدان ياران شمالي، گفت: هم‌اكنون اجراي طرح توليد زودهنگام نفت از اين ميدان در دستور كار شركت ملي نفت ايران قرار گرفته است. وي با اعلام اينكه بر اساس برنامه توسعه، قرار بود توليد نفت از ياران شمالي بهار سال آينده آغاز شود، تصريح كرد: با توجه به پيشرفت بخش‌هاي مختلف توسعه، قصد داريم توليد نفت از اين ميدان را به زودي با توليد 15 هزار بشكه در روز كليد بزنيم.

كشف سوخت قاچاق
 در مرز

جانشين فرماندهي مرزباني ناجا از كشف دو ميليون ليتر سوخت قاچاق در مرزها طي يك ماه گذشته خبر داد. گراوند كشفيات فرآورده‌هاي نفتي قاچاق در مرزهاي كشور در آذر ماه امسال را دو ميليون و 403 هزار ليتر عنوان كرد و گفت: طي اين مدت 72 هزار و 154 عدد انواع مواد محترقه نيز در نقاط مرزي كشورمان كشف شد. وي افزود: همچنين ماموران مرزباني طي اين مدت با انجام بيش از 80 مورد درگيري مسلحانه با اشرار و قاچاقچيان 10 شرور مسلح را به هلاكت رسانده و 63 قاچاقچي مواد مخدر را نيز دستگير كردند. جانشين مرزباني كشور حاصل اين عمليات‌ها را جلوگيري از ورود دو تن و 415 كيلو گرم انواع مواد مخدر به كشور برشمرد و ادامه داد: مرزبانان طي اين مدت موفق شدند ضمن توقيف صدها دستگاه شناور و خودروي قاچاقچيان، از ورود بيش از 616 تن برنج، هشت تن و 700 كيلو شكر، 208 هزار و 806 عدد داروي قاچاق، 298 هزار و 781 پاكت سيگار و 3000 متر پارچه قاچاق به كشور جلوگيري كنند.

واردات خودرو
 
براساس آمارهاي رسمي در ۹ ماه امسال ۷۱۷ ميليون دلار خودرو وارد شده است كه از لحاظ ارزش دلاري ۱۱ درصد رشد دارد. طي اين مدت افزون بر 30 هزار و 400 خودرو سواري به ارزش 717 ميليون و 857 هزار و 445 دلار وارد ايران شده است. همچنين طبق آمار رسمي گمرك، در اين مدت يك ميليارد و 363 ميليون دلار خودرو به همراه قطعات خودرو به كشور وارد شده است كه اين ميزان طي
هشت ماهه بالغ بر يك ميليارد و 211 ميليون دلار بوده است. از لحاظ ارزش دلاري 55/12درصد رشد نشان مي‌دهد.

رشد واردات از امريكا

با وجود كاهش 22 درصدي واردات كشور طي 9ماهه گذشته، واردات از امريكا در اين مدت نسبت به ماه قبل 44 درصد رشد نشان مي‌دهد. آمار تجارت خارجي كشور در 9 ماهه امسال نشان مي‌دهد بالغ بر 92 ميليون و 123 هزار و 286 دلار از كشور امريكا واردات صورت گرفته است. همچنين در هشت ماهه امسال اين ميزان 63 ميليون و 761 هزار و 813 دلار بوده كه نشان مي‌دهد واردات در 9 ماهه نسبت به ماه قبل 48/44 درصد رشد داشته است. اين در حالي است كه واردات كشور طي
 9 ماهه امسال نزولي بوده و منفي 22 درصد گزارش شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون