• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3452 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۸ بهمن

چهار نمايشنامه كلاسيك از اوريپيد منتشر شد

انتشارات علمي و فرهنگي چهار نمايشنامه كلاسيك از اوريپيد را در قالب كتابي با عنوان «هلن و سه نمايشنامه ديگر» منتشر كرد. اين كتاب كه پيش از اين در سال ۱۳۳۸ منتشر شده بود پس از 60 سال از انتشار چاپ نخست آن، توسط اين موسسه بازنشر شده است.
در اين كتاب نمايشنامه‌هاي هلن، هيپيوليت، آلسست و ايون از اين نمايشنامه‌نويس يوناني درج شده است كه از درخشان‌ترين آثاري است كه توسط اوريپيد نوشته شده است.
نمايشنامه هيپوليت داستان عشق گناه‌آلود فدر همسر تزه را به نمايش مي‌كشد و نمايشنامه هلن نشان مي‌دهد كه آن هلني كه يونانيان سال‌ها بر سر او با تروا جنگيدند، در حقيقت هلن نبود بلكه زني ديگر بوده است. در نمايشنامه آلسست سخن از فداكاري آلسست همسر آدمت پادشاه فره است و در نمايشنامه ايون سخن از سرنوشت كودكي است كه از زندگي آپولون با كرئوز به دنيا مي‌آيد.
اين كتاب همچنين داراي مقدمه‌اي مفصل درباره زندگي و سرگذشت اوريپيد است كه به نقل از آن او فردي منزوي و گوشه‌گير معرفي شده كه تنها علاقه‌اش ديدن مناظر طبيعي و مطالعه بوده است و در كنار آنها به كار نوشتن نيز مي‌پرداخته است. همچنين او فردي ورزشكار بوده و مدتي را نيز به سربازي و حراست از مرزهاي يونان مشغول بوده است. اوريپيد را خالق 90 نمايشنامه مي‌دانند كه از ميان آنها تنها ۱۸ اثر موجود است.
انتشارات علمي و فرهنگي اين كتاب را در راستاي طرح بازنشر آثار ادبي قديمي خود با طراحي جلد تازه در۲۲۰ صفحه و قيمت ۱۱۵۰۰ تومان منتشر كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون