• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3452 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۸ بهمن

«اتفاق» كريشتوف كيشلوفسكي در ايران منتشر شد

كتاب «اتفاق و دو داستان ديگر» نوشته كريشتوف كيشلوفسكي، كارگردان لهستاني سينما با ترجمه عظيم جابري توسط نشر چشمه منتشر و راهي بازار نشر شد. اين كتاب در قالب يكي از عناوين مجموعه «جهان نو»ي اين ناشر به چاپ رسيده است.
اين كتاب شامل سه رمان فيلمنامه از كيشلوفسكي است. رمان فيلمنامه ژانر ويژه‌اي است كه ميان داستان و فيلمنامه محسوب مي‌شود و در خلق آن از مصالح هر دو ژانر به يك ميزان استفاده مي‌شود. در اين سه اثر مي‌توان تبديل كردن مصالح ادبي به مصالح سينمايي يا به عبارت ديگر، اقتباس مورد نظر كيشلوفسكي را مشاهده كرد.
كيشلوفسكي علاوه بر فيلمسازي، به داستان‌نويسي علاقه زيادي داشته است. روايت تنهايي و اضطراب انسان در لهستان كمونيست‌زده دهه‌هاي ۱۹۶۰ و ۷۰ از جمله حوزه‌هاي مورد علاقه اين نويسنده بوده است. سه اثري كه در كتاب پيش رو چاپ شده‌اند، از جمله رمان فيلمنامه‌هايي هستند كه كيشلوفسكي بر اساس‌شان فيلم‌هاي «آرامش»، «آماتور» و «شانس كور» را ساخت و به همين وسيله به عنوان يك فيلمساز بين‌المللي مطرح شد. اين داستان‌ها بعد از مرگ كيشلوفسكي توسط هانا كرال تدوين و منتشر شدند.
كتاب «اتفاق و دو داستان ديگر» سه داستان از كيشلوفسكي با عناوين «آرامش»، «آماتور» و «اتفاق» را به همراه مصاحبه‌اي با هانا كرال تنظيم‌كننده اين داستان‌ها در بر مي‌گيرد. اين كتاب با ۲۳۱ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قيمت 16000 تومان منتشر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون