• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3137 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳ دي

تشكل‌ها

مرغ گران شد|رييس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي با اشاره به افزايش قيمت مرغ گفت: هم اكنون قيمت هر كيلو مرغ به 6500 تومان رسيده ضمن اينكه قيمت منطقي آن 7000 تومان است. مهدي يوسف‌خاني به مهر گفت: با اين قيمت هنوز هم توليدكنندگان متضرر مي‌شوند. در حال حاضر قيمت هركيلوگرم مرغ زنده در مرغداري 4150 تومان است؛ براي اينكه توليدكنندگان زيان نكنند و سود كمي نيز نصيب آنان شود بايد اين ميزان به 4600 تومان و قيمت مرغ آماده به طبخ به 7000 تومان برسد. يوسف‌خاني در رابطه با پيش‌بيني‌هاي مطرح شده مبني بر كاهش توليد ماهي قزل‌آلا در كشور نيز گفت: قيمت هركيلوگرم ماهي قزل‌آلاي با كيفيت 14 هزار و 500 تومان است و در صورتي‌ كه توليد قزل‌آلا با كاهش 40 تا 45 درصدي همراه باشد، قيمت اين نوع ماهي به 20 هزار تومان خواهد رسيد.

آغاز صادرات ميگو و قزل‌آلا به روسيه | يك مقام روسي با اشاره به آغاز واردات محصولات كشاورزي ايران از سوي روسيه در ماه ژانويه ۲۰۱۵ گفت ميگوي صيد شده در خليج فارس و ماهي قزل‌آلاي پرورش يافته در تهران نخستين محصولات وارداتي از ايران خواهند بود. مقام ارشد اداره بهداشت دام و محصولات كشاورزي روسيه با اشاره به سفر اخير هيات روسيه به ايران گفت: ما از اين موضوع اطمينان حاصل كرديم كه محصولاتي كه از ايران به روسيه صادر خواهد شد، مانند محصولات لبني، از كيفيتي بالا برخوردار خواهد بود. الكسي الكسينكو افزود: اين محصولات طيف گسترده‌يي را شامل خواهد شد كه از جمله آنها مي‌توان به شير تازه و پنير، ماهي، محصولات شيلات، سبزيجات و ميوه جات اشاره كرد.

عرضه دام سبك به قيمت پارسال|مديرعامل اتحاديه سراسري دامداران كشور گفت: دام سبك بسيار فراوان و قيمت آن نيز همان قيمت سال 92 است. بهاي دام سبك در سراسر كشور كمتر از 10 هزار تومان و قيمت لاشه آن حدود 20 هزار تومان است. سعيد سلطاني سروستاني با اشاره به مباحث مطرح شده مبني بر افزايش قيمت دام سبك در پي بازگشت زوار از كربلا، به مهر گفت: عده‌يي افراد سودجو و فرصت‌طلب اين مسائل را مطرح مي‌كنند كه مردم خودشان را براي گران خريدن آماده كنند، اين افراد دام را از دامدار ارزان مي‌خرند و منتظر هستند در مناسبت‌ها به هرقيمتي كه دوست دارند آن را به مردم عرضه كنند. وي با بيان اينكه دام روي دست دامدار مانده و توليد كننده التماس مي‌كند دامش را خريداري كنند، گفت: دام سبك بسيار فراوان است.
از سوي ديگر رييس اتحاديه فروشندگان گوشت گوسفندي تهران نيز با اشاره به بازگشت زايران از كربلا در چند روز گذشته گفت: قيمت گوشت با افزايشي حدود پنج درصدي روبه‌رو بود كه به زودي قيمت‌ها به روال قبل باز مي‌گردد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون