• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3137 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳ دي

زير ذره بين

كاهش مصرف بنزين در كشور |ميانگين مصرف روزانه بنزين كشور در هفته منتهي به ٢٨ آذرماه امسال با ٣ ميليون ليتر كاهش نسبت به هفته قبل، به ٦٥ ميليون ليتر رسيد. به گزارش ايسنا در بازه زماني ٢٢ تا ٢٨ آذرماه امسال، مصرف بنزين كل كشور ٤٥٦ ميليون و يكصد هزار ليتر بود كه در مقايسه با هفته پيش از آن (٤٧٧ ميليون و يكصد هزار ليتر) ٢٢ ميليون ليتر كاهش داشت. بيشترين مصرف اين فرآورده نفتي با 4/74 ميليون ليتر به روز پنجشنبه (٢٧ آذرماه) و كمترين ميزان مصرف آن نيز با 4/59 ميليون ليتر به روز شنبه (٢٢ آذرماه) مربوط مي‌شود. بر اساس اين گزارش، از مجموع بنزين مصرفي در بازه زماني يادشده ١٦ ميليون ليتر بنزين سوپر بود كه از ميانگين مصرف روزانه دو ميليون و ٢٨٥ هزار ليتر اين فرآورده حكايت دارد.

200ليتر سرانه مصرف آب هر ايراني |رييس مركز تحقيقات شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور گفت: اگر ميزان مصرف آب بخش خانگي، صنعتي، تجاري و فضاي سبز را در سراسر كشور در نظر بگيريم و بر جمعيت ايران تقسيم كنيم به طور متوسط در هر شبانه‌روز هر ايراني ۱۹۷ تا ۲۰۰ ليتر آب مصرف مي‌كند. حسين عطايي‌فر به تسنيم گفت: در تمامي بخش‌هاي مصرفي آب ما نيازمند بهينه‌سازي و اصلاح الگوي مصرف هستيم. به گفته وي در كشورهاي توسعه يافته چون آلمان كل مصرف آب شهري 170 ليتر در روز به ازاي هر نفر و مصرف سرانه بخش خانگي 130 ليتر در روز به ازاي هر نفر است.

سه شركت اروپايي به ايران رادار مي‌فروشند| مديرعامل شركت فرودگاه‌ها با اشاره به وجود ۱۰ دستگاه رادار در فضاي كشور و نصب ۶ دستگاه‌ در فرودگاه‌ها، گفت: علاوه بر اين بايد ۱۱ رادار جديد هم خريداري كنيم كه ميزان اين چند برابر تقاضاي كشورهاي جنوب خليج فارس است. محمدعلي ايلخاني با اعلام اينكه در حال حاضر 103 راه هوايي در كشور وجود دارد كه طول آن به 61 هزار و 776 كيلومتر مي‌رسد، گفت: تا چندي پيش ما در كشور 92 راه هوايي داشتيم اما توانستيم طي ماه‌هاي گذشته با توجه به مشكلاتي كه در فضاي كشور اوكراين و عراق پيش آمده بود، پروازهاي عبوري از فضاي كشورمان را افزايش داده و فضاي امني را براي پروازها ايجاد كنيم. وي با اشاره به اينكه از نتايج مذاكرات ايران با گروه 1+5 ورود شركت‌هاي خارجي به ايران بوده است، افزود: سه شركت بزرگ اروپايي از فرانسه، ايتاليا و اسپانيا جلساتي را با ما داشتند تا دستگاه‌هاي رادار و كمك‌هاي ناوبري براي تجهيز راه‌هاي هوايي و فرودگاه‌هاي كشور خريداري كنيم.

توزيع بنزين يورو۴ در اهواز و آبادان |مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي از راه‌اندازي سه واحد جديد فاز سوم پالايشگاه آبادان تا دو ماه ديگر و توزيع بنزين يورو۴ در اهواز و آبادان خبرداد و گفت: واحد گوگردسازي آلاينده در پالايشگاه آبادان يك ماه ديگر بسته مي‌شود. وي از راه‌اندازي سه واحد جديد فاز سوم پالايشگاه آبادان تا دو ماه ديگر و توزيع بنزين يورو4 در اهواز و آبادان خبرداد و گفت: واحد گوگردسازي آلاينده در پالايشگاه آبادان يك ماه ديگر بسته مي‌شود. عباس كاظمي گفت: با اجراي اين سه طرح در پالايشگاه آبادان، توليد بنزين كشور افزايش مي‌يابد و با راه‌اندازي آنها واحدهاي قديمي پالايشگاه نيز از خط توليد خارج مي‌شوند. واحد gp2u پالايشگاه آبادان در حال پيش‌راه‌اندازي است و تا دو ماه آينده به بهره‌برداري مي‌رسد. با راه‌اندازي اين واحد، توزيع بنزين يورو4 در كلانشهر اهواز و آبادان آغاز مي‌شود.

وجود 6/1 ميليون مسكن خالي از سكنه|معاون امور مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه ركود بخش مسكن طولاني شده است، گفت: شوك قيمتي در بازار مسكن متصور نمي‌شود، اما افزايش اجاره‌بها در سال آينده در حد نرخ تورم خواهد بود. حامد مظاهريان به فارس، گفت: برآورد‌‌هاي ما از بازار مسكن نشان مي‌دهد كه قيمت مسكن همچنان به تخليه حباب ادامه مي‌دهد. مظاهريان در پاسخ به اين سوال كه ركود حاكم بر خريد و فروش مسكن نيز تا حدودي مي‌تواند بر ميزان ساخت و ساز و افزايش توليد تاثير بگذارد، گفت: خريد و فروش مسكن تحت تاثير شاخص‌هاي كلان اقتصادي و تورم و تزريق منابع مالي تعيين مي‌شود، بنابراين هر تغييري در اين شاخص‌ها موجب تغيير در عوامل بيروني مي‌شود. وي در پاسخ به اين سوال كه ركود بخش مسكن از حد معمول خود فراتر رفته و طولاني شده است، گفت: در حال حاضر با يك افزايش توليد مسكن مواجه هستيم و قيمت واحدهاي مسكوني نيز به گونه‌يي است كه در توان خريد متقاضيان نيست. وي با اشاره به نياز انباشته مسكن گفت: در حال حاضر حدود يك ميليون و 600 هزار واحد مسكوني خالي از سكنه داريم كه به هر حال بايد با تقويت طرف تقاضا اين واحدهاي مسكوني عرضه شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون