• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3460 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۸ بهمن

تورم سالانه بخش خدمات؛ 3/8 درصد

گروه اقتصادي|مركز آمار در گزارشي با عنوان «شاخص قيمت توليدكننده بخش خدمات- بهار 94» به بررسي تورم اين بخش پرداخته است. براساس اين گزارش شاخص قيمت توليد‌كننده بخش خدمات در بهار سال جاري، در قياس با فصل زمستان سال گذشته، 2/1درصد تورم را تجربه كرده است. همچنين اين شاخص نسبت به فصل مشابه سال 1393، 1/6درصد افزايش تورم نقطه به نقطه را تجربه كرده است.
از سوي ديگر، شاخص گروه خدمات تعمير وسايل نقليه در فصل بهار سال جاري، نسبت به زمستان 93، 7/1درصد رشد داشته و همين شاخص نسبت به بهار سال گذشته، رشد 3/6درصدي را تجربه كرده است. شاخص بخش خدمات هتل و رستوران، در قياس با زمستان پيش، 5/1درصد و نسبت به بهار 93، 6/4درصد بوده است. بخش خدمات حمل و نقل، انبارداري و ارتباطات نيز در قياس با زمستان پيش، يك درصد رشد كرد. ميزان تغييرات چهار فصل منتهي به فصل بهار سال جاري نيز، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، برابر با 5/12درصد بوده است.
علاوه بر اين شاخص خدمات گروه واسطه‌گري‌هاي مالي (بيمه) نسبت به زمستان، 3/0درصد و نسبت تورم نقطه به نقطه اين بخش، در قياس با مدت مشابه سال 1393، برابر با 6درصد شده است. گروه مستغلات، اجاره و فعاليت‌هاي كسب و كار در قياس با زمستان سال 93، 5/1درصد و نسبت به نخستين فصل سال گذشته نيز 9/6درصد شده است. در بخش خدمات آموزشي، شاخص‌ها به ترتيب 1/0درصد و 7/6درصد افزايش پيدا كردند.
بخش خدمات بهداشت و مددكاري اجتماعي، در قياس با مدت مشابه سال قبل، 4/6درصد و نسبت به زمستان 93، 4/1درصد شده است. همچنين در آخرين بخش گروه توليدكنندگان خدمات، بخش خدمات ساير فعاليت‌هاي خدمات عمومي، اجتماعي و شخصي قرار دارد كه در اين بخش نيز، در مقايسه با فصل مشابه سال گذشته، تورم 6 درصدي و نسبت به زمستان سال گذشته، تورم 5/1درصدي حاكم بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون