• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3460 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۸ بهمن

حركت طلا و ارز، خلاف جهت هم

گروه اقتصادي |افزايش قيمت طلا، روز گذشته در بازارهاي تهران، افزايشي به‌شدت چشمگير را تجربه كرد و سكه تمام بهار آزادي طرح جديد، به مرز يك ميليون تومان نزديك شد. در مقابل، در بازار، نرخ دلار امريكا باز هم كاهش پيدا كرد و به مدار كمتر از سه هزار و 500 توماني رسيد. اينها در حالي رخ مي‌دهد كه در بازارهاي جهاني، باز هم اونس طلا گران‌تر شد و ركوردشكني طلا در بازارهاي جهاني همچنان ادامه دارد.
روز گذشته، شنبه، هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد، با افزايش 18 هزار توماني قيمت، با نرخ 984 هزار و 500 تومان مبادله شد. لازم به ذكر است، اين قيمت بالاترين نرخي است كه در سه ماه گذشته محسوب مي‌شود و در صورت ادامه اين روند و همزمان شدن افزايش قيمت، با عيد نوروز مي‌تواند قيمت سكه تمام بهار را تا بيش از يك ميليون تومان هم افزايش دهد. همچنين هر سكه تمام بهار آزادي طرح قديم نيز، با افزايش 17 هزار توماني قيمت، با قيمت 981 هزار تومان به دست متقاضيان رسيد. هر نيم سكه و هر ربع سكه، به ترتيب 491 هزار تومان و 266 هزار تومان دست به دست شدند كه اين امر از افزايش هشت هزار توماني نيم سكه و هفت هزار توماني ربع سكه خبر مي‌دهد. هر سكه يك‌گرمي نيز 173 هزار تومان معامله شد.
از سوي ديگر، در بازارهاي جهاني، اونس طلا كماكان به سمت بالا ميل كرده و براي دومين بار در هفت روز اخير، قيمت آن به شكل دو رقمي افزايش پيدا كرد. بر اين اساس هر اونس طلا در بازارهاي جهاني با افزايش 15 دلاري، هزار و 174 دلار دست به دست شد. اين در حالي است كه قيمت اونس در هفته گذشته، براي دومين بار ركورد بيشترين قيمت در سه ماه گذشته را شكاند. بعد از آغاز سال ميلادي جديد، نرخ اونس طلا همواره رو به افزايش بوده است. مظنه مثقال طلا نيز هشت هزار گران‌تر شد و با قيمت 432 هزار و 800 تومان قيمت‌گذاري شد. هر گرم طلاي 18 عيار نيز با نرخ 99 هزار و 820 تومان معامله شد.
در بازار ارز، روند كاهشي قيمت دلار امريكا ادامه پيدا كرد. بر اين اساس هر دلار امريكا با قيمت سه هزار و 598 تومان به فروش رسيد كه كاهش قيمت پنج توماني اين ارز را حكايت مي‌كند. همچنين هر يورو با نرخ چهار هزار و 15 تومان به فروش رسيد. هر پوند انگليس هم به قيمت پنج هزار و 250 تومان خريد و فروش شد. هر درهم امارات هم با نرخ 995 تومان و هر لير تركيه نيز با قيمت هزار و 235 تومان در بازار تهران به فروش رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون