• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3461 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۹ بهمن

تشكل‌ها

صدور معاينه فني براي موتورخانه‌ها|سعيد متصدي، معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست از ساماندهي موتورخانه‌ها و صدور معاينه فني به آنها خبر داد و گفت: 600 هزار موتورخانه با اولويت ساختمان‌هاي دولتي كلانشهرها مورد بازبيني و اصلاح قرار مي‌گيرد و معاينه فني براي موتورخانه‌هاي‌شان صادر مي‌شود. وي با بيان اينكه امسال در خصوص تعداد روزهاي پاك، وضعيت و شرايط بهتري نسبت به سال گذشته داشته‌ايم، گفت: سال گذشته 13 روز هواي پاك تا اواخر دي ماه داشته‌ايم اما امسال شاهد 19 روز هواي پاك بوده‌ايم كه نشان‌دهنده وضعيت مطلوب است.

توقف توليد سه ميني‌بوس | توليد سه مدل ميني‌بوس در خودروسازان داخلي به صفر رسيد. دي ماه امسال توليد ميني‌بوس آرين شركت ايران خودرو ديزل با كاهش صد درصدي از 21 دستگاه در دي 1393 به صفر رسيد. در اين مدت توليد ميني‌بوس اويكو شركت پيشرو ديزل آسيا با كاهش صد درصدي از يك دستگاه در دي 1393 به صفر رسيد. دي ماه امسال توليد ميني‌بوس (sitra (c-140 شركت هوراند خودرو ديزل با كاهش صد درصدي از 9 دستگاه در دي 1393 به صفر رسيد.

تعهد صندوق ضمانت تعاون براي وثيقه وام تعاوني‌ها | سيد حميد كلانتري، معاون امور تعاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي از ايجاد صندوق ضمانت تعاون براي تضمين وثيقه وام‌هاي شركت‌هاي تعاوني و همكاري با بانك‌هاي توسعه تعاون براي توسعه طرح‌هاي توليدي و خدماتي خبر داد و افزود: صندوق ضمانت وام‌هاي تعاوني‌ها و معاملات بين تعاوني‌ها را تضمين مي‌كند تا تبادلات بين تعاوني‌ها با اطمينان بيشتري انجام شود. وي ارايه وثيقه بانكي را از بزرگ‌ترين مشكلاتي تعاوني‌ها براي دريافت تسهيلات دانست و گفت: صندوق ضمانت از اين پس با توجه به نوع تعاوني‌ها و شرايط آن، نسبت به تضمين وام‌ها اقدام مي‌كند. تفاهمنامه‌اي بين بانك توسعه تعاون و صندوق توسعه تعاون امضا شده است كه بر اساس آن بانك، دو برابر سپرده صندوق ضمانت نزد بانك توسعه تعاون را به تعاوني‌ها در قشم پرداخت مي‌كند.

كشف محموله گيوتين دستي | عليرضا دشتاني، مديركل دفتر نظارت بر ترانزيت گمرك ايران از كشف محموله گيوتين دستي متعلق به داعش توسط ماموران گمرك سخن گفت و اظهار داشت: بايد بخش خصوصي مشكلات خود را در اين خصوص مطرح كند و اميدواريم كه اين سمينار نقطه عطفي براي همكاري دولت و بخش خصوصي باشد. وي با بيان اينكه بايد برخي قوانين اصلاح شود، گفت: شركت‌هاي حمل و نقل بين‌المللي وظيفه حمل كالا را برعهده دارند اما در موضوع ترانزيت كالا، مشكلاتي در حمل پيش‌سازهاي مواد مخدر وجود دارد كه باعث مشكلاتي براي شركت‌هاي حمل و نقلي مي‌شود كه آخرين بار يك هفته پيش به دنبال كشف يك محموله از پيش سازهاي مواد مخدر، نماينده شركت حمل و نقل متواري شده و دو كارمند گمرك بازداشت شده‌اند.

فرش‌هاي ۱۰۰ ساله ايران به امريكا رفت|نخستين محموله فرش ايراني پس از لغو تحريم‌ها وارد بازار امريكا شد كه شامل ۴۰ تخته فرش است و برخي از آنها بيش از ۱۰۰ سال عمر دارند. بعد از اجرايي شدن برجام و لغو تحريم‌ها عليه ايران، اولين محموله از فرش ايراني راه خود را به سوي بازار امريكا در لس‌آنجلس باز كرد. بر اساس گزارشي كه روزنامه ‌لس‌آنجلس‌تايمز منتشر كرده، اين محموله هفته گذشته از گمرك امريكا ترخيص شده و به سال‌ها انتظار تجار فرش در امريكا براي معامله فرش ايراني پايان داده است.  

تحويل 3500 واحد مسكوني | رييس سازمان بهزيستي كشور از تحويل بيش از 3500 واحد مسكوني به مددجويان بهزيستي در دهه فجر خبر داد و گفت: بيش از 260 واحد مسكوني براي خانواده‌هاي داراي دو معلول به بالا نيز در قالب تفاهمنامه سه‌جانبه در نظر گرفته شده كه تحويل داده مي‌شود. انوشيروان محسني بندپي با اشاره به اينكه در دهه فجر بيش از 3500 واحد مسكوني را در اختيار مددجويان تحت‌پوشش قرار مي‌دهيم، اظهار كرد: 60 درصد اين افراد معلول هستند. بيشترين واحد مسكوني آماده شده مربوط به استان مركزي با 424 واحد است، پس از آن استان‌ همدان با 260 واحد، استان مازندران با 240 واحد و آذربايجان شرقي با 300 واحد قرار دارند و مابقي در ساير استان‌ها قرار دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون