• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3494 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۶ فروردين

زير ذره‌بين اقتصاد

حذف قوانين ضدكارگري در مجلس دهم| نايب‌رييس كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارگران كشور از نمايندگان مجلس دهم خواست تا اصلاح قوانين كار و تامين اجتماعي را در اولويت قرار داده و قوانين ضدكارگري و مغاير با مقاوله نامه‌هاي جهاني را حذف كنند. ابوالفضل فتح‌اللهي، اظهار كرد: از نمايندگان مجلس دهم انتظار داريم كه به وظايف خود براي نظارت بر برنامه پنجم توسعه كه يك‌سال ديگر تمديد شده و اجراي مفاد برنامه به ويژه در حوزه بازار كار اهتمام ويژه داشته باشند. در سال گذشته حوزه روابط كار و تعاون آن‌طور كه بايد مورد توجه قرار نگرفت كه امسال بايد رويكرد وزارت كار به سمت تقويت اين دو بخش باشد و به همه حوزه‌هاي زيرمجموعه خود يكسان رسيدگي كند.

احتمال تغيير در صادرات محصولات ايراني به عراق| جهانبخش سنجابي شيرازي، دبيركل اتاق مشترك بازرگاني ايران و عراق از احتمال افزايش صادرات مواد غذايي و كاهش صادرات برخي محصولات مانند كاشي و سراميك به عراق در سال جاري خبر داد و گفت: با توجه به تغييرات كابينه در دولت عراق، احتمالا تنش‌ها و تغييراتي رخ خواهد داد كه در تبادلات تجاري ايران با عراق تا حدودي اثرگذار خواهد بود.  

كارت اعتباري خريد كالا دوباره به جريان افتاد| طرح كارت اعتباري خريد كالا كه از مهر سال گذشته مطرح شد و در نهايت تا پايان اين سال به مرحله اجرا نرسيد، قرار است كه در سال جاري با تغييراتي در شرايط آن، اجرايي شود كه به گفته رييس انجمن توليدكنندگان لوازم خانگي، جزييات آن طي يكي - دو روز آينده توسط بخش دولتي اعلام مي‌شود. محمدرضا دياني، با بيان اينكه سال 1394 از سخت‌ترين سال‌ها براي صنعت لوازم خانگي بود، اظهاركرد: دولت چندين بار وعده اجرايي شدن طرح كارت اعتباري را داد، اما در نهايت اين طرح اجرايي نشد و ضربه سنگيني به اين صنعت خورد.

معرفي چهار ايرلاين بدهكار به دستگاه‌هاي قضايي| مديرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران از معرفي چهار شركت هواپيمايي به دستگاه‌هاي قضايي به دليل بدحسابي در پرداخت بدهي‌هاي فرودگاهي خبر داد و گفت: در سال جاري با جديت با اين موضوع برخورد مي‌كنيم و به ايرلاين‌هاي بدحساب خدمات عمومي نخواهيم داد و از مردم نيز خواهيم خواست از اين خطوط هوايي استفاده نكنند. رحمت‌الله مه‌آبادي درباره آخرين وضعيت وصول مطالبات شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران از ايرلاين‌ها بابت استفاده از خدمات فرودگاهي گفت: در طول يكسال گذشته خويشتنداري كرديم و تلاش شد از روابط و ضوابط حرفه‌اي خود در حوزه خدمات‌رساني به ايرلاين‌ها و تعامل با آنها عدول نكنيم.

تشكيل شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي| با تصويب نمايندگان مجلس و براي تسهيل فعاليت‌هاي بخش خصوصي دولت و تعاوني‌ها و بررسي و رفع موانع كسب و كار، شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي تشكيل مي‌شود. در جريان بررسي لايحه تنظيم برخي از احكام برنامه‌هاي توسعه كشور ماده 13 آن را به اين شكل به تصويب رساندند كه بر اين اساس و در برنامه‌هاي توسعه‌اي كشور قانون بهبود مستمر محيط كسب و كار كه پيش از اين و در سال 90 تصويب شده بود به اين شرح اصلاح مي‌شود كه براي تبادل نظر دولت و بخش خصوصي و تعاوني و تسهيل فعاليت‌هاي اقتصادي، بررسي و رفع موانع كسب و كار و اتخاذ تصميم موثر براي اقدامات لازم در چارچوب قوانين و مقررات موجود و ارايه پيشنهاد و راهكارهاي اجرايي مناسب شوراي گفت‌وگو دولت و بخش خصوصي تشكيل مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون