• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3494 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۶ فروردين

تشكل‌ها

رستوران‌ها حق سرويس از مشتري دريافت نكنند| رييس اتحاديه دارندگان رستوران و سلف‌سرويس گفت: به هيچ عنوان رستوران‌ها نبايد بابت حق سرويس از مشتريان مبلغي دريافت كنند مگر آنكه مورد خاصي همچون وليمه و جشن در ميان باشد. سيد علي اصغر مير ابراهيمي در مورد عملكرد رستوران‌ها در ايام نوروز گفت: رستوران‌هاي تهران در ايام نوروز عملكرد خوبي داشتند و ما هيچ شكواييه‌اي از وضعيت نامناسب رستوران‌ها دريافت نكرديم. وي در واكنش به اظهارات رييس سازمان تعزيرات در خصوص وضعيت اسفبار برخي رستوران‌ها و كشف مواد فاسد و سمي در آنها تصريح كرد: سازمان تعزيرات اشتباه سهوي مي‌كند چون چلوكبابي، فست فودي و حليم‌فروشي را به چشم رستوران مي‌بيند و در صورت تخلف از ناحيه اينها با عنوان رستوران آنها را مورد خطاب قرار مي‌دهد ضمن آنكه بعضي از واحدهاي متخلف، فاقد مجوز از اتحاديه   هستند.

پرداخت مطالبات ذرت‌كاران | معاون شركت پشتيباني امور دام با بيان اينكه 340 ميليارد تومان بابت خريد تضميني ذرت تخصيص و به حساب استان‌ها واريز شده است، گفت: پول كشاورزان تا دو هفته آينده به حساب آنها واريز مي‌شود. عباس والوزي گفت: مطالبات ذرت‌كاران تامين اعتبار و به حساب استان‌ها واريز شده است. در مجموع 360 هزار تن ذرت به ارزش 340 ميليارد تومان از كشاورزان در سال 94 خريداري شد. هر كيلو ذرت به نرخ تضميني 960 تومان از كشاورزان خريداري شده است.

صادرات تخم‌مرغ ايران نصف شد| رييس هيات‌مديره اتحاديه مرغ تخم‌گذار استان تهران از كاهش قيمت تخم‌مرغ خبر داد و گفت: كاهش صادرات دليل اين مساله است. ناصر نبي‌پور ميانگين قيمت هر كيلوگرم را درب مرغداري بين ۲۹۰۰ تا ۳۳۰۰ تومان اعلام كرد و اظهارداشت: قيمت اين كالا نسبت به دو ماه پيش حدود ۲۰۰۰ تومان و نسبت به ايام قبل از تعطيلات نوروز بين ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان ارزان شده است. وي با بيان اينكه تقاضا براي اين كالا در كشور تغييري نداشته است، گفت: دليل كاهش نرخ تخم‌مرغ توليد زياد اين كالا و كاهش صادرات آن است.

ممنوعيت استفاده از واژه‌هاي «sale» و «off» | وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي استفاده واحدهاي صنفي از واژه‌هايي مانند «sale» و «off» را ممنوع اعلام كرد و خواستار به‌كارگيري معادل‌هاي فارسي حراج و تخفيف براي واژه‌هاي مذكور شد. احسان‌الله حجتي، مديركل دفتر تبليغات و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در روزهاي پاياني سال 1394 در نامه‌اي خطاب به رييس اتاق اصناف ايران خواستار اجراي قانون ممنوعيت به‌كارگيري اسامي و عناوين و اصطلاحات بيگانه در اين حوزه شد.

كاهش قيمت گوشت گوسفند| رييس اتحاديه فروشندگان گوشت گوسفندي از كاهش تقاضاي خريد گوشت در ايام نوروز و ثبات قيمت آن خبر داد و پيش‌بيني كرد كه با توجه به بارش‌هاي فراوان در مناطق كوهستاني، از خرداد ماه شاهد افزايش عرضه دام و كاهش قيمت گوشت گوسفندي نيز باشيم. علي اصغر ملكي، اظهار كرد: امسال به دليل بارش فراوان به ويژه در استان‌هايي مثل كردستان شاهد رويش مناسب زمين و رشد خوب علفزارها هستيم كه پيش‌بيني مي‌شود در ماه سوم سال با توجه به عرضه بيشتر دام، شاهد كاهش قيمت گوشت گوسفندي نيز باشيم. وي با بيان اينكه در نوروز امسال تقاضا براي خريد كمتر از سال گذشته بود، افزود: هيچ افزايش قيمتي را در روزهاي پاياني سال گذشته و ايام نوروز نداشتيم. ملكي درباره قيمت گوشت گوسفند در بازار مصرف گفت: در حال حاضر هر كيلوگرم گوشت گوسفندي شقه بدون دنبه 33 تا 34 هزار تومان و ران گوسفندي نيز 29 تا 30 هزار تومان به فروش مي‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون