• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3498 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۱ فروردين

در ديدار رييس مجلس با علما و مراجع تقليد چه گذشت؟

گزارش لاريجاني به قم

 

گروه سياسي| علي لاريجاني اين روزها، روزهاي مهم و سرنوشت‌سازي را در پيش دارد. تنها 47 روز ديگر تا داشتن عنوان «رييس مجلس» مهلت دارد. مهلتي كه شايد در مجلس بعد تكرار شود و شايد هم نشود. هرچند كه شايد نتيجه انتخابات هفتم اسفند توسط هيچ كدام از اصولگرايان پيش‌بيني نشده بود اما بي‌شك در ميان جمعيت اصولگرايي كشور يك اصولگرا اين روزها را براي ساير همقطارانش پيش بيني كرده بود كه از آنها فاصله گرفت. علي لاريجاني مي‌دانست كه اين‌بار اصولگرايان قرار نيست شانس دوره‌هاي پيشين را در انتخابات داشته باشند. مي‌دانست كه اصولگرايي كه او قبول دارد كمي با اصولگرايي كه آنها قبول دارند تفاوت دارد و از همانجا بود كه مسيرش را جدا كرد. هرچند كه او از پايتخت كانديدا نشده بود اما همان هم طيفي‌هايش براي راي نياوردنش همه كار كردند. شبنامه توزيع و جلسه برگزار كردند تا جلوي راي آوردن اصولگرايي كه راهش را جدا كرده بود بگيرند.  با اين حال در پايتخت همان چيزي شد كه لاريجاني تصورش را مي‌كرد. همه آنهايي كه در شش سال اخير با او به اختلاف خورده بودند از راهيابي به مجلسي كه 12 سال بود صفت «اصولگرايي» را با خود به يدك مي‌كشيد بازماندند تا تاريخ مصرف اين صفت براي قوه مقننه تمام شود.
با اين همه علي لاريجاني خوب مي‌داند كه حمايت‌هاي مراجع از او در تمام اين سال‌ها در ماندن با كيفيتش در عرصه سياست نقشي حياتي داشته است. اين‌بار هم علي لاريجاني آخر هفته خود را به ملاقات و رايزني با علما و مراجع تقليد اختصاص داد. درست در روزهايي كه مي‌رود به آغاز به كار مجلس دهم و روزهاي سرنوشت ساز انتخابات هيات رييسه مجلس نزديك شود و نگاه علما و مراجع در اين مورد هم اصولا تاثيرگذار بوده است. با اين همه هرچند كه لاريجاني بيشتر وقت ديدارهاي خود را به ارايه گزارش از قوه مقننه به مراجع تقليد اختصاص داد اما به دنبال رفع برخي دغدغه‌هاي مراجع تقليد هم بود. آيت‌الله نوري همداني از مراجع تقليد كه در هفته اخير نسبت به سودهاي برخي بانك‌ها واكنش نشان داده بود اين هفته از رييس مجلس گزارشي در مورد اقدامات مجلس براي سر و سامان بخشيدن به اين موضوع شنيد.

بحثي در مورد رياست مجلس نشد
با اين حال علي لاريجاني پس از ديدارهاي ديروزش با مراجع تقليد در جمع خبرنگاران حضور يافت و تاكيد كرد كه در اين ديدارها هيچ صحبتي در مورد رياست مجلس نشده است. اين موضوع تاكيدي بود كه رييس مجلس داشت تا در ادامه تاكيدهاي همه چند وقت اخيرش باشد كه آنچنان تمايلي ندارد صحبتي در مورد رياست مجلس بعدي داشته باشد.
علي لاريجاني در مورد اين ديدارها گفت: « در ملاقات‌هايي كه با برخي از مراجع تقليد صورت گرفت توضيحاتي درباره شرايط كشور، منطقه و بين‌الملل و همچنين مسائل اقتصادي ارايه شد و توصيه‌هاي مراجع عاليقدر ان‌شاءالله در مجلس و دولت پيگيري مي‌شود. » رييس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين سوال مبني بر اينكه آيا در اين ديدارها در خصوص مجلس آينده صحبتي شده است؟ گفت: موضوعي در اين رابطه پيش نيامد كه بحث شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون