• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3498 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۱ فروردين

نخستين گزارش از اجراي برجام چه زماني بايد ارايه شود؟

دولت تا ۲۷ فروردين زمان دارد

 

گروه سياسي| ارايه گزارش از اجراي برجام به مجلس يكي از موضوعاتي است كه بحث آن مجددا از سوي برخي داغ شده است. برخي بر اين باورند كه دولت در ارايه اين گزارش تاخير كرده است و برخي ديگر نظر متفاوتي دارند. با اين حال عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در اين مورد نظر متفاوتي دارد. نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دولت براي ارايه گزارش برجام همچنان زمان دارد، اظهار كرد: بر اساس قانون مصوب مجلس دولت تا ۲۷ فروردين براي ارايه اين گزارش به كميسيون امنيت فرصت دارد.
به گزارش خانه ملت، حسين سبحاني نيا با اشاره به قانون مصوب مجلس براي ارايه گزارش برجام از سوي دولت گفت: بر اساس مصوبه مجلس دولت موظف است هر سه ماه بعد از آغاز اجراي برجام گزارشي به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ارايه كند. از آنجايي كه اجراي برجام عملا از 27 دي ماه كليد خورده است دولت همچنان براي ارايه اين گزارش فرصت دارد.
نماينده مردم نيشابور و فيروزه در مجلس نهم شوراي اسلامي با بيان اينكه عملا دولت بايد 27 فروردين گزارشي به كميسيون ارايه كند، درباره نحوه ارايه اين گزارش توضيح داد: اين گزارش هم مي‌تواند كتبي باشد و هم شفاهي. به اين معنا كه گزارشي كتبي با جزييات كامل تحويل داده شود و توضيحات شفاهي از سوي مسوولان دستگاه‌هاي مختلف در صحن كميسيون امنيت ارايه شود.
وي با اشاره به حضور مداوم عراقچي در كميسيون امنيت اظهار كرد: ايشان گزارشات مقدماتي را با حضور مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي پيش از تعطيلات نوروز ارايه كرد. ما گزارشي را قبول مي‌كنيم كه بتوانيم با استناد به آن بتوانيم گزارشي شفاف از وضعيت برجام به صحن علني مجلس ارايه كنيم. بنابراين منتظر حضور دولتي‌ها براي ارايه گزارش مدنظر در كميسيون هستيم.
سبحاني نيا ادامه داد: گزارش‌هايي را كه آقاي عراقچي در كميسيون ارايه كرد گزارش نهايي تلقي نمي‌كنيم و انتظار داريم در زمان مقرر و قانوني تعيين شده يعني 27 فروردين گزارش دستگاه‌هاي اجرايي و به خصوص آقاي عراقچي مسوول پيگيري اجراي برجام ارايه شود.
اين نماينده تاكيد كرد: گزارش بايد در خصوص آخرين تحولات، اقدامات انجام شده، موانع و دستاوردهاي اجراي برجام باشد تا اعضاي كميسيون امنيت ملي بتوانند با استناد به اين گزارش، گزارش روشن و شفافي از برجام را به صحن علني ارسال كنند.
عضو هيات رييسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در خصوص گزارشي كه كميسيون بايد درباره برجام ارايه كند، گفت: بر اساس قانون، كميسيون امنيت بايد هر شش ماه گزارشي از اجراي برجام به صحن علني ارسال كند، اگر اين مهلت قانون تا 7 خرداد باشد گزارشي ارايه مي‌شود، در غير اين‌صورت با تغيير اعضاي قوه مقننه اين كار بر عهده مجلس دهم است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون