• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3498 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۱ فروردين

شيب ملايم منفي شاخص در تالار شيشه‌اي

گروه اقتصادي| روز آخر هفته‌ منتهي به نوزدهم فروردين‌ماه، شاخص كل با تجربه روندي منفي، نسبت به آغاز هفته 784 واحد 96/0 درصد كاهش پيدا كرد؛ از نظر كارشناسان يكي از دلايل كند شدن و روند منفي بازار سرمايه در هفته‌اي كه گذشت، كاهش حجم معاملات در گروه خودرويي بوده است.
شنبه: در آغاز معاملات هفته‌ گذشته، شاخص كل بورس به دليل كاهش حجم معاملات رشد چشم‌گيري نداشت و در پايان معاملات اين روز، تنها با 56 واحد افزايش، در ارتفاع 81 هزار و 536 واحدي قرار گرفت.
يكشنبه: شاخص در روز يكشنبه‌ منفي شد و به كانال 80 هزار واحدي عقب‌نشيني كرد. تشديد عرضه‌ها و فشار فروش بيشتر نمادها و گروه‌هاي بورسي، در اين روز، باعث شد تا شاخص 684 واحد افت كند و به ارتفاع 80 هزار و 852 واحدي برسد.
دوشنبه: پس از آن، در روز دوشنبه و سه‌شنبه شاخص مثبت شد اما روند كندي را در پيش گرفت، به طوري كه در روز دوشنبه تنها 19 واحد رشد كرد.
سه‌شنبه: روز سه‌شنبه هم شاخص كل تنها 93 واحد رشد كرد و پس از اتمام معاملات اين دو روز در ارتفاع 80 هزار و 965 واحدي قرار گرفت. اگرچه اين شاخص در ابتداي معاملات اين روزها، رشد بيشتري مي‌كرد ولي در نهايت به دليل حجم بالاي عرضه‌ها با رشد كم و روند كندتري به كار خود خاتمه داد.
چهارشنبه: همچنين در آخرين روز معاملاتي اين هفته در شرايطي كه بازار، معاملات را صعودي و با تقويت تقاضا در اغلب گروه‌ها آغاز كرد، اما در ادامه مبادلات فشار عرضه‌ها مانع از رشد شاخص كل شد و در آخر شاخص كل بورس 213 واحد كاهش پيدا كرد.
به هر حال بورس تهران در سال 1395، پس از يك آغاز خوب و عبور از مقاومت 81 هزار واحدي، در حال حاضر در حال نوسان در همان محدوده مقاومت است كه نشان از عدم شكست قطعي آن است. عدم حمايت گروه‌هاي خودرويي، بانك و پتروشيمي از جمله عواملي است كه بورس تهران را با شرايط حاضر روبه‌رو كرده است. با اين حال در ارديبهشت آينده متغيرهاي خاصي روند صعودي بورس را تشديد خواهد كرد.
هفته سوم فروردين ماه همچنين با صدرنشيني گروه فلزات اساسي و پس از آن گروه‌هاي عرضه برق، گاز و بخار و همچنين انبوه‌سازي و مسكن در معاملات بازار فرابورس به پايان رسيد. اين مدت، گروه فلزات اساسي با معاملاتي به ارزش 603 ميليارد ريال و سهم 19 درصدي در رتبه نخست قرار گرفت و دو گروه بعدي به ترتيب سهم 14 و 10 درصدي از معاملات هفتگي را به خود اختصاص دادند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون