• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3498 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۱ فروردين

افزايش نرخ طلا و كاهش نرخ دلار در هفته گذشته

قيمت طلا باز هم در ايران افزايش يافت، هر چند كه اندك بودن رشد قيمت آن چندان به چشم نمي‌آيد ولي باز هم قيمت سكه طلا در كشور، به مرز بالاترين قيمت يك‌سال اخير خود نزديك شده است.
البته كاهش نرخ طلا در بازارهاي جهاني روز جمعه، اميدها را به كاهش قيمت سكه در ايران هم افزايش داده است. در آخرين روز كاري هفته گذشته نرخ دلار امريكا كاهش قيمت را تجربه كرد.
در روز پنجشنبه هفته گذشته، هر سكه تمام بهار آزادي طرح جديد با قيمت يك ميليون و 25 هزار و 500 تومان معامله شد. سكه طرح جديد هفته خود را با قيمت يك ميليون و 19 هزار توماني آغاز كرده بود.
علاوه بر اين هر سكه تمام بهار آزادي نيز با قيمت يك ميليون و 26 هزار تومان در ميان خريداران و فروشندگان دست به دست شد كه اين مهم به معناي افزايش نرخ هفت هزار توماني اين سكه در طول يك هفته كاري است. همچنين نيم سكه و ربع سكه، در روز پنجشنبه، به ترتيب 542 هزار تومان و 290 هزار تومان دست به دست شدند كه نيم سكه 6 هزار تومان و ربع سكه پنج هزار تومان در طول هفته گذشته افزايش قيمت را تجربه كردند. همچنين سكه يك گرمي هم در آخرين روز كاري هفته گذشته 193 هزار تومان قيمت‌گذاري شد.
در بازارهاي جهاني، نرخ اونس طلا با كاهش سه دلاري، هزار و 235 دلار ارزش‌گذاري شد.
اين در حالي رخ مي‌دهد كه كاهش قيمت نفت در بازارهاي جهاني، نوسانات نرخ دلار و نرخ بهره بانكي فدرال رزرو هر كدام به نحوي تاثيرات افزايش خود را بر بازار طلا گذاشتند و پيش‌بيني‌ها حاكي از ادامه اين نوسانات در هفته جاري است.
مثقال طلا در تهران در حالي هفته خود را با قيمت 456 هزار و 200 توماني به پايان رساند كه در طول هفته پنج هزار و 800 تومان گران‌تر شده بود.
همچنين هر گرم طلاي 18 عيار نيز با نرخ 105 هزار و 220 تومان مبادله شد.
در بازار ارز، به طور كلي نرخ دلار، بعد از افزايش قيمت ابتداي هفته، كاهشي تدريجي و روزمره را در طول هفته تجربه كرد. بر اين اساس، در حالي كه نرخ دلار امريكا در بازار روز پنجشنبه سه هزار و 476 تومان اعلام شده كه در روز نخست هفته نرخ اين ارز معتبر در روز نخست هفته گذشته سه هزار و 485 تومان بود. همچنين يورو هم با قيمت سه هزار و 953 توماني به كار خود در هفته گذشته پايان داد. پوند انگليس و درهم امارات به ترتيب چهار هزار و 871 تومان و 948 تومان در بازار عرضه شدند و هر لير تركيه نيز هزار و 224 تومان به دست متقاضيان رسيد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون