• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3509 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۴ ارديبهشت

بورس منفي در اولين ماه سال

گروه اقتصادي| معاملات در روز پاياني آخرين روز آخرين هفته فروردين در حالي به اتمام رسيد كه شاخص نسبت به معاملات نخستين روز هفته 284 واحد معادل 36/0 در‌صد كاهش يافت. معاملات هفته منتهي به روز نخست ارديبهشت ماه بورس تهران در حالي آغاز شد كه در نخستين روز آن شاخص ريزش سنگيني را به ميزان هزار و 602 واحد تجربه كرد و باعث شد تا نماگر اين بازار به ارتفاع 77 هزار واحدي عقب‌نشيني كند. در معاملات روز يكشنبه‌ هم، شاخص بورس تهران معاملات را با جمع‌آوري صف‌هاي فروش در اغلب نمادها و گروه‌ها به خصوص در گروه خودرو پشت سرگذاشت كه باعث شد تا شاخص ريزش كمتري داشته باشد به گونه‌اي كه شاخص 468 واحد ريزش كرد. اما روز دوشنبه، روز سبز بورس بود به طوري كه در اين روز شاخص از همان دقايق ابتدايي آغاز معاملات مسيرصعودي را آغاز كرد و با رشد قريب به هزار واحدي خود از كانال 77 هزار گذر كرد و توانست ارتفاع 78 هزار و 435 واحدي را براي خود ثبت كند. اگرچه در روز سه‌شنبه هم شاخص در مسيري مثبت معاملات خود را آغاز كرد اما كم‌كم از سرعت آن گرفته شد و در انتهاي معاملات شاخص با افت چهار واحدي خود در ارتفاع 78 هزارو 430 واحدي قرار گرفت.
همچنين در آخرين روز معاملاتي بورس تهران نيز، شاخص به روند منفي خود ادامه داد به طوري كه در انتهاي معاملات اين روز شاخص 161 واحد كاهش يافت و با ثبت ارتفاع 78 هزار و 269 واحد به كار خود خاتمه داد.
بر اين اساس، معاملات در روز پاياني هفته در حالي به اتمام رسيد كه شاخص نسبت به معاملات نخستين روز هفته 284 واحد معادل    36/0 در‌صد كاهش يافت.
روند بازار سهام در حالي در مدار تعادل قرار گرفته كه به نظر مي‌رسد سيگنال‌هاي خنثي و افزايش انتظار براي تقويت و حمايت حقوقي‌ها و بازارگردان‌هاي سهام باعث شده تا حقيقي‌ها چندان تمايل به حضور پررنگ‌تر در معاملات روزانه نداشته باشند و همچنان نظاره‌گر بازار سهام در روزهاي آينده باشند. ابوالفضل ابراهيم‌زاده، كارشناس بازار سرمايه گفته كه نزديك شدن به فصل مجامع، مي‌تواند از هيجان بازار بكاهد و افراد سهامي مانند پتروشيمي‌ها، بعضي از فلزاتي‌ها و بعضي از معدني‌ها و... كه مي‌توانند نسبت به رشد خود، سود نقدي مناسبي تقسيم كنند را خريداري كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون