• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3509 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۴ ارديبهشت

عددنوشت

نرخ تورم در فروردين

بر اساس اطلاعات منتشر شده مركز آمار ايران تورم كالاها و خدمات مصرفي خانوار شهري در فروردين سال 1395 به 8/10 درصد و تورم نقطه به نقطه به 7/7 درصد رسيده است. برآوردهاي مركز آمار نشان مي‌دهد تورم نقطه به نقطه فروردين نسبت به ماه مشابه سال قبل 7/7درصد بوده است. نرخ تورم شهري در 12 ماه منتهي به فروردين ماه سال 1395 نسبت به دوره مشابه سال قبل 8/10درصد است كه در اسفندماه سال 1394، 3/11درصد بود.

كاهش صادرات زعفران

سال گذشته با وجود افزايش توليد، صادرات زعفران با كاهش حدود 28درصدي از نظر ارزشي و وزني مواجه بود كه به گفته كارشناسان و صادر‌كنندگان، اين محصول به علت سودجويي دلالان با چنين مشكلي مواجه شده است. سال گذشته بالغ بر 300 تن زعفران توليد شد كه مي‌توان گفت حدود 15درصد نسبت به سال 1393 توليد اين محصول ارزآور افزايش يافت، اما برخي دلالان با قيمت زعفران بازي كردند و صادرات آن را در دي‌ماه متوقف كردند و ديگر كشوري حاضر به خريد زعفران نشد.

حجم تجارت خارجي در فروردين

صادرات غير نفتي در فروردين 6/3 ميليارد دلار و حجم تجارت خارجي در ماه اول امسال به 6/5ميليارد دلار رسيد. بر اساس گزارش آنلاين گمرك جمهوري اسلامي ايران از واردات و صادرات كالا به كشور، آمارها نشان مي‌دهد، در فروردين‌ماه سال جاري بيش از 3 ميليارد و 600 ميليون دلار كالا به كشورهاي ديگر صادر شده است. بر اين اساس، بيشترين حجم صادرات به ترتيب مربوط به گاز طبيعي مايع‌شده، روغن‌هاي سبك و فرآورده‌هاي آن، پروپان مايع‌شده، ساير گازهاي نفتي و هيدروكربورهاي گازي مايع‌شده و بوتان بوده است.

حداكثر زمان تحويل فوري خودرو

معاون وزير صنعت با اشاره به ابلاغ آيين‌نامه اجرايي قانون حمايت از مصرف‌كنندگان خودرو، گفت: پيش‌فروش خودرو بايد تنها با مجوز وزارت صنعت باشد.  محمود نوابي با اشاره به ابلاغ آيين‌نامه اجرايي قانون حمايت از مصرف‌كنندگان خودرو، گفت: شمول اين آيين‌نامه را كه از ۲۸ فروردين ۹۵ براي اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ شد، همه خودروهاي سبك و سنگين و موتوسيكلت است و نقطه قوت آن، توجه به حقوق مصرف‌كننده خودرو است. وي تصريح كرد: برخلاف آيين‌نامه قبلي كه در روش پيش‌فروش ارقام متفاوتي از مشتريان دريافت مي‌شد، در آيين‌نامه جديد عرضه‌كنندگان خودرو اجازه ندارند ارقامي بيش از ۵۰ درصد قيمت خودرو دريافت كنند، ضمن اينكه حداكثر مدت زمان انتظار براي تحويل فوري خودرو ۳۰ روز است و حداقل سود پيش فروش خودرو براي تحويل در ۹ ماه آينده سودي است كه نظام بانكي مي‌پردازد.


سهم تقاضا از عرضه مسكن

بررسي آمار عرضه مسكن نسبت به خانه‌هاي فروخته شده در مشاوران املاك شهر تهران نشان مي‌دهد عرضه 20 برابر تقاضاست. جست‌وجوي فايل‌هاي دفاتر مشاور املاك از هجوم عرضه حكايت دارد و در مقابل، آنچه منجر به خريد مي‌شود قطره‌چكاني است. در اغلب دفاتر تقاضا براي فروش 20 برابر بيشتر از تقاضا براي خريد است. البته حسام عقبايي، رييس اتحاديه مشاوران املاك تهران اواخر سال گذشته از افت 90 درصدي خريد مسكن طي سه سال اخير خبر داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون