• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3141 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۸ دي

كرداري نيك در هفته‌نامه محلي...

ابراهيم عمران

در ميان موقوفات جديد عارف رحيمي، صاحب‌امتياز و مديرمسوول «هفته‌نامه سوران» در شهر سنندج يك ستون از صفحات داخلي هفته‌نامه خود را وقف اطلاع‌رساني در مورد وقف و امور خيريه كرد...
همگان از سنت پسنديده «وقف» در متن نظام اسلامي آگاه هستند و اين امر نيكو را تا حدي كه از دست‌شان بر آيد، پاس مي‌دارند  يا در گسترش آن در موضوع‌هاي مختلف، اهتمام مي‌ورزند. اين وقفي كه خبرش در بالا ذكر شد، نمونه دست اول و بكري است كه جا دارد بيشتر از آن گفته و نوشته شود. از باب آنكه اين كردار نيك دو وجه نيك‌تر در خود دارد.
اول آنكه به وقف به صورت عام مي‌پردازد و دوم بارزه‌اش اين است كه اين عمل در «نشريه» انجام گرفته است كه مي‌تواند سرفصل تازه‌يي از كاركرد رسانه و اين سنت مترقي باشد.
از منظري كه اين نوشته قصد بيان آن را دارد، مي‌توان اعمال ديگري را نيز به صلاحديد صاحبان نشريه‌ها، در «صفحه و ستون وقفي» كه اگر در حادث شدن آن كوشش داشته باشند،  انجام داد. بر فرض مثال صفحه‌يي در روزنامه يا ماهنامه به رفتار بعضا  مناسب، اختصاص يابد. اين‌گونه وقف كردن جدا از يادگاري كه براي واقف بجا مي‌گذارد، مي‌تواند در برگيرنده مفاهيم تازه‌يي باشد كه باني هر نشريه‌يي، قصد ترويج و اطلاع‌رساني‌اش را دارد.
 اموري مثل ترويج مهرباني، گذشت، غيبت نكردن، تهمت نزدن، دست همنوع را گرفتن، اتحاد داشتن و مسائل متنوعي از اين دست كه مي‌تواند، هم خير دنيا را داشته باشد و هم حسنه آخرت به ارمغان آورد. بار ديگر اين رفتار و منش انجام گرفته مدير مسوول هفته‌نامه «سوران» سنندج را قدر مي‌نهيم و اميد داريم از سوي مديران رسانه‌هاي مهم سراسري نيز به جد، مورد توجه و اقبال قرار گيرد كه به قطع ديده شدن چنين كرداري در رسانه‌هاي آنان، بازده‌اش افزون‌تر است...

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون