• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3530 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت

خبر

خبرنگار اعتماد در بين  برترين‌هاي جشنواره رسانه‌هاي شهري

اعتماد| اختتاميه جشنواره رسانه‌هاي شهري با حضور شهردار و رييس شوراي شهر تهران برگزار شد و نفرات برتر آن معرفي شدند. در اين جشنواره حميدرضا خالدي، خبرنگار روزنامه اعتماد در بخش گزارش مطبوعاتي موفق به كسب رتبه دوم شد.


آب درياي خزر قابليت انتقال به درياچه اروميه ندارد

ايرنا| مجري طرح احياي درياچه اروميه، انتقال آب درياي خزر به درياچه اروميه را منتفي دانست و گفت: آب درياي خزر به لحاظ ساختار شيميايي و اقتصادي قابليت انتقال به درياچه اروميه ندارد. عيسي كلانتري درباره وضعيت درياچه اروميه و انتقال آب از درياي خزر به اين درياچه افزود: از نظر ما اين موضوع منتفي است و هيچگونه توجيه اقتصادي ندارد.

 

معاون اداري- مالي وزارت علوم:
تصميمي براي خريد ساختمان كميته امداد نداريم

ايلنا| معاون اداري، مالي و مديريت منابع وزارت علوم اعلام كرد: وزارت علوم تصميمي براي خريد مجموعه كميته امداد امام خميني(ره) ندارد و اصولا امكان خريد چنين ساختماني براي وزارت علوم وجود ندارد. محمدحسين اميد اظهار داشت: يكي از دانشگاه‌هاي شهر تهران كه داراي ساختمان‌هاي متعدد و پراكنده در سطح شهر است براي تجميع ساختمان‌هاي خود در حال مذاكره با كميته امداد امام خميني (ره) و تهاتر اين ساختمان‌ها با ساختمان كميته امداد در منطقه سوهانك است. وي افزود: البته مذاكرات هنوز در مراحل اوليه است و هيچگونه قيمت‌گذاري براي ساختمان كميته امداد امام خميني(ره) نيز صورت نگرفته است. براساس برآوردهاي اوليه ارزش مجموعه مورد بحث بسيار كمتر از ارقام مطرح شده در برخي رسانه‌هاي جمعي است.

 

خيرين كمك به معتاد را ثواب نمي‌دانند

اعتماد| عليرضا جزيني؛ قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: «آسيب و مساله اجتماعي، راه‌حل اجتماعي مي‌طلبد و بايد بتوانيم كاركردهاي اجتماعي را فعال كنيم. يكي از مهم‌ترين آسيب‌هاي اجتماعي در كشور، اعتياد است كه بايد در طول برنامه ششم توسعه، هم در شيوع و هم بروز 25 درصد كاهش يابد. البته اكنون خيرين ذهنيت مناسبي از كمك به معتادان ندارند و خيلي از آنها معتقدند كمك به معتاد ثواب كه ندارد هيچ، نتيجه معكوس نيز در پي دارد اما موفق شديم در سال گذشته 5/4 ميليارد تومان از محل خيرين براي موضوع اعتياد جذب كنيم.» همچنين پرويز افشار؛ معاون كاهش تقاضاي ستاد مبارزه با مواد مخدر هشدار داد: «از آنجا كه اعتياد و آسيب‌هاي اجتماعي كانون خانواده را تحت‌تاثير قرار مي‌دهد، خيلي از شاخص‌هاي بهداشتي، ‌اقتصادي و اجتماعي را دچار چالش مي‌كند. آسيب‌هاي اجتماعي مانند يك باران و توفان شديد مرزهاي خانوادگي و اجتماعي ما را درنورديده و ما وظيفه داريم زنان را به سمت پاكي ببريم چرا كه اعتياد موجب شده برخي از آنان طلاق بگيرند و كارتن خواب شوند كه با وقوع اين اتفاق، آسيب‌ديدگي اين زنان بسيار زياد مي‌شود. مردم نبايد از اسم معتاد به هراس بيفتند و آنها را تحقير كنند. براي جلوگيري از اين اتفاق‌ها ما بايد واقعيت اعتياد را به مردم تفهيم كنيم چون اعتياد يك بيماري مزمن و عودكننده است و هيچ بيماري، كمرشكن‌تر از اعتياد نيست؛ چرا كه هزينه‌هاي بالاي اجتماعي، اقتصاد و خانوادگي دارد.» در عين حال، الهام امين‌زاده؛ معاون حقوقي رييس‌جمهوري، روز گذشته در حاشيه همايش بين‌المللي عدالت ترميمي و پيشگيري از جرم، در خصوص حذف مجازات اعدام قاچاقچيان مواد مخدر گفت: «شايد مجازات‌هاي جايگزين كه بتواند جلوي قاچاق مواد مخدر را بگيرد، موثر باشد و بهتر است روي اين مجازات‌هاي جايگزين تحقيق شود اما دولت تاكنون نظري در خصوص طرح حذف اعدام قاچاقچيان مواد مخدر نداده است. در صورتي مي‌توان با حذف اعدام قاچاقچيان مواد مخدر موافق بود كه مجازات جايگزين مناسبي پيدا شود و بتوانيم قاچاق مواد مخدر را كنترل كنيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون