• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3542 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۳ خرداد

كتابخانه

انتشار چاپ چهارم «ايران از آغاز تا اسلام»

چاپ چهارم كتاب «ايران از آغاز تا اسلام» نوشته رومن گيرشمن با ترجمه دكتر محمد معين توسط انتشارات نگاه منتشر شد. از نظر جغرافي‌دانان بخش شرقي كوه‌هايي كه رود سند را احاطه كرده‌اند، هميشه جزو شاهنشاهي پارس نبوده است. هدف گيرشمن از نگارش كتاب مورد نظر، شرح مسائل تاريخي و روشن كردن آنها، ضمن تشريح و توصيف تاريخ تمدن ايران است. مخاطب اين كتاب، از گذشته اقوام ايران به ويژه مادها و پارسيان كه نخستين شاهنشاهي را در فلات ايران تشكيل دادند و معرف مهم‌ترين قسمت اين شعبه از ملل آريايي يعني ايرانيان بودند، آگاه خواهد شد. چاپ چهارم اين كتاب با ۴۷۱ صفحه و قيمت 32500 تومان منتشر شده است.


انتشار «كافه خيابان گوته»

رمان جديد حميدرضا شاه‌آبادي با عنوان «كافه خيابان گوته» توسط نشر افق منتشر و راهي بازار نشر شد. اين كتاب، صد و هجدهمين رمان از مجموعه «ادبيات امروز» است كه اين ناشر منتشر مي‌كند. حميدرضا شاه‌آبادي، تحصيلات تاريخي داشته و دغدغه تاريخي‌اش را مي‌توان در رمان‌هايي كه نوشته، مشاهده كرد. او در رمان پيشين خود، «ديلماج» با كنار هم قرار دادن روايت‌هاي تاريخي دست به خلق ادبي زد. او در رمان «كافه خيابان گوته»، دوره‌اي تاريخي و آشنا را به همراه سرگذشت نسلي از جوانان آرمانخواه ايراني تصوير مي‌كشد. اين كتاب با ۲۵۶ صفحه، تيراژ 1100 نسخه هزار و قيمت 13500 تومان منتشر شده است.

 

«معماهاي شهرزاد»  كتاب شد

كتاب «معماهاي شهرزاد» با موضوع روايتي داستاني از معماهاي رياضي و بر پايه كتاب «شب‌هاي عربي» و داستان‌هاي شهرزاد قصه‌گو منتشر شد. نشر علوم رياضي ره‌آورد وابسته به موسسه انتشارات فاطمي به تازگي اين كتاب را به نوشته ريموند اسمالين، منتشر كرده است. «معماهاي شهرزاد» در واقع تلفيقي است از داستان و معما براي آشنايي با رياضيات و علوم وابسته به آن. ريموند اسمالين استاد رياضيات، فلسفه و منطق دانشگاه اينديانا و دانشگاه دولتي نيويورك در امريكاست و در شعبده‌بازي و تردستي و موسيقي و نيز طراحي جدول و معما نيز دستي دارد. او در «معماهاي شهرزاد» نيز با همين رويه و البته تلفيق منطق و فلسفه رياضيات در كتابش معماهايي را براي گروه‌هاي سني متفاوت با توانايي تحليل رياضياتي متفاوت مطرح كرده است. اين داستان از معماهايي ساده براي مخاطبان مبتدي شروع و به طرح داستاني‌معماهايي كه تم اصلي آنها پارادوكس است ختم مي‌شود. نويسنده همچنين با وجود داستاني بودن كتاب، راه‌حل معماهاي طرح شده در اثر را در پايان آن طرح كرده است. كتاب «معماهاي شهرزاد» با قيمت ۱۳۵۰۰ تومان منتشر شده است.


انتشار چاپ سوم رمان نوجوان «كنسرو غول»

رمان نوجوان «كنسرو غول»، نوشته مهدي رجبي به تازگي توسط نشر افق به چاپ سوم رسيده است. چاپ اول اين رمان در سال ۹۳ به چاپ رسيد. «كنسرو غول» صد و سي و ششمين عنوان رمان نوجوان نشر افق است و چاپ سومش با طرح جلد جديدي منتشر شده است. داستان اين كتاب درباره توكا است. توكا از مدرسه و درس رياضي متنفر است و مي‌خواهد مثل جنايتكارهاي خشن، نترس و پولدار بشود. خاطرات يك جنايتكار مشهور به دست توكا افتاده و او مشغول خواندن آن‌ است. «كنسرو غول» موفق شد نشان نقره‌اي لاك‌پشت پرنده را به خود اختصاص دهد. اين رمان در ۴۳ فصل  با تيراژ 2000 نسخه و قيمت 10000 تومان منتشر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون