• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3560 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۵ تير

حمايت قانوني از سربازان طبيعت

مينو خالقي

خبرهاي ناگواري در مدت اخير جامعه ايران را غمگين و متاثر كرد. از يك سو خبر درگذشت سربازان وظيفه نيروهاي مسلح در حادثه تصادف كه در شب‌هاي پر عظمت قدر و شهادت مولا علي(ع)، خانواده‌هاي بسياري از هموطنان را داغدار كرد و مردم شريف و بزرگوار را در غمي سنگين فرو برد و مسلما شناسايي دلايل ساختاري و زير بنايي چنين حوادثي بر عهده مسوولان امر در بخش‌هاي مربوطه كشوري و لشگري بوده، اميد است با تشكيل كميته‌هاي مربوطه از سوي نمايندگان خانه ملت، وضعيت سربازان خدوم كشور در نظام وظيفه بررسي و شرايط رفاهي و آموزشي آنان مورد بازبيني و نظارت واقع شود.

از ديگر سو سالياني متمادي است كه معضلات و چالش‌هاي حقوقي مربوط به وظايف سربازان عرصه طبيعي كشور- محيط‌بانان، جنگلبانان و به صورت كلي گارد محيط زيستي ايران- براي اين بزرگ مردان و زنان فداكار كشور، مشكلات بسياري را رقم زده و حتي آنان را تا پاي اجراي مجازات قصاص كشانده است.

داستان پر درد وضعيت سخت كار محيط‌بانان اين كشور از دغدغه‌هاي فعالان و دوستداران محيط زيست بوده، بارها مورد نقد و نظر حقوقدانان نيز واقع شده است. چه بسا در چالش‌هاي انتشار فيش‌هاي حقوقي اخير، انتشار فيش حقوق و مزاياي يك محيطبان با كمتر از يك ميليون تومان دريافتي در ماه و با وجود معدل حداقلي 13هزار هكتار براي هر محيطبان كه چندين برابر نسبت استاندارد جهاني آن است، خود نشان از وضعيت عجيب و بغرنج اين ضابطين عاشق و دلداده عرصه طبيعي ايران است.

در چندين روز گذشته شاهد اخباري رنج آور از جراحت و شهادت تعداد ديگري از اين عزيزان به ضرب گلوله‌هاي جهل و خودپرستي شكارچيان هويت طبيعي اين كشور هستيم. شهادت دو بزرگ مرد، محمد دهقاني و پرويز هرمزي، محيط‌بانان غيور منطقه گنو كه متاسفانه جمع شهداي اين عرصه را به 118 تن رساند و چه بسيار جانبازان و مجروحيني همچون علي آرامش‌فر، محيطبان منطقه دنا كه وي نيز با جراحت شديد ناحيه پا روبه‌روست

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون