• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3574 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۴ تير

روحيه بالاي پدر از زبان پسر

همايون شجريان: روحيه پدر بالا و هوشياري‌شان پابرجاست
پس از آنكه در فضاي مجازي شايعه‌هايي مبني بر وخيم شدن حال استاد محمدرضا شجريان دست به دست شد، همايون شجريان در يادداشتي كه در صفحه اينستاگرام خويش منتشر كرد، درباره روند درماني محمدرضا شجريان توضيح داد.
همايون شجريان مي‌گويد: درباره پدرم شايعه‌هاي ناراحت‌كننده‌اي به گوش مي‌رسد كه پايه و اساس درستي ندارد؛ هوشياري ايشان سر جاست و نسبت به يك ماه گذشته با روحيه بالاتري دستورهاي پزشك را اجرا مي‌كنند: «دوستان عزيز، با سلام و احترام؛ اميدوارم همواره خوب و سلامت و برقرار باشيد. نتايج تمام آزمايش‌ها خوب است و در هيچ كدام نشانه‌اي از پيشرفت سرطان ديده نشده است. همان‌طور كه از قبل مي‌دانيد، تنها ضعف جسماني است كه آن هم به اميد دوست، با تغذيه و دارو و فيزيوتراپي تا قبل از آنكه زمان براي شروع مرحله دوم درمان از دست برود، برطرف خواهد شد. علت طولاني‌تر بودن اين ضعف بر كسي معلوم نيست، اما رسيدگي در نهايت خودش در حال انجام است. مرحله دوم درمان براي بازگشت نكردن و پيشرفت نكردن مريضي الزامي به نظر مي‌رسد، تا معشوق چه خواهد». در ادامه توضيح همايون شجريان آمده است: « بد نيست بدانيد ايشان با اشتياق زياد همراه من و برادرم رايان، جام ملت‌هاي اروپا را تا پايان دنبال كردند و از قهرمان شدن تيم پرتغال، شايد به دليل بازيكن محبوب‌شان، رونالدو، راضي به نظر مي‌رسند. زندگي اينجا تمام نشده و نبض‌مان بيدار و هشيار است. از تلويزيون و اخبار به دور هستند و ما هم از رساندن خبرهاي تاسف برانگيز كه ناراحت‌شان مي‌كند، خودداري مي‌كنيم و پيغام‌هاي محبت‌آميز شما نازنينان را بدون كم و كاست به اطلاع‌شان مي‌رسانيم و لبخند واقعي را دريافت مي‌كنيم. هر بار كه شعري از حافظ براي‌شان مي‌خوانم زبان به تحسين اين مرد آسماني مي‌گشايند. باورم نمي‌شود، در غزلي كه براي‌شان تفال زدم، او نيز اينچنين كرد و فرمود:
اي دوست دست حافظ تعويذ چشم زخم است/ يا رب ببينم آن را در گردنت حمايل
با اينكه سرطان را ميهمان خود مي‌خواند، به شوخي به ايشان گفتم: «شاعر گفته ميهمان گرچه عزيز است، ولي همچو نفس خفه مي‌سازد اگر آيد و بيرون نرود» تا مصمم ترشان كنم براي بدرقه ميهمان. تجسم وضعيت براي مثال، از نظر حقير مانند شهري است از شهرهاي ايران كه مهاجمان وارد شده باشند و بخواهند به اشغالش در بياورند؛ بسياري از ما شاهدش بوده‌ايم در آن زمان كه دليران ايران مي‌جنگيدند و جان فشاني مي‌كردند، دوست مي‌كوشيد تا در آن ناگوار روزگار روحيه دهد و دعا مي‌كرد براي موفقيت و برعكس آن شايعه‌ها، مي‌كوشيد براي پذيرش نابودي. از اين لحظه هر خبر مهمي كه لازم باشد عزيزان را از آن باخبر كنم، از طريق همين اينستاگرام به اطلاع‌شان خواهم رساند. رسانه‌هاي محترم و اشخاص محترمي كه مايل هستند خبر رساني كنند، مي‌توانند آخرين اطلاعات خود را از اين طريق دريافت نمايند. در آخر نمي‌توانم بار ديگر از استاد بزرگ عباس كيارستمي ياد نكنم؛ مردي كه جايش را فقط خودش مي‌تواند پر كند. روحش شاد... ».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون