• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3576 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۷ تير

مواظب باشيم متهم به خيانت در امانت نشويم

بهروز بنيادينماينده كاشمر

در آن هنگام كه ظلمت جهل و استعمار و  استثمار در همه جا سايه افكنده بود و بوي تعفن فساد دولتي و بي‌بند و باري، فضاي جامعه را مسموم كرده بود، مسيحانفسي، قامت برافراشت تا با مشعل فروزان ديانت و دانايي، جامعه ما را فرّ و فروغي تازه ببخشد. او توانست اين كاروان متفرق را با تلاشي وصف‌ناپذير به وحدتي مثال‌زدني برساند و آنگاه با روحي آرام و دلي مطمئن در جوار حضرت حق، آرام گيرد. بزرگ‌ترين امانت امام براي ما درخت انقلاب و آرمان‌هاي آن بود؛ درختي كه با خون هزاران شهيد آبياري گرديد. اينك از پس اين سال‌ها سوالي، جاي پاسخ دارد و آن اينكه آيا ما توانسته‌ايم از اين امانت به خوبي نگاهباني كنيم؟از آغاز انقلاب تاكنون مسوولان زيادي در آزمون امانتداري و نگاهباني از ميراث امام شركت كرده‌اند و سربلند يا سرافكنده از اين آزمون حساس بيرون آمده و خواهند آمد. حتي گاه رهبري معظم انقلاب با درايت خويش به عده‌اي ميدان و مجال حضور دادند و گروهي از اينان به اميد اينكه اعتماد رهبري معظم را دارند يكه‌تازي كردند غافل از آنكه رهبري در راه حفظ ارزش‌ها و براي مردم -كه همه سرمايه انقلاب هستند- با هيچ كس تعارف ندارند و بر همين اساس امروز شاهديم كه با صلابت و جديت ايشان، دست برخي از افراد خائن به بيت‌المال در حال رو شدن است. انقلاب، قرار بود فرصت استفاده و رفاه برابر براي همه ملت باشد، نه خوان يغمايي براي قليلي فرصت‌طلب كه هر كس قوي‌تر باشد لقمه‌اي كلان‌تر برگيرد. در اين ميان آنچه موجب تاسف است بي‌توجهي به تذكر رهبري معظم مبني بر موقعيت شبه‌جنگ احزاب داشتن كشور است و اينكه ما در حال حاضر بيش از هر زماني نيازمند آرامش و امنيت هستيم و هرگونه اختلافات افكني نتيجه‌اي جز سوءاستفاده بيگانگان به دنبال نخواهد داشت. شايد درحساس‌ترين مقطع حفظ امانت آن سفر كرده قرار گرفته باشيم.
در اين موقعيت، انتظار بحق مردم آن است كه ما مسوولان اگر همدلي خالصي نداريم، حداقل همزباني را حفظ كنيم تا بدخواهان ما سوءاستفاده نكنند. همه گروه‌ها وظيفه شرعي و ملي دارند تا با سخنان خود مردم را دلسرد نكنند طبق بررسي‌ها نقش مجلس رو به افول رفته كه شايد بنا به عملكرد نهمين دوره آن باشد.

 

مواظب باشيم...
ملت ما با راي خود در خرداد ۹۲ به دنبال رفع تحريم‌ها و از بين بردن خطر حمله نظامي به كشور بود امري كه با حمايت‌هاي رهبري معظم و پيگيري مسوولان اجرايي به ثمر نشست. كساني كه اين روزها به دنبال بي‌ثمر جلوه دادن برجام هستند كاش بدانند كه روز به روز در نزد مردم، منفورتر مي‌شوند. در اين ميان مجلس دهم نيز بايد از تصميمات احساسي و غيركارشناسي بپرهيزد و منطق و قانون را مبناي تصميمات خود قرار دهد. بايد كميسيون امنيت ملي مجلس در كنار دولت و زير نظر رهبري انقلاب مديريت واحدي براي سياست خارجي تبيين كند و باز تعريف سياست خارجي مبتني بر منافع ملي
 صورت گيرد.دوري از خصومت و شعارزدگي در سطح بين‌المللي بسيار مهم است و حمايت از راه مذاكره و توسعه صلح با ديگر كشورها ما را عزتمندتر خواهد كرد.
شايد همچنين از دولت محترم نيز مي‌خواهيم كه با اعتماد به و بهره‌گيري از جوانان به چرخه تكراري استفاده از افراد ثابت كه ضعف بزرگي در سيستم اداري و اجرايي ماست پايان دهد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون