• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3580 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۱ تير

طلا در سرازيري افتاد

كاهش نرخ طلا در بازارهاي جهاني از يك سو و تقويت ريال در برابر دلار از سوي ديگر قيمت طلا را در آخرين روز كاري هفته با كاهش مواجه كرد.
روز گذشته، چهارشنبه، هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد، با كاهش قيمت سه هزار توماني با نرخ يك ميليون و 84 هزار و 500 تومان در ميان خريداران و فروشندگان دست به دست شد. همچنين سكه تمام بهار آزادي طرح قديم در حالي يك ميليون و 83 هزار تومان خريد و فروش مي‌شد كه اين مهم به معناي كاهش قيمت سه هزار توماني آن است. نيم سكه و ربع سكه به ترتيب 544 هزار تومان و 280 هزار تومان ارزش‌گذاري شدند كه اين مهم حاكي از كاهش هزار توماني اين دو سكه نسبت به روز سه‌شنبه است. هر سكه يك گرمي 180 هزار تومان قيمت‌گذاري شد. در اين ميان چند روزي است كه امكان معاملات آنلاين سكه توسط بورس كالا مهيا شده و سرمايه‌گذاران مي‌توانند سكه را همانند سهام، به صورت آنلاين معامله كنند. رييس اداره ابزارهاي مالي بورس كالا درباره زمان اين معاملات مي‌گويد داد و ستد آنلاين سكه در حال حاضر تا ساعت 12:30 انجام مي‌شود، اما با شركت سپرده‌گذاري و مديريت فناوري صحبت‌هايي شده كه تايم معاملات افزايش يابد.
در بازارهاي جهاني نرخ اونس طلا با كاهش هفت دلاري، هزار و 326 دلار اعلام شد. مثقال طلا با كاهش هزار و 750 توماني قيمت، 479 هزار و 250 تومان خريد و فروش شد و هر گرم طلاي 18 عيار نيز 110 هزار و 508 تومان به دست مشتريان رسيد. بارناباس گان، تحليلگر بانك OCBC اعلام كرد: «احتمال افزايش نرخ بهره فدرال‌رزرو افزايش يافته است. برخي انتظار دارند كه افزايش نرخ بهره مجددا در دستور كار قرار گيرد. برخي فشارهاي نزولي در حال رشد هستند، اما تقاضاي دارايي امن بودن طلا ممكن است مجددا افزايش يابد.» به هر روي اگر اين اتفاق رخ دهد نرخ طلا در بازارهاي جهاني، به شكل چشمگيري كاهش خواهد يافت.
در بازار ارز، هر دلار امريكا با كاهش قيمت 10 توماني، سه هزار و 500 تومان فروخته شد. هر يورو سه هزار و 892 تومان و پوند انگليس هم چهار هزار و 675 تومان به بازار عرضه شد. درهم امارات و لير تركيه هم به ترتيب 958 تومان و هزار و 198 تومان خريد و فروش شدند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون