• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3580 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۱ تير

عدد نوشت

زيان انباشته ايران‌خودرو

مديرعامل ايران خودرو درباره زيان انباشته 23 هزار ميليارد ريالي اين شركت گفت: علت اين زيان به سال‌هاي گذشته و پيش از سال 1392 بازمي‌گردد. هاشم يكه‌زارع با بيان اينكه سياست ما در دو سال گذشته، حركت به سوي شفاف‌سازي بوده است، اضافه كرد: بر اين اساس در نظر داريم تا در شرايط نبود شفافيت در بخشي از عملكرد، آن را اعلام كنيم. مديرعامل ايران خودرو با بيان اينكه بخش از اين زيان به توليد خودروهاي تجاري بازمي‌گردد، ادامه داد: با توجه به شرايط اقتصادي، بازار خودروهاي تجاري رونق ندارد و همه شركت‌هاي توليدكننده خودروهاي تجاري مانند اتوبوس با چالش مواجه هستند. به گزارش ايرنا يكه زارع افزود: سهام ايران‌خودرو نسبت به سال 1392 حدود سه برابر رشد داشته است و بر اين اساس افرادي كه از آن سال سهامدار شركت بوده‌اند ضرر نكرده‌اند، اما افرادي كه براي كوتاه‌مدت و براي دوره‌هاي زماني دو يا سه ماه سهامداري مي‌كنند، ممكن است ضرر كنند. او درباره برنامه ايران خودرو براي جبران زيان انباشته، گفت: در ايران خودرو دنبال برنامه‌هاي بلندمدت هستيم، اجراي برخي طرح‌ها مانند جراحي است كه ممكن است، ناراحتي‌هايي هم داشته باشد.


حجم تجارت با انگليس در 3 ماه

در سه ماهه نخست امسال، كالاهايي به ارزش ۴۰۵ ميليارد تومان از انگلستان وارد و به ارزش ۲۴ ميليارد تومان به انگلستان صادر شده است. بر اساس اطلاعات گمرك ايران، در سه ماهه نخست سال جاري، كالاهايي به وزن ۳۸۷ هزار تن از كشور انگلستان به ايران وارد شده است. اين حجم از كالا معادل ۴۰۵ ميليارد و ۲۵۷ ميليون تومان ارزش داشته است. مشروح عمده كالاهاي وارداتي به ايران به اين شرح هستند: ذرت دامي ۱۸۶ هزار تن به ارزش ۱۲۶ ميليارد و ۷۵۶ ميليون؛ لوبيا و سويا به وزن ۱۲۸ هزار تن به ارزش ۱۶۳ ميليارد و ۵۲۸ ميليون؛ كنجاله ۷۱ هزار تن به ارزش ۷۹ ميليارد و ۱۸۶ ميليون. همچنين اطلاعات گمرك ايران نشان مي‌دهد كه در سه ماهه نخست امسال دو هزار و ۶۰۰ تن كالا از ايران به انگلستان صادر شده است. اين حجم از كالا ۲۴ ميليارد تومان ارزش داشته است.
 
جابه‌جايي كالا در بندر شهيدباهنر

مدير اداره بنادر و دريانوردي شهيد باهنر از تخليه و بارگيري ۴۸۲ هزار تن كالاي نفتي و غيرنفتي و همچنين افزايش بيش از سه برابري صادرات محموله‌هاي نفتي در اين بندر در سال جاري خبر داد. محمد محسني گفت: از ابتداي سال جاري تا ابتداي تيرماه، يك ميليون و۲۱ هزار و۲۲ مسافر از طريق دو بندر شهيد باهنر و شهيد حقاني كه تحت مديريت اين اداره است، جابه‌جا شدند كه پنج درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسيد. اين مقام مسوول ضمن اشاره به عملكرد سه ماهه عمليات جابه‌جايي كالا در اين بندر گفت: طي مدت ياد شده، بالغ بر ۴۸۲ هزار و ۶۷۵ تن كالاي نفتي و غيرنفتي در بندر شهيد باهنر تخليه و بارگيري شد. محسني ادامه داد: از اين ميزان ۳۲۳ هزار و ۶۹ تن مربوط به كالاهاي غيرنفتي و ۱۵۹ هزار و ۴۰۶ هزار تن به كالاهاي نفتي اختصاص داشته است.
 
منابع مالي خريد گندم پرداخت نشد

مديرعامل شركت بازرگاني دولتي با بيان اينكه سازمان مديريت تاكنون از شش هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان منابع خريد تضميني گندم فقط هزار و ۱۰۰ ميليارد تومان اختصاص داده است، گفت: دو بانك خصوصي هم كه بايد منابع مي‌دادند، به تكليف خود عمل نكردند. علي قنبري گفت: تاكنون هشت ميليون تن گندم به ارزش 10 هزار و 100 ميليارد تومان از كشاورزان خريداري شده كه 5 هزار و 510 ميليارد تومان آن پرداخت شده است. وي به كارشكني برخي از بانك‌ها براي پرداخت مطالبات كشاورزان اشاره كرد و افزود: با وجود ابلاغ بانك مركزي و فشارهايي كه كشاورزان آورده‌اند، دو بانك سامان و پاسارگاد كه هر كدام 800 ميليارد تومان منبع براي خريد تضميني در اختيار دارند، در اين زمينه كم لطفي كرده و تاكنون چيزي نپرداخته‌اند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون