• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3607 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲ شهريور

امام جمعه مشهد:

ما جزيره جدااز ساير استان‌ها نيستيم

گروه سياسي

وقتي گفت اجازه برگزاري كنسرت در حريم امام رضا (ع) را نمي‌دهد، تنها كسي كه در مقابل صحبت‌هايش واكنش نشان داد علي مطهري بود كه در پاسخ به صحبت‌هايش گفت مگر مملكت فدرالي شده است؟، جمله‌اي كه مورد توجه بسياري از رسانه‌ها و كاربران شبكه‌هاي اجتماعي قرار گرفت. با عقب‌نشيني وزير ارشاد و اعلام اينكه از برگزاري كنسرت در شهر مشهد انصراف داده‌اند اما مخالفان كنسرت در مشهد چندين قدم هم جلوتر آمدند تا رييس كل دادگستري خراسان رضوي اعلام كند كنسرت‌ها در سراسر استان لغو شده است نه فقط مشهد. حالا امام جمعه مشهد در لفافه و غيرمستقيم پاسخ حرف‌هاي نماينده تهران را مي‌دهد، آن هم در نشستي كاملا اقتصادي با محوريت اقتصاد مقاومتي. اگرچه آيت‌الله علم‌الهدي قانون كنسرت‌ها را براي خراسان رضوي ناديده مي‌گيرد و مي‌گويد كساني كه كنسرت مي‌خواهند جاي ديگري جز خراسان را براي زندگي انتخاب كنند و همين اظهارات سبب شد تا نايب‌رييس مجلس در واكنش بگويد مگر مشهد جزيره‌اي جداست، حالا اما امام جمعه مشهد مي‌گويد: ما جزيره جدايي از ساير استان‌ها نيستيم. در ادامه اما اضافه مي‌كند بايد بر ديگر استان‌ها هم تاثيرگذار باشيم. به نظر مي‌رسد با عقب‌نشيني علي جنتي حالا ديگر امام جمعه مشهد برنامه‌هاي ديگري را نيز در سر داشته باشد. آيت‌الله علم‌الهدي به گلايه‌هاي استاندار خراسان رضوي كه گفته بود چرا برخي دولت را ضد مردم مي‌دانند نيز پاسخ داد و گفت: اينكه چنين تصوري بعضا در جامعه ايجاد شده به اين دليل است كه فعاليت‌هاي دولت در حوزه اقتصاد مقاومتي از زمان ابلاغ سياست‌ها و تشكيل قرارگاه نه در اين استان و نه در كل كشور به‌خوبي منعكس نشده است. آيت‌الله علم‌الهدي كه در ميان امامان جمعه معمولا تندترين مواضع را مي‌گيرد مي‌گويد بايد درهاي مملكت را بست و خودمان را مديريت كنيم.
بايد بر ديگر استان‌ها هم تاثير بگذاريم
 به گزارش ايسنا نماينده ولي‌فقيه در خراسان رضوي گفت: انعكاس فعاليت‌هاي وزارت خارجه آن‌چنان ساير فعاليت‌هاي دولت را تحت‌الشعاع قرار داده است كه مردم گمان مي‌كنند نگاه دولت براي حل مشكلات به بيرون است نه داخل كشور، در حالي كه اگر گزارش عملكرد دولت به مردم ارايه شود، چنين تصوري ايجاد نمي‌شود. آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي طي سخناني در بيست‌وششمين جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي خراسان رضوي كه در دفتر نماينده ولي‌فقيه در استان برگزار شد، اظهار كرد: مشهد ويژگي‌هاي خاصي دارد كه اين ويژگي‌ها به‌هيچ‌وجه به اطراف استان تعلق ندارد ولي آثار اين ويژگي‌ها در كل استان نمايان است و بر مشكلات مي‌افزايد. وي بر لزوم رعايت جنبه پدافندي در اقتصاد مقاومتي تاكيد كرد و افزود: بينش و تجربه بالاي امنيتي و خبرگي شخص استاندار بايد در كل كشور نمونه و الگو شود تا جنبه پيشگيري و پدافندي در حوزه ورود كالاي قاچاق موثر باشد و نكته مهم اين است كه ما جزيره جدايي از ساير استان‌ها نيستيم و بايد بر ديگر استان‌ها هم تاثير بگذاريم.
بايد درهاي مملكت را ببنديم و خود را مديريت كنيم
نماينده ولي‌فقيه در خراسان رضوي درباره اين گلايه استاندار كه «برخي دولت را ضد مردم مي‌دانند»، گفت: اينكه چنين تصوري بعضا در جامعه ايجاد شده به اين دليل است كه فعاليت‌هاي دولت در حوزه اقتصاد مقاومتي از زمان ابلاغ سياست‌ها و تشكيل قرارگاه نه در اين استان و نه در كل كشور به‌خوبي منعكس نشده است. علم‌الهدي افزود: انعكاس فعاليت‌هاي سياست خارجي و وزارت امور خارجه، آن‌چنان ساير فعاليت‌هاي دولت را تحت‌الشعاع قرار داده كه مردم گمان مي‌كنند نگاه دولت براي حل مشكلات به بيرون و غرب است نه درون و داخل كشور، در حالي‌ كه اگر گزارش عملكرد دولت به مردم ارايه شود چنين تصوري ايجاد نمي‌شود. وي با بيان اينكه بزرگ‌ترين بازار پوشاك كشور در مشهد وجود دارد، گفت: 70 درصد اجناس فروشگاه‌هاي پوشاك توليد خارجي هستند و از اين 70 درصد، 40 درصد پوشاك داخلي است كه با برند خارجي به فروش مي‌رسد. اين عضو مجلس خبرگان با تاكيد بر لزوم اصلاح وضعيت بازار از سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست قاطعانه از اتحاديه‌ها بخواهند تا جنس خارجي از بازار جمع‌آوري شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون