• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3607 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲ شهريور

استيضاح وزير آموزش و پرورش در مسير نزولي

«نه» فراكسيون اميد به استيضاح فاني

گروه سياسي| فراكسيون اميد از استيضاح فاني حمايت نمي‌كند. اين تازه‌ترين خبر درباره جدي‌ترين گزينه استيضاح در مجلس دهم است. بهرام پارسايي، سخنگوي فراكسيون اميد اين موضوع را به فارس گفته و ادامه داده است جمع‌بندي فراكسيون فعلا بر اين است كه اولويت ما بر استيضاح نيست.
او درباره چرايي اين تصميم هم گفته است: يكي از دلايل آن نزديك بودن به سال تحصيلي است و در صورت استيضاح نوعي بي‌نظمي در مديريت كلان مجموعه آموزش‌ و پرورش به وجود مي‌آيد؛ لذا تصميم بر اين شد كه موضوع استيضاح فعلا به صلاح عمومي جامعه نيست.
او البته اين را هم گفته است كه: طي جلسه‌اي كه كميته تخصصي فراكسيون با فاني داشت، وزير آموزش‌ و پرورش قول داد كه مطالبات فرهنگي مردم و جامعه فرهنگي در حوزه آموزش‌ و پرورش را محقق سازد.
بر اين اساس پارسايي تاكيد كرده اگر مطالبات فرهنگي مردم و وعده‌هايي كه در راستاي مطالبات جامعه فرهنگي داده شده محقق شود موضوع استيضاح منتفي خواهد بود اما اگر پس از مدتي اين مطالبات محقق نشود، دست نمايندگان براي استيضاح باز خواهد بود. اما در حالي فراكسيون اميد نظر قطعي‌اش مبني بر عدم استيضاح فاني را اعلام كرده كه دو روز قبل هم محمود نگهبان سلامي، نايب‌رييس كميسيون آموزش از پس گرفتن امضا توسط برخي نمايندگان استيضاح‌كننده خبر داده است. او بر همين اساس به ايرنا، گفت: بعيد است كه استيضاح علي اصغر فاني انجام شود.
به گفته نگهبان سلامي در حالي كه بسياري از امضا‌كنندگان استيضاح وزير آموزش و پرورش درحال پس گرفتن امضاي درخواست استيضاح هستند، فاني هم خواهان گرفتن وقت بيشتري براي رسيدگي و اجراي خواسته‌هاي استيضاح‌كنندگان است.
به همين دليل نايب‌رييس كميسيون آموزش تاكيد كرده است: با توجه به نزديكي آغاز سال تحصيلي جديد، فكر مي‌كنم بعيد است كه استيضاح وزير آموزش و پرورش انجام شود.  اما در همين حال سخنگوي فراكسيون مستقلين هم در نطق جلسه گذشته مجلس موضع منفي خودش در قبال اين استيضاح را بيان كرد و از نمايندگان خواست تا استيضاح را منتفي كنند.
مهرداد لاهوتي خطاب به نمايندگان استيضاح‌كننده گفت: من از دوستان اين سوال را مي‌پرسم كه اگر با برداشتن وزير آموزش و پرورش مشكل اين وزارتخانه حل مي‌شود اين كار را انجام دهيد. اما والله اين‌گونه نيست. ما در اين وزارتخانه مشكل اقتصادي داريم، اين مشكل را حل كنيد.
 ما با استيضاح اين وزارتخانه را دچار مشكل خواهيم كرد. در تصميم‌گيري‌ها دقت كنيد. حالا در شرايطي كه دو فراكسيون اميد و مستقلين از اين استيضاح حمايت نخواهند كرد به نظر مي‌رسد استيضاح فاني در صورت آمدن به صحن مجلس هم راي نخواهد آورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون