• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3623 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۱ شهريور

تراكتورسازي صفر پرسپوليس صفر

تساوي پرحاشيه

حساس‌ترين ديدار هفته پنجم ليگ برتر باشگاه‌هاي ايران از ساعت 17:15 روز گذشته بين تيم‌هاي تراكتورسازي و پرسپوليس در ورزشگاه اختصاصي تراكتورسازي برگزار شد. همانطور كه پيش‌بيني مي‌شد تعطيلي طولاني مدت ليگ برتر تاثير مستقيمي در عملكرد هر دو تيم داشت و همين مساله باعث شد از جذابيت‌هاي بازي كاسته شود. دوري تيم‌ها از شرايط مسابقه و خسته بودن بازيكنان ملي‌پوش آنها به تنهايي كافي بود تا تراكتورسازي و پرسپوليس عملكردي پايين‌تر از حدانتظار داشته باشند. تا جايي كه در اين بازي بسيار حساس احتياط در دستور كار هر دوتيم وجود داشت و مربيان بيشتر به دنبال نباختن بودند. به ويژه پرسپوليسي كه برانكو، وحيد اميري بازيكن ملي‌پوش ثابت خود را به خاطر مصدوميت در اختيار نداشت. هر چند در طول مسابقه هر دو تيم موقعيت‌هايي براي گل زدن به حريف خود داشتد‌ اما بدون ترديد در شرايط كنوني تساوي نتيجه‌اي مطلوب براي هر دو تيم بود. عدم برگزاري بازي در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز هم كه هنوز چمن آن به بهره‌برداري نرسيده، باعث شد بعد از حرف و حديث‌هاي بسيار بازي در ورزشگاه اختصاصي كوچك تراكتورسازي برگزار شود و همين مساله هم البته روي كيفيت بازي تا حدود بسيار زيادي تاثير منفي داشت. كيفيت زمين چمن نامناسب، مصدوم شدن دروازه‌بان پرسپوليس، فروريختن نيمكت اين تيم و اقدام به ترك ورزشگاه توسط برخي تماشاگران باعث شد تا كيفيت بازي تحت تاثير قرار بگيرد. در نهايت هم همانطور كه اشاره شد به نظر مي‌رسد تيم‌هاي برانكو و قلعه‌نويي از اين تساوي رضايت كامل داشتند.
    
مديران سازمان ليگ به شرط برقراري امنيت اجازه برگزاري بازي در ورزشگاه اختصاصي تراكتورسازي را صادر كرده‌اند. البته از آنجايي كه امكان تغيير در برنامه ليگ وجود نداشت مديران مجبور شدند با اين شرايط كنار بيايند و هر طور كه شده مقدمات برگزاري بازي را فراهم كنند. با اين وجود به خاطر حساسيت بازي نگراني‌هاي زيادي درباره بروز بحران و جنجال و حواشي وجود داشت كه با تلاش مسوولان برگزاري مسابقه و نيروي انتظامي نظم كامل در ورزشگاه بر‌قرار شد و پرسپوليس و تراكتور مقابل هم قرار گرفتند. جدا از شعارهاي تند تماشاگران تبريزي عليه داور و بازيكنان پرسپوليس در چند مقطع كوتاه، درجريان بازي هم اتفاق خاصي رخ نداد. اما نقطه تاريك ماجرا به پيش از شروع و بعد از برگزاري مسابقه اختصاص داشت. در حالي كه دروازه‌بانان پرسپوليس مشغول گرم كردن بودند براثر پرتاب اشياي متفرقه هواداران تراكتور به سمت دروازه‌بان دوم پرسپوليس، او مصدوم شد و تحت مداواي پزشكي قرار گرفت. بعد از اينكه اين دروازه‌بان با برخورد سنگ روي زمين افتاد هواداران تراكتورسازي با تمارض دانستن اين حركت وي، شعار «پينوكيو... پينوكيو» را خطاب به بوژيدار سر دادند. با اين حال با خروج او از زمين مشخص شد كه مصدوميت او تمارض نيست. مصدوميت اين بازيكن به حدي بود كه نتوانست روي نيمكت بنشيند و به رختكن رفت. پرسپوليس بدون دروازه‌بان دوم آماده مقابل حريف خود قرار گرفت.
    
در 15 دقيقه ابتدايي شاهد يك بازي سرتاسر هجومي و ديدني از سمت دو تيم بوديم. نخستين موقعيت خطرناك بازي را طارمي در دقيقه 5 روي دروازه تراكتورسازي ايجاد كرد و در حالي كه در موقعيت تك به تك مي‌رفت با از پيش رو برداشتن اخباري دروازه وي را باز كند، شفيعي به زيبايي با تكلي به موقع مانع از اين كار شد. كرار جاسم در دقيقه 8 مي‌توانست با ضربه سر دروازه بيرانوند را باز كند كه اين ضربه را دروازه بان سرخپوشان به زيبايي در اختيار گرفت. و اما مهم‌ترين موقعيت 15دقيقه ابتدايي بازي روي شوت ديدني محمد ابراهيمي به سمت دروازه بيرانوند ايجاد شد اما اين توپ در دقيقه 13 به تيرك دروازه پرسپوليس برخورد كرد تا بازي همچنان بدون گل پيگيري شود. در 15 دقيقه دوم نيمه اول برخلاف دقايق ابتدايي بازي صحنه حساسي روي دروازه‌ها ايجاد نشد و تنها نكته قابل توجه چند خروج ديدني از سوي محمدرضا اخباري بود كه به زيبايي موفق به جمع كردن توپ‌هاي پشت مدافعين شد. پس از يك افت فاحش در بازي، پرسپوليسي‌ها در پنج دقيقه پاياني نيمه اول، نمايش توفاني را از خود به نمايش گذاشتند كه اين نمايش با دو شوت خطرناك از سوي فرشاد احمدزاده همراه بود و يكي از اين توپ‌ها را اخباري به زيبايي مهار كرد و ديگري با اختلافي اندك راهي اوت شد تا نيمه اول با نتيجه مساوي صفر بر صفر به پايان برسد.
    
نخستين موقعيت نيمه دوم را تراكتورسازي در دقيقه 55 روي دروازه پرسپوليس ايجاد كرد كه طي آن ضربه سر هادي محمدي با اختلافي اندك پس از برخورد به بازيكن حريف راهي كرنر شد. تراكتوري‌ها در 15 دقيقه دوم نيمه دوم فشار را روي دروازه تيم پرسپوليس افزايش دادند؛ پاس ديدني رفيعي در دقيقه 70 كه پس از طي كردن عرض محوطه جريمه پرسپوليس مي‌رفت با يك اشاره از سوي مهدي كياني وارد دروازه سرخپوشان تهراني شود با عكس‌العمل ديدني بيرانوند مواجه شد. دو تيم در دقايق پاياني چند حمله نصفه و نيمه روي دروازه يكديگر ايجاد كردند اما اين حملات نيز حاصلي در پي نداشت تا در نهايت داربي سرخ‌هاي فوتبال ايران با نتيجه مساوي صفر- صفر به پايان برسد.
    
بازيكنان پرسپوليس در پايان بازي براي رفتن به رختكن ترس داشتند و از اين‌رو بازيكنان تراكتورسازي آنها را براي رفتن به رختكن اسكورت كردند. بارش بطري‌هاي آب به داخل زمين هم باعث شد ماموران نيروي انتظامي به زمين آمده و امنيت را براي اعضاي دو تيم و تيم داوري فراهم كنند. جو ورزشگاه به شكلي بود كه هر اتفاقي ممكن بود رخ بدهد. در پايان مسابقه شاهد درگيري بين هواداران دو تيم بوديم كه در اين بين مسوولان ورزشگاه اجازه فيلمبرداري را به هيچ كسي نمي‌دادند. همچنين درگيري نسبتا شديدي بين ليدرهاي تراكتورسازي و عكاسان تهراني پيش آمد و از سر يكي از عكاسان خون جاري شد. همه اين اتفاقات پايان تلخ حساس‌ترين بازي ليگ در هفته پنجم بود و دليلش برگزاري بازي به خاطر مصلحت‌ها در ورزشگاهي بود كه استانداردهاي لازم براي برگزاري بازي در اين سطح بين دو تيم پرطرفدار و مدعي را نداشت.
    
پرسپوليس برانكو حالا بعد از كسب يك امتياز از تبريز بايد خودش را براي حضور در بازي حساس ديگر مقابل استقلال در روز جمعه آماده كند. بعد از آن هم در هفته هفتم آنها در اصفهان بايد به مصاف سپاهان بروند. اين برنامه باعث شده خيلي‌ها با تاكيد بر واژه پيچ خطرناك ليگ، بازي‌هاي هفته پنجم، ‌ششم و هفتم سرخپوشان را حياتي‌ترين بازي‌هاي سرخپوشان قلمداد كنند. از همين رو برانكو بايد تيمش را در شرايط فعلي طوري مديريت كند كه در اين سه بازي حساس اتفاق ناخوشايندي رخ ندهد. پرسپوليس برانكو حالا با كسب حداقل امتياز از بازي مقابل تراكتورسازي، آماده رو‌يارويي با حريف سنتي‌‌اش در داربي پايتخت مي‌شود. با اين حال همه اهالي فوتبال ايران روي يك نكته اتفاق نظر دارند؛ اينكه پرسپوليس اين روزها آماده‌‌ترين تيم حاضر در ليگ برتر است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون