• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3651 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۸ مهر

سالانه 1500 نفر گرفتار ايدز مي‌شوند

  بهار: رييس اداره كنترل ايدز و بيماري‌هاي آميزشي وزارت بهداشت از ارتقاي برنامه‌هاي پيشگيري و كنترل ايدز در حوزه نوجوانان و جوانان و همچنين زنان آسيب‌پذير با همكاري ساير ارگان‌ها خبر داد و گفت: «از سال 67 تا اول مهرماه 94، 30هزار و 183 مورد شناسايي شده است كه 67درصد انتقال از طريق اعتياد تزريقي و 18درصد از طريق جنسي صورت گرفته است. از ميان كل موارد ابتلا به ايدز در سال 93 نيز، 41درصد از طريق اعتياد تزريقي و 36 درصد از طريق جنسي صورت گرفته است. همچنين 15 درصد از كل آمار افراد مبتلا به ايدز از سال 67 تا 94 را زنان و 85 درصد را مردان تشكيل داده‌اند».
  تابستان: معاون اجتماعي وزارت بهداشت آماري تازه از بيماري ايدز را اعلام كرد و گفت: «امروزه در كشور عدد غربالگري شده نشان مي‌دهد كه 30هزار نفر مبتلا به ايدز هستند اين در حالي است كه براساس دانسته‌هاي ما صدهزار نفر به اين بيماري مبتلا هستند. به عبارت ديگر 70هزار نفر در كشور وجود دارند كه نه ما و نه خودشان از بيماري آگاه هستيم».
و امروز
رييس اداره كنترل ايدز و بيماري‌هاي آميزشي وزارت بهداشت از تخمين وجود ۷۵ هزار بيمار مبتلا به ايدز در كشور خبر داد و گفت: «سالانه 1500 نفر به جمعيت مبتلايان به ايدز اضافه مي‌شوند».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون