• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3167 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۸ بهمن

تشكل‌ها

صادرات  نخستين محموله گندم به تركيه| مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران با بيان اينكه عمليات بارگيري نخستين كشتي حامل گندم دوروم توليد داخلي براي صادرات به تركيه پايان يافته است، گفت: اين محموله حدود 25 هزار تني آماده حركت به سمت تركيه است. علي قنبري، مديرعامل اين شركت گفت: با توجه به توليد مازاد بر مصرف گندم دوروم داخلي، مجوز صادرات پنج هزار تن از اين نوع گندم از ستاد تدابير ويژه و كارگروه تامين و ذخيره‌سازي كالاهاي اساسي دريافت شده است.

انحصار صادرات كنجاله هند به ايران شكست|رويترز طي گزارشي نوشت، صادرات كنجاله سوياي هند به علت كاهش واردات ايران از اين كشور به كمترين رقم در 26 سال گذشته رسيد و با توجه به كاهش تحريم‌ها و دست باز ايران براي خريد از كشورهاي ديگر، انحصار صادرات كنجاله سوياي هند به ايران شكست. منابع هندي گفتند، كاهش تحريم‌هاي ايران سبب شده است تا اين كشور براي تهيه كنجاله سويا مورد نياز خود، كشورهاي امريكاي جنوبي كه قيمتي ارزان‌تر ارايه مي‌دهند را انتخاب كند و اين امر سبب شده است تا صادرات كنجاله سوياي هند در سال مالي منتهي به ماه مارس به كمترين رقم در 26 سال گذشته كاهش يابد.

ممنوعيت واردات مركبات |وزير جهاد كشاورزي در نامه‌اي به استانداران مرزي كشور با اشاره به اينكه مجوزي براي واردات ميوه به ويژه مركبات صادر نشده، بر جلوگيري از ورود غيرقانوني مركبات به كشور تاكيد كرد. محمود حجتي در نامه‌اي به استانداران مرزي كشور با اشاره به اينكه مجوزي براي واردات ميوه به ويژه مركبات از هيچ كشور و مرزي از سوي وزارت جهاد كشاورزي صادر نشده است، بر ضرورت افزايش نظارت و جلوگيري از ورود غيرقانوني مركبات به كشور تاكيد كرد.

احتكار عامل گراني پرتقال| در پي افزايش قيمت پرتقال به كيلويي 7000 تومان، وزارت جهاد كشاورزي علت گراني پرتقال را ذخيره كردن حدود 700 هزار تن در انبارهاي شخصي برخي افراد عنوان و اعلام كرد كه طبق قانون، برخورد با متخلفان نظارت بر توزيع در بازار و قيمت از اختيارات وزارت صنعت، معدن و تجارت است. ابوالقاسم حسن‌پور، مديركل دفتر ميوه‌هاي گرمسيري و نيمه گرمسيري وزارت جهاد كشاورزي، اظهار كرد: امسال يك ميليون و 950 هزار تن پرتقال در كشور توليد شد و
 از نظر توليد هيچ مشكلي نداريم.

قاچاق شترهاي بيمار |دبير كميسيون برنامه‌ريزي، هماهنگي و نظارت بر قاچاق كالا و ارز سيستان‌ و بلوچستان گفت: به دليل شيوع بيماري در شترهاي اين استان، انتقال شتر از سيستان و بلوچستان به ديگر نقاط كشور ممنوع شده اما شاهد قاچاق اين نوع دام هستيم. محمدشريف خالقي به ايسنا گفت: صادرات شتر و شترداري در استان سيستان‌ و بلوچستان صنعت بزرگي محسوب مي‌شود و بالاترين آمار شتر در سطح كشور را به خود اختصاص داده است. وي افزود: بالغ بر 70 هزار نفر شتر در اين استان وجود دارد اما براساس نمونه‌برداري كه اخيرا انجام شده آمار مثبتي مبني بر وجود بيماري «كرونا» در شتر‌ها مشاهده شد و متعاقب آن صادراتش به ساير استان‌ها ممنوع شده است. خالقي گفت: با توجه به اينكه گوشت شتر پس از 24 ساعت از ذبح‌، تغيير رنگ مي‌دهد در نزديك‌ترين مكان ذبح مي‌شود .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون