• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3167 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۸ بهمن

بالاخره اين زندگي مال كيه؟

شرح‌حال: يكي از اتفاق‌هاي خوب جشنواره تئاتر فجر اين است كه بخشي به نام مرور در اين جشنواره وجود دارد و نمايش‌هايي كه در طول سال اجرا شده و پرمخاطب بودند، دوباره در اين بخش به روي صحنه مي‌آيند. مثل نمايش «بالاخره اين زندگي مال كيه؟» به كارگرداني اشكان خليل‌نژاد كه همين چند ماه پيش در تماشاخانه ايرانشهر به روي صحنه رفت و حالا قرار است روز جمعه در دوسانس 17 و 20، در همان سالن دوباره اجرا شود.  اشكان خليل‌نژاد از روي متن برايان كلارك اين نمايش را كارگرداني كرده است.

آلبوم پاييز تنهايي

شرح حال‌: اين آلبوم ششمين آلبوم احسان خواجه‌اميري است. آلبومي كه در زمستان 93 منتشر شده و حالا حالاها زمان براي فروش و ديده شدن دارد. روزبه بماني، زهرا عاملي و حسين غياثي، سه ترانه‌سراي اشعار اين آلبوم هستند و عليرضا افكاري، احسان خواجه اميري، مهرداد نصرتي و عليرضا كهن ديري، آهنگسازان آن و هومن نامداري، آرون حسيني، سعيد زماني، معين راهبر، بهروز علياري و عليرضا كهن ديري تنظيم‌كنندگان اين آلبوم. مثل هميشه، سبك موسيقي «پاييز تنهايي»، پاپ است. قطعه شماره 11 اين آلبوم، با ترانه حسين غياثي، يكي از بهترين قطعات آن است.

ديوار

شرح‌حال: پشت جلد كتاب تازه عليرضا غلامي نوشته شده: «جنگ يك واقعيت هولناك است كه هرطور به آن نگاه كنيم، زندگي انسان‌ها را دگرگون مي‌كند.  قرن‌هاست ادبيات تلاش مي‌كند با روايت زخم‌ها، دردها، انگيزه‌ها و واكنش‌هاي انسان‌ها در موقعيت‌هاي جنگي به شناخت بهتري از آنها برسد، با اين حال همه اينها داستان است و نه تاريخ». با اين توضيحات، حرف بيشتري درباره اين كتاب نمي‌ماند، فقط اينكه عليرضا غلامي سال‌هاست كه روزنامه‌نگار است و كتاب «ديوار» را نشر مرواريد سال گذشته منتشر كرده است.

ملبورن

شرح‌حال: در خلاصه داستان فيلم «ملبورن» نوشته شده؛ زوجي جوان در آستانه سفر به ملبورن، ناخواسته درگير مشكلي پيچيده مي‌شوند. با همين يك خط از تماشاگر دعوت مي‌شود تا به تماشاي فيلمي بنشيند كه پيمان معادي و نگار جواهريان بازيگران آن هستند و قرار است درگير مشكلات پيچيده‌اي شوند. اما همه داستان ملبورن، اين نيست. زن و شوهر، درگير يك تصميم‌گيري اخلاقي بزرگ هستند و آن مشكل پيچيده مي‌تواند زندگي آنها را خراب كند.  «ملبورن» به عنوان فيلم اول نيما جاويدي  است كه هم نويسنده و هم كارگردان اين فيلم است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون