• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3774 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۵ فروردين

خبر كوتاه

«تمارض» به ايتاليا مي‌رود

فيلم سينمايي «تمارض» به كارگرداني عبد آبست در فلورانس ايتاليا به نمايش درمي‌آيد. هشتمين دوره از جشنواره «اكنون خاورميانه» (Middleast Now) دومين ميزبان اين فيلم پس از فستيوال برلين است. اين جشنواره كه از ١٥ تا ٢٠ فروردين در فلورانس ايتاليا برگزار مي‌شود به هنر حال حاضر خاورميانه اختصاص دارد و امسال آثاري از كشورهاي تركيه، مراكش، مصر، الجزاير، لبنان، تونس، قطر، امارات و... در آن نمايش داده مي‌شود. «تمارض» پنجشنبه ١٧ فروردين در سينماي لاكام پانيا (Cinema La Compagnia) روي پرده مي‌رود. فيلم «مرا به خانه ببر» به كارگرداني عباس كيارستمي ديگر فيلم ايراني حاضر در اين دوره از جشنواره است. «تمارض» به تهيه‌كنندگي مريم شفيعي محصول «هيچ فيلم» است. عرضه و پخش بين‌الملل فيلم را محمد اطبايي بر عهده دارد.


آغاز برنامه‌ريزي براي اكران دوم نوروز در سينماها

سرگروه‌هاي سينمايي موظف هستند كه هفته آينده قرارداد فيلم‌هاي خود را براي اكران دوم نوروز ارايه كنند. غلامرضا فرجي، سخنگوي شوراي صنفي نمايش گفت: گروه‌هاي سينمايي «استقلال»، «كورش»، «آزادي» و «قدس» كه جايگزين سينما «آفريقا» شده‌ است، برنامه دوم اكران خود را در هفته آينده ارايه مي‌كنند، در اين بين سينما «ماندانا» و پرديس «زندگي» هم پيش از اين قرارداد دو فيلم «تيك آف» و «نقطه كور» را به شورا ارايه داده بودند. او با اشاره به اينكه اكران فيلم‌هاي روي پرده همچنان ادامه دارد، اضافه كرد: در اين جلسه همچنين قرار بر اين شد كه هفته آينده برنامه تحليلي نحوه نمايش فيلم‌ها در سال 1396 بررسي شود. ايسنا


حراج پرتره ۱۲ ميليون دلاري «مائو» در چين

پرتره‌اي كه «اندي وارهول» هنرمند مطرح امريكايي از چهره «مائو» كشيده بود، به قيمت ۱۲ ميليون دلار در هنگ‌كنگ به فروش رسيد. اثر چاپي كه «اندي وارهول» در سال ۱۹۷۳ از چهره «مائو» خلق كرد، در حراجي هنگ‌كنگ «ساتبي» به قيمت ۱۲ ميليون و ۶۰۰ هزار دلار از آن خريداري ناشناس شد. اين نخستين‌بار بود كه پرتره‌اي از بنيانگذار حزب كمونيست چين از مجموعه آثار «وارهول» در اين كشور به حراج گذاشته مي‌شد. مقامات چيني پيش از اين از نمايش اين آثار هنري در اين كشور جلوگيري مي‌كردند. پيش‌بيني مي‌شد اين پرتره به قيمت ۱۵ ميليون دلار به فروش برسد، اما سرانجام يك مجموعه‌دار چيني آن را به قيمتي كمي پايين‌تر از اين رقم از آن خود كرد. پرتره «مائو» سه سال پيش در لندن به حراج گذاشته شده بود و از آن زمان تاكنون ارزش آن ۲۰ درصد افزايش يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون