• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3785 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۹ فروردين

كونته چاره‌اي جز قبول شكست مقابل مورينيو نداشت

لمپارد: چلسي بايد اين باخت را فراموش كند

دو تيم منچستريونايتد و چلسي در ورزشگاه اولدترافورد شهر منچستر برابر هم به ميدان رفتند؛ جايي كه ژوزه مورينيو مصمم بود تيم پيشين خود را شكست دهد و در پايان نيز با دو گل توانست پيروز از ميدان خارج شود. چلسي كه صدرنشين ليگ برتر انگليس است اكنون تنها چهار امتياز با تاتنهام فاصله دارد. فرانك لمپارد، ستاره سابق چلسي درباره اين بازي گفت‌: بازي چلسي برابر يونايتد بسيار ضعيف و دور از انتظار بود. اين بازي تنها در بازيكنان منچستريونايتد خلاصه شد. حريف كاملا بر بازي مسلط بود. اين موضوع باعث نگراني است. چلسي پيش‌تر هم در بازي برابر آرسنال در هفته‌هاي نخست چنين فوتبالي را بازي كرده بود. اكنون موضوع اين است كه بايد اين باخت را فراموش كرد و به فكر ادامه‌ فصل بود. نگراني را در چهره بازيكنان و مربيان چلسي مي‌بينم. اين موضوع طبيعي است و تنها چيز مهم اين است كه تيم، شخصيت خودش را حفظ كند و به فكر ادامه‌ فصل باشد تا بتواند عنوان قهرماني را به دست بياورد. مطمئن هستم بازيكنان چلسي اين ظرفيت‌ را دارند كه فشار موجود تا پايان فصل را تحمل كنند و بتوانند تيم را به قهرماني در ليگ برتر برسانند. از اكنون تا پايان ليگ برتر تمام بازي‌ها مهم است و تيم نبايد هيچ بازي را از دست بدهد.
كونته: مسووليت شكست را برعهده مي‌گيرم
آنتونيو كونته بعد از شكست تيمش برابر منچستريونايتد گفت‌: فكر مي‌كنم در صحنه گل نخست، آندر هررا با دست توپ را كنترل كرد. در بازي گذشته برابر بورنموث تقريبا يك گل مشابه هم دريافت كرديم. در بازي برابر كريستال پالاس هند واضح حريف ديده نشد و در ديدار برابر استوك سيتي نيز يك پنالتي‌ مشكوك براي حريف گرفته شد. با اين حال ما بايد ايراد را از جاي ديگر پيدا كنيم. در كل بايد اين را بگويم كه تصميمات داور مسابقه براي ما چندان خوب نبود. منچستريونايتد شايسته پيروزي در اين بازي بود. آنها انگيزه و شوق بيشتري براي كسب برد در اين مسابقه داشتند. در اين شرايط تقصير مربي است كه نتوانسته است براي بازيكنانش انگيزه ايجاد كند. تمام مسووليت اين شكست را برعهده مي‌گيرم. بايد انگيزه بازيكنانم را بالا مي‌بردم. از اكنون تا پايان فصل بايد انگيزه و جاه‌طلبي بسيار زيادي داشته باشيم تا بتوانيم فصل را به قهرماني به پايان برسانيم. چلسي در حالي كه در ابتداي اواسط فروردين، ۱۰ امتياز اختلاف با تاتنهام داشت ولي دو شكست در چهار بازي اخير در ليگ باعث شده اين اختلاف به چهار امتياز برسد. سرمربي آبي‌پوشان لندني درباره رقابت بر سر عنوان قهرماني گفت‌: طبيعي است كه نگران باشم. هنوز قهرماني ما قطعي نشده. مردم فكر مي‌كنند براي باشگاهي مثل چلسي طبيعي است كه قهرمان شود ولي چلسي سال گذشته از شرايط خوبي برخوردار نبود. تاتنهام در شرايط خوبي بازي مي‌كند و شور و شوق را مي‌توان در بازي آنها ديد. آنها رقيبي جدي براي ما محسوب مي‌شوند. دو بازي در چهار بازي اخير را شكست خورديم. هرچند جريان اين دو باخت با هم فرق مي‌كرد. در بازي با كريستال پالاس، حق ما باخت نبود ولي در اين بازي بايد مي‌باختيم. بايد بدانيم از اكنون تا پايان فصل، ۶ فينال پيش‌رو داريم كه بايد در تمام اين بازي‌ها به پيروزي برسيم. شانس قهرماني ما در ليگ ۵۰ درصد است. بازيكنانم بايد با اين فشار كنار بيايند. فصل گذشته هيچ فشاري روي چلسي نبود و تيم در رده دهم جاي گرفت. دو تيم چلسي و تاتنهام كه تيم‌هاي اول و دوم هستند، بايد هفته‌ آينده در مرحله نيمه نهايي جام حذفي برابر هم به ميدان بروند كه اين بازي نيز از جذابيت بالايي برخوردار خواهد بود. كونته در پايان گفت‌: مطمئن هستم اين بازي از جذابيت زيادي دارد چون هر دو تيم تمركزشان روي قهرماني در ليگ برتر است و حالا جدال‌شان در جام حذفي جذاب مي‌شود.
مورينيو: سرتر از چلسي بوديم
ژوزه مورينيو بعد از شكست تيم سابق خود در نشست خبري گفت‌: ما از نظر تاكتيكي كاملا خوب و سرتر از حريف بوديم و بازيكنان كار فوق‌العاده‌اي را انجام دادند. بازي كاملا در اختيار ما بود. از عملكرد تك‌تك بازيكنانم رضايت دارم. هم سريع بوديم و هم خلاق. به همين خاطر از عملكردشان رضايت دارم. اين همان تاكتيكي بود كه ما در استمفوردبريج نيز استفاده كرديم و الان كاملا متقاعد شدم كه اگر در آن بازي هم در شرايط يازده به يازده بازي مي‌كرديم ما اكنون حريف تاتنهام بوديم. در واقع اين تصميمات داوري بود كه در جام حذفي به چلسي كمك كرد تا ما را شكست دهد و به مرحله بعد صعود كند، در غير اين صورت در آن بازي هم برنده مي‌شديم. در بازي جام حذفي داور مسابقه در اواسط نيمه نخست هررا را به دليل خطاي هازارد اخراج كرد كه مورينيو به‌شدت از اين تصميم گله كرد. ما مي‌دانستيم كه چنين بازي براي ما سخت خواهد بود. از نظر شخصي بايد بگويم كه چلسي اسير فوتبال ما شده بود و نتوانست فوتبال خودش را آن طور كه بود را ارايه كند. عملكرد بازيكنان بسيار بسيار خوب بود و ما امروز تيم صدرنشين ليگ انگليس را اين طور اسير فوتبال خودمان كرديم. آقاي «خاص» به تمجيد از راشفورد، مهاجم جوان تيم خود پرداخت و گفت‌: اين بچه خوب بازي كرد. خيلي خيلي خوب و فوق‌العاده‌ و وقتي از زمين تعويض مي‌شد، هواداران به بهترين شكل پاسخ بازي خوب او را در اين بازي دادند. او در جام حذفي نيز عملكرد بسيار خوبي داشت و وقتي ما ۱۰ نفره شديم يك موقعيت خوب، مشابه توپي كه در اين بازي توانست گل كند را نصيب خود كرد و آن فرصت از بين رفت. اين‌بار او توانست گلزني كند و گل زود هنگامي را كه به ثمر رسانديم انگيزه‌هاي ما را بالا برد. من بايد بگويم كه اين فقط راشفورد نبود كه توانست عملكرد خوبي در اين بازي ارايه كند، بلكه تمام بازيكنان تيم از جمله اريك بايي و ماركوس روخو فوق‌العاده‌ خوب ظاهر شدند و شايسته است كه نام آنها را در اين نشست خبري بياورم. منچستر اكنون به ۲۲ بازي بدون شكست در ليگ برتر دست يافته كه بهترين آمار در بين پنج تيم معتبر اروپا است. آنها اكنون با در نظر گرفتن دو بازي عقب افتاده در رده پنجم جدول رده‌بندي قرار گرفته‌اند و شانس كسب سهميه ليگ قهرمانان اروپا را از طريق ليگ برتر نيز دارند. ژوزه مورينيو در مورد اين موضوع نيز ‌اضافه كرد: به طور طبيعي اگر شما ۲۲ بازي بدون شكست داشته باشيد براي قهرماني در آن ليگ تلاش خواهيد كرد ولي ما براي كسب سهميه تلاش مي‌كنيم. چرا؟ همه مي‌دانند كه دليل اين موضوع چيست؟ امتيازات زياد خانگي را از دست داديم و خيلي از بازي‌ها را در حالي كه تيم برتر بوديم را با تساوي به پايان برديم، با اين حال خيلي خوشحال هستم كه شكست دادن منچستريونايتد خيلي سخت شده است. من كاملا خوشحالم كه تيم توانست اين بازي را ببرد، چون ليورپول و منچسترسيتي تيم‌هاي بالاي سر ما اين هفته‌ توانسته بودند حريفان‌شان را شكست دهند و ما اگر امروز پيروز نمي‌شديم يعني خداحافظي ليگ برتر. اين برد ما را در كورس كسب سهميه ليگ قهرمانان اروپا نگه داشت. بايد هم در ليگ اروپا و هم در ليگ برتر بازي‌هاي‌مان را با قدرت جلو ببريم تا بتوانيم در هر دو جام نتيجه‌ مورد نظر را كسب كنيم. منچستريونايتد پنجشنبه ‌ بايد در ديدار برگشت خود در ليگ اروپا برابر اندرلخت بازي كند و در ادامه‌ خودش را براي بازي روز يكشنبه برابر برنلي در ليگ برتر آماده خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون