• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3785 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۹ فروردين

ليگ‌مان اصلا هم حرفه‌اي نيست

باشگاه‌هاي ايراني زير خط فقر

يحيي گل‌ محمدي سرمربي پيشين پرسپوليس

1- از نيم فصل اول پرسپوليس نشان داد كه بي‌رقيب است و در پايان هم بهترين تيمي بود كه شايستگي قهرماني را داشت. به هواداران پرسپوليس تبريك مي‌گويم و از اين بابت خوشحالم. همين طور به بازيكنان، كادرفني و مديريت باشگاه كه زحمت زيادي كشيده‌اند تبريك مي‌گويم. وقتي تيمي قهرمان مي‌شود عوامل زيادي باعث اين اتفاق شده است. تمام اركان باشگاه در اين راه دخيل بوده‌اند، هر چند در قهرماني بيشترين زحمت را كادرفني و بازيكنان كشيده‌اند، اما امكاناتي كه مديريت در اختيار تيم گذاشت هم بسيار موثر بود. همه‌چيز در پرسپوليس سر جاي خودش بود و اين تيم راه خود را پيدا كرده است.
2- عملكرد پرسپوليس تا اينجا خيلي بد نبوده است. آنها برابر الريان شايسته پيروزي بودند اما بدشانس بودند و يك پنالتي‌ هم از دست دادند. البته نيامدن تيم‌هاي عربستاني به ايران مزيد بر علت شده كه تيم‌هاي ايراني متضرر شوند. به نظرم اگر الهلال را شكست دهيم صعودمان قطعي مي‌شود. كليد كار، شكست الهلال است و با توانايي‌اي كه از بازيكنان سراغ دارم فكر مي‌كنم آنها مي‌توانند اين كار بزرگ را هم انجام دهند، چون روحيه خيلي خوبي هم دارند. وارد جزييات نمي‌شوم، اما كادرفني هر سال با شناختي كه نسبت به تيم پيدا مي‌كند تغييراتي در تركيب ايجاد مي‌كند اما فكر نمي‌كنم پرسپوليس به تغييرات زيادي نياز داشته باشد. تيم، بازيكنان جواني روي نيمكت دارد كه مي‌شود به آنها اعتماد كرد و شايد تنها با جذب دو يا سه بازيكن ديگر تركيب تيم تكميل شود.
3- امسال از نظر برنامه‌ريزي ليگ بسياري از مربيان مشكل داشتند و وقفه‌هاي طولاني كه در ليگ ايجاد مي‌شد مربيان را كلافه كرده بود، هر چند اين تعطيلات به خاطر تيم‌ ‌ملي بود و تيم‌ ‌ملي بايد در اولويت باشد. هر سال كه مي‌گذرد كيفيت ليگ بالاتر مي‌رود و بازيكنان و مربيان حرفه‌اي‌تر مي‌شوند. باشگاه‌هاي ما از نظر امكانات و حرفه‌اي‌گري نسبت به آسيا خيلي عقب هستند و مي‌شود گفت‌ كه آنها از اين نظر زير خط فقر محسوب مي‌شوند. يكي از اين امكانات حق پخش تلويزيوني است كه از فاكتورهاي اساسي حرفه‌اي بودن است. اين حق بايد به باشگاه‌ها داده شود تا آنها بتوانند براي خود امكانات لازم را فراهم كند. تيم‌هاي باشگاهي در ايران فقير هستند و حتي تيم‌هاي بزرگ فوتبال ما زمين تمرين يا ورزشگاه اختصاصي ندارند. اين مشكلات اساسي و ساختاري است وگرنه از نظر استعداد و فهم فوتبال، بهترين آسيا هستيم. اسم ليگ‌مان حرفه‌اي است ولي در واقعيت اصلا حرفه‌اي نيستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون