• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3792 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ ارديبهشت

قرعه بهتر يا بدتر در آسيا وجود ندارد

سهراب بختياري زاده پيشكسوت استقلال

1- الاهلي جزو تيم‌هاي خوب گروه استقلال و غرب آسياست. در نيمه اول استقلال به هيچ عنوان خوب نبود. اگر از كيفيت الاهلي بگذريم، اساسي‌ترين مشكل استقلال اين بود كه ترسو شروع كرد. به خاطر اينكه اين بازي حساس بود، نمي‌خواستند گل بخورند و باعث شد كه كم تعداد حمله كنند و اجازه دهند الاهلي با نظم دفاع كند و به راحتي حمله و به گل برسد. در نيمه دوم استقلال وقتي خودش را بازنده ديد، ريسك كرد و دفاع راست و چپش را به جلو فراخواند تا خط حمله را حمايت كند. در كل استقلال در خوشبينانه‌ترين حالت ۴۵ دقيقه نيمه دوم را خوب بازي كرد.
2- دفاع استقلال در كل بد كار نكرده ولي بايد باكيفيت‌تر ظاهر شود. ما بايد به اين نكته هم توجه كنيم كه در دفاع كردن فقط خط دفاعي اهميت ندارد و بايد با حمله خوب، مانع از حمله‌هاي حريف شويم. ما قرعه بدتر يا بهتر نداريم. همه تيم‌ها نماينده كشور خودشان هستند و در يك ليگ سنگين نتيجه گرفته‌اند و به ليگ قهرمانان صعود كرده‌ا‌ند. استقلال بايد خودش را بهتر درك كند و براي هر ۹۰ دقيقه برنامه داشته باشد. اگر در ديدار مقابل الاهلي از ابتدا حمله مي‌كرد، مي‌توانست پيروز از زمين بازي بيرون بيايد. البته شايد هم شكست مي‌خورد.
3- استقلال تا اينجاي فصل خوب ظاهر شده و با توجه به اينكه يك نيم فصل بد داشته با بازي دادن به جوانان مستعد، نتايج خوبي گرفته است. همچنين ما بايد به اين توجه كنيم كه در اواخر فصل به سر مي‌بريم و تيم‌ها انرژي زيادي مصرف كرده‌اند و همين كار را سخت مي‌كند. نبايد فاصله آنچناني بين نيمكت و بازيكنان فيكس وجود داشته باشد. اگر مشكل نقل و انتقالات در نيم‌فصل پيش نمي‌آمد و بازيكنان جواني مثل برزاي و نورافكن بازي نمي‌كردند كسي فكر نمي‌كرد آنها بتوانند چنين بازي خوبي به نمايش بگذارند. ولي آنها خودشان را پيدا كردند. همه ستاره‌ها روزي جوان بودند و مرحله به مرحله بهتر شده و به يك ستاره تبديل شدند. تك اخطاره‌هاي استقلال مي‌تواند فرصتي باشد براي بازيكنان جوان كه خودشان را نشان دهند. البته بايد در ابتدا از نظر روحي در شرايط خوبي قرار بگيرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون