• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3792 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ ارديبهشت

پشتوانه‌سازي در بخش وزنه‌برداري

سجاد انوشيرواني سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري

1- طبق برنامه‌اي كه بعد از المپيك به فدراسيون ارايه كرديم، قرار بود بعد از آن رويداد به جوان‌ترها فرصت بدهيم. طبق اين برنامه نيز براي رقابت‌هاي قهرماني آسيا و بعد از آن براي بازي‌هاي كشورهاي اسلامي تصميم گرفتيم كه از نفرات جوا‌ن‌تر استفاده كنيم تا پتانسيل تمام بچه‌ها براي تيم بزرگسالان ايران را محك بزنيم. با اين شرايط مي‌توانيم وضعيت همه وزنه‌برداران را بررسي كنيم و با شناخت بيشتري روي آنها براي مسابقات قهرماني جهان در امريكا و حتي بازي‌هاي آسيايي سال 2018 در اندونزي تمركز كنيم. طبق اين محك مي‌توانيم برنامه بسيار بهتري هم براي اين عزيزان داشته باشيم تا در مسابقات پيش رو بتوانيم بهترين نتيجه را نيز كسب كنيم.
2- از روز اول كه بچه‌هاي جوان وارد تركيب تيم ملي شده‌اند، تلاش كرديم كه به آنها انگيزه بدهيم. به هرحال عضويت در تيم ملي بزرگسالان و جنگيدن براي كشور مثل يك سرباز جايگاه و موقعيتي است كه آنها به دست آورده‌اند و ما هميشه اين نكات را به آنها گوشزد كرده‌ايم. تلاش كرديم به آنها ياد بدهيم چطور هدف‌دار باشند و براي رسيدن به اين هدف بجنگند. خدا را شكر كه در اين چهار ماه شرايط خوب بوده و واقعا تلاش كرده‌اند. خود بچه‌ها با تمام وجود كار كرده‌اند و اميدوارم روز مسابقه روز خوب براي آنها و البته ما باشد.
3- همان روز اول كه برنامه را به فدراسيون و شوراي عالي فني ارايه دادم، تاكيد داشتم كه اين دو مسابقه بعد از المپيك براي محك جوان‌ترهاي وزنه‌برداري است. هدف ما نگاه به آينده و حتي چشم‌انداز المپيك ٢٠٢٠ بود كه آينده‌سازي كنيم كه ديگر دست به عصا كار نكنيم. بايد نفرات جايگزين در تيم داشته باشيم چرا كه اين پتانسيل وزنه‌برداري ايران است و بايد از آن استفاده كنيم. ما چهره‌هاي سرشناس در تيم داريم كه در كنارشان جوان‌ها نيز حضور دارند. براري و هاشمي كه جزو با تجربه‌ها هستند. موسوي هم در يكي دو سال گذشته عملكردش خوب بوده و در تيم ملي عضويت داشته است. در كنار اينها نفراتي داريم كه براي اولين بار نام‌شان شنيده مي‌شود. ما جوانها را كنار اين چهره‌ها گذاشتيم كه خلأ تجربه هم در تيم احساس نشود. با اين حال مطمئن باشيد اين مسابقات براي جوانان گمنام ما در عرصه بين‌المللي آغاز بسيار خوبي خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون