• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3815 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳ خرداد

ديدار روحاني با رهبر معظم انقلاب،حضور در حرم امام (ره) و زيارت مرقد امام هشتم (ع)

رييس‌جمهور: مي‌خواستند عده‌اي از قطار انقلاب پياده‌شوند

گروه سياسي

حسن روحاني در چهارمين روز از پيروزي خود در انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم، پس از ديدار با رهبري انقلاب راهي حرم مطهر مي‌شود تا با نام امام و ياد هاشمي درد دل‌ها كند، آن هم در روزي كه مصادف‌ با بيستمين سالگرد دوم خرداد است. روزي كه روحاني آن را حماسه‌ حضور بسيار تاثيرگذار مردم پاي صندوق‌هاي راي مي‌نامد، با اتصال به 29 ارديبهشت امسال هدف از حضور در مرقد مطهر را ارايه گزارشي از «قدرت حضور» دانسته و عنوان مي‌كند: «امروز به محضر امام بزرگوار و در پيشگاه روح بلند او آمديم تا به امام گزارش بدهيم. همانطور كه شما همواره پيش بيني مي‌كرديد، مي‌فرموديد، تجليل مي‌كرديد و باور داشتيد، «قدرت حضور و مشاركت مردم همه جا و همواره مي‌تواند گره‌ها را بگشايد». روحاني در ادامه صحبت‌هايي كه همه آنها را با عنوان اماما؛ مطرح مي‌كند، شادمان از بازگشت ياران گذشته به قطار انقلاب است، قطاري كه از آغاز همه اقشار، افكار، ايده‌ها، چهره‌ها و سبك‌هاي مختلف زندگي در آن حضور داشتند. او با يادآوري اينكه بعضي تلاش كردند كه گروهي را از اين قطار پيدا كنند، به مشاركت حداكثري ملت در انتخابات گذشته اشاره كرده و مي‌گويد: «بار ديگر مردم تصميم گرفتند كه همه به قطار انقلاب بازگردند و همه كساني كه پياده شده بودند، سوار شوند». اما حضور در مرقد امام، داغ روحاني را در فراق رفيق ديرينه‌اش تازه مي‌كند. او كه چند ماه پيش از برگزاري انتخابات، بزرگ‌ترين حامي خود را از دست داد، از آيت‌الله هاشمي به عنوان كسي ياد مي‌كند كه براي نخستين‌بار او را تشويق به حضور دوباره در انتخابات كرد و مي‌گويد: «او همان كسي بود كه اگرچه ميان ما نبود، ولي به خوبي اين روزهاي انتخابات را پيش‌بيني كرد».
مردم تصميم گرفتند كه همه
به قطار انقلاب بازگردند
رييس‌جمهور ديروز در جمع خبرنگاران، جمهوريت و اسلاميت نظام اسلامي را ثمره و يادگار بزرگ راه حضرت امام خميني بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي برشمرده و تاكيد مي‌كند: «حضرت امام (ره) به ما ياد داد كه اين انقلاب با مردم حفظ مي‌شود و امروز اگر انتخابات و حضور پرشور مردم پاي صندوق‌هاي آرا نبود؛ نمي‌توانستيم در برابر انواع نقشه‌هاي شيطاني، نظام و انقلاب‌مان را به خوبي حفظ كنيم». وي همچنين صراحتا اعلام مي‌كند كه همه تلاش ما عمل و تحقق بخشيدن به وعده‌هايي است كه به مردم داده‌ايم. روحاني با تبريك به روح بلند امام خميني(ره) به خاطر كار عظيم و بزرگي كه براي اين ملت انجام داد، گفت: اگر امروز به اين مشاركت افتخار مي‌كنيم، به خاطر اين است كه اين مسير را امام به ما نشان داد. امام هميشه درباره انتخابات مي‌فرمود، مردم بايد در تعيين مقدرات و سرنوشت خودشان شركت كنند؛ ميزان راي ملت است. به محضر امام عزيز عرض مي‌كنم شما انقلاب بزرگ اسلامي را به ثمر رسانديد. در قطار انقلاب همه اقشار، افكار، ايده‌ها، چهره‌ها و سبك‌هاي مختلف زندگي حضور داشتند. اگر به تصاوير روزهاي اول انقلاب بازگرديم اين حضور را مي‌بينيم. اماما! بعضي تلاش كردند گروهي را از اين قطار پياده كنند، اما امروز بار ديگر مردم تصميم گرفتند كه همه به قطار انقلاب بازگردند و همه كساني كه پياده شده بودند، سوار شوند. امام بزرگوار! تو به ما ياد دادي و فرمودي همه باهم باشيم. مي‌دانيم اگر همه جناح‌ها، افراد، اقشار، اقوام، مذاهب، زن و مرد، پير و جوان، روستايي و شهري در كنار هم باشيم، پيروزيم و مي‌توانيم از معضلات عبور كنيم. اماما! معضلات بزرگ مثل بيكاري، اعتياد، تروريسم و توطئه‌ها را در منطقه داريم، اما از طريق و راهي كه تو براي ما تعيين كردي كه با هم كشور را بسازيم در كنار هم باشيم، مطمئنم با وحدت ملي و با هدايت‌هاي خلف صالح شما، مقام معظم رهبري مي‌توانيم اين راه را به مقصد برسانيم.

هاشمي مرا تشويق كرد تا در اين انتخابات شركت كنم
روحاني با بيان اينكه سخني هم با آيت‌الله هاشمي دارم، خاطرنشان كرد: آيت‌الله هاشمي همان كسي بود كه سال گذشته، نخستين بار او مرا تشويق كرد تا در انتخابات دوره دوازدهم رياست‌جمهوري شركت كنم. او همان كسي بود كه اگر چه ميان ما نبود، ولي به خوبي اين روزهاي انتخابات را پيش‌بيني كرد. به من گفت كه چه كساني به صحنه انتخابات خواهند آمد و گوشزد كرد كه امروز چه وظيفه بزرگ ديني و ملي و انقلابي بر عهده تو است. مي‌خواهم به روح بلند هاشمي بگويم، 8 سالي كه با هم در جبهه و در كنار هم قدم مي‌زديم، روزهايي كه با هم روبروي فاو بوديم، در قرارگاه‌ها با هم بوديم و مي‌ديدم براي امنيت و راحتي كشور و مردم و دفع تجاوز دشمنان چه مي‌كردي، را به ياد دارم. هر جا مي‌رفتيم و به مزرعه سرسبزي مي‌رسيديم، پياده مي‌شدي و مي‌رفتي و آنجا را مي‌ديدي و لذت مي‌بردي و مي‌خواستي همه ايران سرسبز شود».

هاشمي عزت ايران را مي‌ساخت
روحاني ادامه داد: آيت‌الله هاشمي! يادم هست 9 سال در كنار هم در مجلس بوديم، 8 سال در دولت در كنار هم بوديم و سال‌ها در كنار هم در مجمع تشخيص مصلحت بوديم؛ گواهي مي‌دهم تو عزت و عظمت و پيروزي ايران و اين ملت را در همه صحنه‌ها مي‌خواستي. ملت ظلم‌هايي را كه به خاطر تلاش‌هاي تو براي انقلاب به تو شد از ياد نمي‌برد. رييس‌جمهور در ادامه سخنانش اظهار داشت: امروز احساس مي‌كنيم حضور، مشاركت، فداكاري و نشاط مردم بار مسووليت ما را صد چندان كرده است. اماما، تو امروز در پيش مقربين الهي هستي. از آنها بخواه و از خدا بخواه كه ما را در اين راه سخت ياري كند. اماما! از پيامبر و از روح بلند ائمه اطهار بخواه كه براي عظمت اين ملت و براي عبور از شكاف‌ها و عبور از اختلافات و تبعيض‌هاي نابجا به خداوند متوسل شوند. اماما! مي‌دانيم كه روح بلند تو ناظر اعمال ماست. مي‌دانيم روح پيامبر و ائمه اطهار ناظر اعمال ماست. هيچ‌وقت در اين انقلاب خداوند مردم را تنها نگذاشت و باز هم مي‌دانيم كه اين ملت تنها نخواهد بود و به قله مطلوب و سعادت و كمال خود دست خواهد يافت.

در اين انتخابات 4 ميليون
نتوانستند راي دهند
رييس‌جمهور سوم خرداد را روز پيروزي در برابر تجاوز و آزادسازي خرمشهر با اراده حق و توسط رزمندگان اسلام مي‌داند و اين روز را به ملت ايران و روح بلند امام راحل تهنيت گفته و با اشاره به اينكه جاي امام عزيز خالي بود كه بعد از حدود 39 سال از پيروزي انقلاب اسلامي حضور شكوهمند و بي‌نظير مردم در انتخابات را شاهد باشد، اظهار داشت: در اين انتخابات بيش از 41 ميليون نفر راي دادند و حدود 4 ميليون نفر در صف‌ها ماندند و نتوانستند راي دهند. در انتخابات دوره دوازدهم رياست‌جمهوري براي نخستين بار در تاريخ ايران، حضور 45 ميليوني مردم پاي صندوق آرا براي تعيين سرنوشت و آينده خودشان رقم خورد. رييس‌جمهور تصريح كرد: مي‌خواهم خدمت امام عزيز و بزرگوار بگويم اين راه را شما به ما آموختيد. شما كلمه جمهوريت را بر زبان‌تان جاري كرديد و براي نخستين بار به جاي شعار «استقلال- آزادي- حكومت اسلامي»، در همان فرانسه و در تبعيد اعلام كرديد و گفتيد «استقلال- آزادي- جمهوري اسلامي».

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون