• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3815 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳ خرداد

گفت‌وگوي «اعتماد» با علي موسوي، پيشكسوت استقلال

اميدوارم قهرمان آسيا شويم

مهدي روزخوش

تيم فوتبال استقلال در دور رفت مرحله يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا عصر روز دوشنبه به مصاف العين امارات رفت و در نهايت توانست با تك‌گل كاوه رضايي كه از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيد، تيم اماراتي را شكست دهد. البته شاگردان منصوريان اندوخته كمي براي دور برگشت ذخيره كرده‌اند اما با توجه به اينكه دروازه خود را بسته نگه داشتند اميد دارند هفته آينده روز دوشنبه در ديدار برگشت بتوانند با كسب يك نتيجه خوب به جمع هشت تيم برتر آسيا صعود كنند. استقلال با انجام يك بازي محتاطانه در نيمه نخست و البته كمي بهتر در نيمه دوم برابر العين توانست به لطف پنالتي لحظات پاياني، يك بر صفر پيروز از ميدان خارج شود. شاگردان علي منصوريان در اين ديدار سعي داشتند طوري بازي كنند كه تيم‌شان گلي دريافت نكند و به لطف كلين‌شيت در ديدار رفت بتوانند با اميد دوچندان پا به ديدار برگشت بگذارند. البته استقلالي‌ها چند فرصت را هم در همان نيمه نخست و البته نيمه دوم براي باز كردن دروازه حريف به دست آوردند اما هيچ يك از اين فرصت‌ها به گل تبديل نشد تا اينكه كاوه رضايي در دقيقه 91 توانست از روي نقطه پنالتي دروازه حريف را باز كند. شايد همين يك گل در ديدار برگشت ناجي استقلال شده و حكم صعود اين تيم به دور بعد را امضا كند. براي بررسي شرايط فني اين ديدار با علي موسوي همكلام شديم تا از زبان پيشكسوت تيم فوتبال استقلال شرايط فني اين تيم در ديدار برابر العين را بررسي كنيم.

ديدار استقلال برابر العين را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟ آيا به نظر شما استقلال در اين ديدار عملكرد خوبي داشت؟

نتيجه طوري رقم خورد كه همه تقريبا راضي هستند. استقلال گلي را دريافت نكرد و از طرفي توانست يك گل به حريف بزند. اما از نظر شرايط فني بايد بگويم تيم واقعا خوب بازي نكرد. منصوريان تيم را طوري ارنج كرده بود كه ابتدا مي‌خواست دروازه‌اش باز نشود و اگر فرصتي به دست آورد دروازه حريف را باز كند. شايد اين تاكتيك هم درست باشد كه در بازي‌هاي حذفي و مخصوصا در بازي رفت، طوري بازي كنيد كه تيم‌تان در خانه گلي دريافت نكند. اما من معتقدم وقتي تيم شما در خانه بازي مي‌كند و از حمايت هواداران بهره مي‌برد بايد طوري بازي كنيد كه از امتياز ميزباني به خوبي بهره ببريد. من معتقدم استقلال در بازي برابر العين نتوانست از حمايت هواداران بهره ببرد.

شما به حضور هواداران اشاره كرديد. در اين ديدار حضور چشمگير آنها فشار زيادي به حريف وارد كرد اما استقلال نتوانست از اين فرصت استفاده كند.

بله، دقيقا همين طور است. 80 هزار آبي‌پوش دوشنبه شب به ورزشگاه آزادي رفتند تا استقلال را تشويق كنند. آنها حمايت خوبي از تيم استقلال ايجاد كردند و همين حمايت‌ها فشار زيادي به تيم العين وارد كرد اما استقلال نتوانست از فرصتي كه داشت استفاده كند. خيلي از مواقع تيم ناخودآگاه به عقب مي‌رفت و سعي مي‌كرد در كارهاي دفاعي عملكرد خوبي داشته باشد. به همين منظور روي كارهاي هجومي نمي‌توانست برنامه منظمي اجرا كند. البته من بر اين باورم استقلال برنامه مشخصي براي حمله و باز كردن دروازه حريف نداشت. آنها به طور كامل روي كارهاي دفاعي برنامه‌ريزي كرده بودند.

بهتر نبود تيم را طوري ارنج مي‌كردند كه با اندوخته بيش از يك گل به بازي برگشت مي‌رفتند؟

در بازي‌هاي حذفي هميشه اين گونه است كه شما بايد از امتياز ميزباني به خوبي استفاده كنيد. قاعدتا بهتر بود كه تيم طوري ارنج مي‌شد كه يك بازي هجومي ارايه و سعي مي‌كرد دروازه حريف را چند بار باز كند. اما همه ديديم كه استقلال در طول بازي كاملا محتاطانه عمل كرد و بيش از آنكه به دنبال گل زدن باشد سعي داشت دروازه‌اش باز نشود.

خيلي‌ها معتقدند همين كه استقلال در خانه گلي دريافت نكرد، مي‌تواند نقطه اميد اين تيم در بازي برگشت باشد.

من هم با اين موضوع موافقم. گل نخوردن در خانه بسيار مهم است چون اگر استقلال گلي دريافت مي‌كرد در بازي برگشت با استرس كارش را ادامه مي‌داد اما الان مي‌تواند به بازي برگشت اميدوار باشد تا اگر روي ضدحملات توانست دروازه حريف را باز كند، شرايط بهتري براي خود ايجاد كند. من فكر مي‌كنم پيروزي يك بر صفر آنچنان هم بد نيست اما همان طور كه گفتم توقع ما اين بود كه با گل‌هاي بيشتري العين را شكست بدهيم.

ديدار برگشت استقلال برابر العين بايد در امارات برگزار شود. فكر مي‌كنيد استقلال بتواند از اين ديدار سربلند خارج شود و در نهايت جواز صعود به جمع هشت تيم را بگيرد؟

كار بسيار سخت است. نمي‌توانيم از الان پيروزي استقلال را پيش‌بيني كنيم. شايد بهترين كار اين باشد در بازي برگشت منصوريان تركيب كاملا تدافعي به زمين بفرستد و تمام منافذ را ببندد تا تيمش گلي دريافت نكند. يعني به دنبال اين باشد كه جلوي حملات حريف را ببندد و روي ضدحملات برنامه‌ريزي ويژه‌اي داشته باشد. البته در حال حاضر و با توجه به شرايط آب و هوايي دوبي، فكر مي‌كنم استقلال كار سختي دارد. الان هوا بسيار گرم است و بازي كردن در اين شرايط جوي بسيار سخت خواهد بود اما اميدواريم استقلال بتواند به دور بعد صعود كند.

اگر استقلال از اين مرحله به دور بعد صعود كند، آيا اين شانس را دارد به فينال ليگ قهرمانان آسيا برسد؟

خيلي زود است از الان درباره فينال و قهرمان جام صحبت كنيم. استقلال تيم خوبي است و تا الان هم بازي‌هاي خوبي را انجام داده است. تيمي كه در ليگ برتر در ابتدا نتايج خوبي نمي‌گرفت با درايت عليرضا منصوريان توانست نايب قهرمان شود بنابراين فكر مي‌كنم استقلال پتانسيل خوبي دارد تا به رده‌هاي بالايي ليگ قهرمانان برسد اما مساله‌اي كه مهم است اين است كه اين تيم الان همه تمركزش را براي برتري مقابل العين بگذارد تا پس از صعود به دور بعد تيمش را براي سال آينده قدرتمند ببندد و اميد مي‌رود با تيم قدرتمندي كه مي‌بندد به فينال ليگ قهرمانان برسد. به هر حال همه ما طرفداران استقلال اميدواريم پس از سال‌ها تيم‌مان مجددا به قهرماني آسيا برسد و افتخاري ديگر براي فوتبال ايران به دست بياورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون