• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3815 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳ خرداد

اشارات و تنبيهات


بقاي اين نوع سينما، فارغ از هر گونه نگرش منفعت‌طلبانه، مستلزم يك نگاه زمانه‌شناسانه و در عين حال تخصصي (در فرم و محتوا) و نيز مخاطب‌شناسي درست است. بايد در يك بازنگري واقع‌بينانه بپذيريم كه اين شيوه اكران تك‌سانسي و دو سه روز در طول هفته فقط دهان تعداد انبوهي از اين نوع فيلمسازان را مي‌بندد، ولي در درازمدت جواب نمي‌دهد و نقشي جريان‌ساز ايجاد نمي‌كند. بايد چاره‌اي انديشيد و طرحي نو درانداخت، تا اين نوع سينما (با انتخاب بهتر و سنجيده‌تر مضامين و قالب زباني خود) بهتر و بيشتر ديده شود.
3- براي جلوگيري از حرف و حديث‌ها و انتقاداتي كه – به ويژه – در دوره اخير جشنواره داخلي فيلم فجر شاهدش بوديم، بهتر است از همين حالا فردي مجرب و كاربلد و آشنا با محيط سينما و مناسبات و آدم‌هايش كه از وجهه و اعتبار فرهنگي – هنري نيز برخوردار باشد به عنوان دبير دوره آتي انتخاب شود تا با فرصت و فراغت كافي بتواند روش و سياست مدبرانه‌اي را به كار بندد و جشنواره آبرومندانه‌اي را برگزار كند.
4- و نكته آخر اين است كه موسيقي را (چه ايراني و چه پاپ و زيرزميني) از اين وضعيت سردرگم و شلخته نجات دهيد و با اقتدار (نه مماشات و محافظه‌كاري) برايش شرايط اجرايي و رسانه‌اي مطلوب فراهم كنيد.
فعلا اين چند مورد دست به نقد را دريابيد، تا باز در فرصتي ديگر سفره دل بگشاييم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون