• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3834 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ خرداد

چهره‌ها- خبرها

از استعفاي 6 مشاور ترامپ تا سكوت در برابر هكرهاي روس

6 نفر از مشاوران «دونالد ترامپ»، رييس‌جمهور امريكا كه عضو «شوراي مشورتي رييس‌جمهور در امور بيماري ايدز» بودند به دليل بي‌توجهي وي به مسائل مربوط به اين بيماري از سمت‌شان استعفا كردند. 6 مشاور ترامپ روز شنبه با انتشار نامه‌اي مشترك در نشريه نيوزويك با عنوان «ترامپ اهميتي به HIV نمي‌دهد» تصميم خود براي استعفا از سمت خود را اعلام كردند. گروه مشاوران مستعفي ترامپ اعلام كرده كه دولت وي «هيچ راهبردي» براي مقابله با بيماري HIV/AIDS ندارد، هنگام سياستگذاري با كارشناسان امر مشورت نمي‌كند، قوانيني را پيش مي‌برد كه به مبتلايان به اين بيماري آسيب مي‌زند و دستاوردهاي حاصل‌شده در مبارزه با اين بيماري را لغو مي‌كند. آنها همچنين خاطرنشان كرده‌اند ترامپ بعد از روي كار آمدن وب‌سايت «دفتر ملي سياستگذاري در خصوص ايدز» را از دسترس خارج كرده و هنوز هيچ فردي را براي مديريت اين سازمان در نظر نگرفته است. مشاوران سابق ترامپ تصريح كرده‌اند كه اقدام حزب جمهوريخواه در لغو و جايگزيني برنامه بهداشت و مراقبت درماني باراك اوباما موسوم به «اوباماكر» به‌شدت به مبتلايان ايدز آسيب خواهد زد. از سوي ديگر خبرگزاري تسنيم به نقل از پايگاه خبري تحليلي «پوليتيكو» در گزارشي به سكوت «دونالد ترامپ» رييس‌جمهور امريكا در قبال اقدامات سرقت اطلاعات كامپيوتري روسيه پرداخت و نوشت اين سكوت ترامپ، سلاح جديدي به دست دموكرات‌ها داده است و اين قانونگذاران مي‌گويند كه ترامپ هنوز نگراني علني خود را درباره اين مساله اساسي كه پيامدهاي قابل توجهي براي دموكراسي امريكا به دنبال دارد، اعلام نكرده است. پوليتيكو نوشت كه دموكرات‌ها به اين پيام واحد رسيده‌اند كه ترامپ به اقدام روسيه در سرقت اطلاعات كامپيوتري در طول انتخابات رياست‌جمهوري 2016 امريكا اهميتي نمي‌دهد.

 

توطئه عليه نخست‌وزير انگليس

جمعي از نمايندگان پارلمان بريتانيا كه بر خروج از اتحاديه اروپا اصرار دارند به روزنامه تلگراف گفته‌اند اگر ترزا مي،‌ نخست‌وزير به برنامه پيشين خود براي برگزيت (خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا) پايبند نماند، وي را به چالش خواهند كشاند. به گزارش فارس، اين جمع از نمايندگان پارلمان بريتانيا كه همواره بر خروج از اتحاديه اروپا تاكيد ويژه داشتند به تلگراف گفتند، در صورتي كه برنامه پيشين برگزيت اجرايي نشود، ترزا مي‌ را از سمت نخست‌وزيري بركنار مي‌كنند. بعد از آنكه خانم مي‌ در انتخابات سراسري اخير نتوانست پيروز شود و از به دست آوردن كرسي‌هاي لازم براي تشكيل دولت يكپارچه ناكام ماند، همچنين بعد از مديريت ضعيف دولت مي‌ در حادثه آتش‌سوزي برجي در لندن كه هفته پيش روي داد، جمعي از هم‌حزبي‌هاي ترزا مي ‌نتيجه گرفتند وي نمي‌تواند رهبر مناسبي براي محافظه‌كاران باشد. حاميان خروج از اروپا و از نمايندگان پارلمان بريتانيا هشدار دادند، هرگونه تلاشي براي نگه داشتن اين كشور در بازار واحد اروپا يا هرگونه دادن اختيار به دادگاه اروپا براي حفظ نظارت آن، مي‌تواند به كودتاي يك شبه براي بركناري خانم نخست وزير منجر شود. اين نمايندگان پارلمان به تلگراف گفتند، نامزدي را در مقابل ترزا مي‌ براي رهبري حزب محافظه‌كار معرفي خواهند كرد كه از او محبوب‌تر باشد و جايگزين وي شود.

 

عربستان هيات عالي مذاكره‌كنندگان معارض سوري را تغيير مي‌دهد

بعد از ايجاد بحران كشورهاي عربي با قطر و در آستانه از سرگيري گفت‌وگوهاي سوريه، عربستان قصد دارد شاكله هيات عالي مذاكره‌كنندگان معارض سوري را تغيير دهد. يك منبع نزديك به معارضان سوري به شبكه خبري الميادين گفته كه عربستان قرار است نشستي براي معارضان در ماه آتي ميلادي برگزار كند تا هياتي جديد جايگزين هيات فعلي كه در مذاكرات حضور دارند شود. به گزارش مهر، عربستان مي‌خواهد گروهي از معارضان سوري كه وابسته به اخوان‌المسلمين هستند يا از سوي قطر حمايت مي‌شوند را از بدنه هيات معارضان سوري خارج كند. پيش‌تر شبكه خبري «راشا تودي» نيز گزارش داده بود كه شماري از اعضاي هيات عالي مذاكره‌كنندگان معارض سوري در اعتراض به جناح‌بندي‌هاي سياسي در داخل بدنه هيات معارضان تصميم گرفتند از اين هيات جدا شوند. محمد حسام حافظ رييس كميته قانوني هيات معارضان و معاذالخطيب رييس پيشين ائتلاف معارضان سوري در دو پيام جداگانه به صفوان العكاش دبير هيات عالي مذاكره‌كنندگان سوري اعلام كرده‌اند از عضويت در هيات كناره‌گيري مي‌كنند. معاذالخطيب در پيام خود تاكيد كرده است كه شفافيتي در تصميم‌گيري‌ها و اقدامات هيات عالي مذاكره‌كنندگان وجود ندارد و گاهي مواضع ضد و نقيضي اتخاذ مي‌شود كه گمراه‌كننده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون