• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3834 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ خرداد

مروري بر ليگ جهاني واليبال

ايران از صعود باز ماند؛ ايتاليا قعرنشين شد

روز دوم از هفته‌ سوم و پاياني دور مقدماتي ليگ جهاني 2017 واليبال با برگزاري شش ديدار بين دوازده تيم سطح يك جهان پيگيري شد و در پايان بازي‌ها، تيم‌ ‌ملي ايران پس از شكست مقابل لهستان دومين باخت متوالي خود را در هفته‌ سوم تجربه كرد تا ديگر شانسي براي صعود به مرحله نهايي نداشته باشد. فرانسه هم شاگردان آنتيگا را مغلوب كرد و در صدر باقي‌ ماند. آرژانتين سه بر يك برزيل را مغلوب كرد و ايتاليا با شكست مقابل بلژيك به قعر جدول رده‌بندي سطح يك سقوط كرد.
در مهم‌ترين بازي، لهستان در سالن اطلس آرنا و در مقابل ديدگان 13805 نفر ميزبان ايران بود و در پايان در يك بازي يك طرفه موفق شد سه بر صفر شاگردان كولاكوويچ را مغلوب كند.
تيم‌ ‌ملي واليبال ايران با انجام يك بازي پراشتباه دومين شكست متوالي خود را تجربه كرد و با سه پيروزي و پنج باخت هشت امتيازي باقي‌ ماند و ضمن نزول به رده دهم جدول از صعود به مرحله نهايي باز ماند. شاگردان دجورجي هم با چهار برد و چهار باخت 12 امتيازي شدند و با قرار گرفتن در رده پنجم بسيار به صعود اميدوار شدند. ست‌هاي بازي لهستان و ايران با نتايج 25، 17 بر25 و 18 و 25 بر 22 به پايان رسيد.
در ديگر بازي فرانسه رو در روي كانادا قرار گرفت و در پايان با اقتدار سه بر صفر حريفش را از پيش‌رو برداشت. خروس‌ها با اين پيروزي صدرنشيني خود را يك هفته‌ قبل از اتمام دور مقدماتي تثبيت كردند و با هفت برد و يك باخت و كسب 23 امتياز در جايگاه نخست ايستادند. كانادا هم با هدايت آنتيگا، چهار برد و چهار شكست را تجربه كرده است و در پايان بازي‌هاي روز دوم با كسب 9 امتياز در مكان هشتم قرار دارد. استفان بوير در بازي برابر كانادا به تنهايي 25 امتياز را كه معادل يك ست بازي است كسب كرد و به عنوان امتياز آورترين بازيكن ميدان انتخاب شد.
در ديگر بازي سرنوشت ساز روز دوم امريكا به مصاف روسيه رفت اما پس از پنج ست نبرد ديدني حريف روس‌ها نشدند و سه بر دو بازي را واگذار كردند.
ايتاليا و بلژيك هم در صدمين بازي به مصاف هم رفتند و در پايان شاگردان بلنجيني در ادامه‌ روزهاي سياه‌شان با شكست برابر شاگردان ويتال هنين تكميل شد و به قعر جدول رده‌بندي سطح يك سقوط كردند. ايتاليا اين بازي را با نتيجه‌ سه بر يك واگذار كرد.
بلژيك با چهار برد و چهار باخت و اندوخته چهارده امتيازي‌اش تا حدود زيادي به مرحله نهايي صعود كرده است، ولي ايتاليا با دو برد و شش باخت شش امتيازي باقي‌ ماند.
در زيباترين ديدار بلغارستان موفق شد برابر صربستان قدرتمند و مدافع عنوان قهرماني سه بر دو به پيروزي برسد و خود را در رده هفتم جدول رده‌بندي برساند. بلغارها در بازي آخر خود به مصاف آرژانتين خواهند رفت و اميدوارند با پيروزي و كسب سه امتياز بتوانند به مرحله نهايي صعود كنند.
در حال‌ حاضر بلغارستان با كسب يازده امتياز و چهار باخت و چهار پيروزي در مكان هفتم قرار دارد و صربستان هم با شش برد و دو باخت 18 امتيازي باقي‌ مانده و شانس صدرنشيني را از دست داد.
در آخرين بازي هم آرژانتين با هدايت خوليو ولاسكو در يك بازي حساس برزيل را غافلگير كرد و با پيروزي سه بر يك، سه امتياز شيرين را از آن خود كرد.
آرژانتين در پايان روز دوم با دو پيروزي و شش باخت و كسب هشت امتياز بالاخره خودش را از انتهاي جدول بالا كشيد. برزيل هم كه پيش از اين به دليل ميزباني دور بعد در مرحله نهايي خود را حاضر مي‌بيند با پنج بر دو سه باخت و كسب 16 امتياز در مكان سوم ايستاده است.
شب گذشته در ادامه رقابت‌ها ايتاليا با كانادا، فرانسه با بلژيك، ايران با ‌روسيه، امريكا با لهستان، برزيل با صربستان و بلغارستان با آرژانتين ديدار كردند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون