• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3834 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ خرداد

گره اختلافات كورتر شد

فاز جديد مشكل رستمي و انوشيرواني در وزنه‌برداري

فدراسيون وزنه‌برداري پس از گذشت نزديك به 10 ماه از المپيك بالاخره تصميم گرفت مساله كيانوش رستمي و سجاد انوشيرواني را حل كند كه البته اين كار را بسيار دير انجام داد و در نهايت شرايط اين دو نفر به گونه‌اي پيچيده شد كه شايد هيچ‌وقت نتوان اين دو را به عنوان شاگرد و سرمربي كنار هم ديد. اگر فدراسيون وزنه‌برداري پس از المپيك و قبل از اينكه كار به مصاحبه كردن در رسانه‌ها از سوي طرفين كشيده شود، تدبير ديگري پيدا مي‌كرد، شايد ماجرا در يك فضاي تعاملي زودتر از اين حل مي‌شد. اكنون هم راه‌حلي را برگزيده كه باز هم التهابات موجود را پايان نداد.
«فدراسيون وزنه‌برداري تصميم گرفت امكانات و تجهيزاتي كه مورد نياز كيانوش رستمي براي آماده‌سازي و حضوري موفق در رقابت‌هاي جهاني داشته باشد فراهم مي‌كند تا ملي پوش دسته 85 كيلوگرم در تيم ملي وزنه‌برداري همراه يك مربي كه مورد تاييد وي و فدراسيون وزنه‌برداري باشد تمرينات خود را مجددا آغاز كند.»
اينكه فدراسيون اين تصميم را گرفته تا كيانوش رستمي همراه با يك مربي ديگر تمرين كند به مذاق سجاد انوشيرواني سرمربي تيم ملي خوش نيامده و اين را اتفاق خوبي براي ورزش ايران نمي‌داند. راه‌حلي كه فدراسيون برگزيده تا رستمي با يك مربي ديگر تمرين كند، اين تصور را براي سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري به وجود آورده كه شأن و جايگاه سرمربي تيم ملي رعايت نشده و بدعت نه چندان خوبي در ورزش ايران نهاده شده است.
طبيعي است كه انوشيرواني و رستمي هر كدام به دنبال محقق شدن خواسته خود باشند و در اين ميان اين وظيفه فدراسيون بود كه راه‌حلي منطقي را انتخاب كند تا جاي هيچ گونه حرف و حديثي را باقي نگذارد اما تصميمي كه در پايان جلسه شوراي عالي فني اعلام شد تنها يك طرف ماجرا را راضي نگه داشت و طرف ديگر رضايت از اين تصميم ندارد و واضح است كه فدراسيون در ايجاد تعامل بين دو طرف كامل ناموفق بوده است. البته بهتر بود سجاد انوشيرواني هم به عنوان سرمربي تيم ملي در دو جلسه‌اي كه براي رسيدگي به تيم ملي برگزار شد، شركت مي‌كرد و اگر نسبت به موضوعي اعتراض داشت در همان جلسه مطرح مي‌كرد.
در كل اين راه‌حل فدراسيون هم فعلا نتوانسته به اين ماجراي چند ماهه پايان دهد. انتظار مي‌رفت فدراسيون بعد از گذشت اين همه مدت راه‌حلي را برگزيند تا يك‌بار براي هميشه پايان بخش اين ماجرا باشد اما در نهايت باز هم دوباره همه‌چيز به خانه اول بازگشته و اكنون مشخص نيست در اين ميان سرنوشت تيم ملي كه بايد براي رويدادهاي مهمي آماده شود چه چيز خواهد شد. آيا طبق برنامه شاهد آغاز اردوها خواهيم بود يا نه. اگر دوباره تمام برنامه‌ريزي به هم بريزد، تيم ملي قرباني اختلافي است كه فدراسيون مي‌توانست ماه‌ها قبل آن را به راحتي با دست باز كند نه اينكه اكنون براي باز كردن آن از دندان كمك بگيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون