• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3834 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ خرداد

به صعود به المپيك خوش‌بينم

اميرحسين پيرواني سرمربي تيم ملي اميد

1- از فدراسيون فوتبال و هيات رييسه، سازمان تيم‌هاي ملي، كميته‌ فني، مهدي تاج و كارلوس كي‌روش تشكر ويژه‌اي مي‌كنم كه دوباره مسووليت سرمربيگري تيم‌ ‌ملي اميد را به من سپردند تا در خدمت كشورم باشم. برنامه ما اين است كه از ششم تا دهم تير ماه نخستين اردوي‌مان را برگزار كنيم. اردوي دوم از ۱۵ تير تا اعزام به مسابقات است. با توجه به اينكه ۲۸ تير بازي داريم ۲۳ يا ۲۴ اين ماه راهي قرقيزستان مي‌شويم. سعي كرده‌ايم در اين دو اردو سه بازي تداركاتي داشته باشيم كه يك بازي خارجي و دو بازي داخلي خواهد بود.
2- بزرگ‌ترين دغدغه‌ ما اين است كه تعامل بسيار خوبي با باشگاه‌ها داشته باشيم. اين مشكل را در رده جوانان داشتيم. تيم‌ها در فصل بدنسازي هستند و به دنبال مهره‌هاي جديد مي‌روند و خيلي سخت بازيكنان را در اختيار تيم‌ ‌ملي قرار مي‌دهند. آنها به دنبال اين هستند كه بهترين نتيجه‌ را در ليگ پيش‌ رو بگيرند اما بايد توجه داشته باشيم كه اين تيم جديد است و تيم‌ ‌ملي جوانان نيست كه بازيكنانش دو سال در كنار يكديگر كار كرده باشند. بازي‌ها در رده زير ۲۳ سال برگزار مي‌شود و ما فاصله بين ۲۰ تا ۲۳ را با بازيكنان جديدي پوشش مي‌دهيم. بايد تعامل برقرار شود تا از تمام پتانسيل‌مان استفاده كنيم. سعي مي‌كنيم به گونه‌اي بازيكنان را به تيم‌ ‌ملي دعوت كنيم كه باشگاه‌ها ضرر و زيان زيادي نداشته باشند تا هم باشگاه‌ها از بازيكنان‌شان استفاده كنند و هم ما بتوانيم از آنها بهره ببريم. مسابقات ليگ از چهارم تير ماه آغاز مي‌شود. با برنامه سازمان ليگ پيش مي‌رويم.
3- مسابقات پيش رو، مسابقات زير ۲۳ سال آسيا است و تيمي كه قبلا در جام جهاني در اختيار داشتم زير ۱۹ سال و ۲۰ سال هستند و با اين تيم نمي‌توان در مسابقات حاضر شد، مشكلي كه داريم اين است كه بازيكنان زير ۲۳ سال نمي‌توانند چند سال بعد در مسابقات انتخابي المپيك بازي كنند. ما در اين مرحله از بازيكنان زير ۲۳ سال استفاده مي‌كنيم تا در مراحل بعد با بالاتر رفتن سن بازيكنان زير ۲۰ سال تيم‌مان را يكدست براي المپيك آماده كنيم. بايد حضور شايسته‌اي در اين رقابت‌ها داشته باشيم و كسب تجربه كنيم تا دو سال بعد براي المپيك آماده شويم. در اين رقابت‌ها هم مي‌توان با تيم‌ ‌ملي جوانان حاضر شد و نتيجه‌ درخشاني گرفت اما مي‌خواهيم تلفيقي از بازيكنان زير ۲۳ و زير ۲۰ سال را به اين رقابت‌ها ببريم.
4- هيچ‌وقت نمي‌توانم قولي براي موفقيت بدهم. در جام جهاني جوانان هم هيچ قولي ندادم. اين قول را مي‌دهم كه بازيكنانم و خودم با تمام وجود وقت‌مان را براي اين تيم‌ ‌مي‌گذاريم كه به موفقيت برسيم. خيلي به صعود خوش‌بين هستيم. قول نمي‌دهم اما اميدوارم كه به المپيك صعود كنيم چرا كه اين بازيكنان توانستند بعد از ۱۶ سال به جام جهاني صعود كنند و شايد در ۴۰ سال اخير ما يك بار به جام جهاني جوانان صعود كرده بوديم. تيمي كه راهي جام جهاني شده بود شرايط سني مناسب براي المپيك را هم دارد و همين طور كه در جوانان پيشرفت كردند و كسب سهميه كردند مي‌توانند با حمايت‌هاي فدراسيون و همه دست اندركاران در مقدماتي المپيك حاضر شوند و كسب سهميه كنند. اين كار در رده جوانان تكرار شده و مي‌توانند در رده اميد هم آن را انجام دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون