• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3834 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ خرداد

مصاحبه پوتين و استون و جنجالي كه اتفاق افتاد

هفته نفرت آغاز شده است

«نيويورك‌تايمز» او را «پليس خوب» صدا كرده بود؛ پليسي كه انگار در جلسه بازجويي بيشتر از آن‌كه بخواهد جواب درست و صادقانه پيدا كند، خوش و بش است و ترديد دارد.
تصويرسازي‌هاي ديگري هم هست؛ تصويرسازي‌هاي رسانه‌هاي امريكايي از گفت‌وگوي اليور استون با ولاديمير پوتين كه مستندش چهار شب متوالي از «شوتايم» پخش شد. واكنش اكثريت اين رسانه‌ها به آنچه در اين مصاحبه و مستند رخ داد، واكنش‌هايي منتقدانه و تند و تيز بود.
حتي نشريات عاميانه‌تر، براي نوشتن گزارش اين مستند از تيترهايي با لحن و دشنام‌هاي عاميانه استفاده كردند تا پيام اهالي رسانه‌هاي امريكايي به استون برسد و اين كارگردان امريكايي بداند كه آنها از گفت‌وگويي كه در آن پوتين دست بالا را دارد و به راحتي و با پوزخندهاي هميشگي‌اش، جواب خيلي از سوال‌ها را نمي‌دهد، اتهام‌ها را به راحتي رد مي‌كند و حتي در شرايطي كه دخالت روسيه در انتخابات امريكا مردم امريكا را شوكه كرده، مي‌گويد كه هنوز او و ترامپ مي‌توانند دوستان خوبي باشند و بين دو كشور ارتباطات صلح‌آميز برقرار شود.
پوتين در تصويري كه استون ساخته، رسانه‌هاي امريكا را عصباني كرده و كافي است تا با يك سرچ ساده، گزارش‌ها و يادداشت‌هاي معترضان را پيدا كنيد و بخوانيد و بشنويد. كاري كه اليور استون هم انجام داده و بالاخره دو روز بعد از هجوم اين اعتراض‌ها تصميم گرفته تا جوابي به آنها بدهد و در جبهه روبه‌روي اهالي رسانه، كوتاه نيايد و آنها را متهم به حركت مافيايي كند كه به دليل نارضايتي از ترامپ شكل گرفته.
استون كه به ملايمت با پوتين در مستندش متهم است، دربرابر اهالي رسانه‌ها در امريكا هيچ ملايمتي نشان نداده و اين اعتراض‌ها را «نفرت‌پراكني» خوانده و گفته: «اين واكنش رسانه‌هاي امريكايي يادآور رمان «1984» به نگارش «جورج اورول» نويسنده معروف انگليسي است.
هفته گذشته، هفته نفرت بود. اين مطلب اشاره‌اي به رمان 1984 است كه در آن نقل شده يك حكومت استبدادي در جنوب اقيانوس آرام يك بار در سال «هفته نفرت» را برپا مي‌كند تا جامعه بتواند يك تصور و ذهنيت اجتماعي از يك دشمن خارجي براي خود مجسم كند.
نظريه دخالت كرملين در انتخابات رياست‌جمهوري امريكا، يك «عقيده منزجركننده » است، در واقع، رسانه‌هاي امريكايي از ترامپ متنفر هستند اما آنها گاها با يكديگر متحد مي‌شوند».
رسانه‌هاي امريكايي هنوز جوابي به اين اتهام‌هاي استون نداده‌اند اما رسانه‌هاي روسيه، حسابي سرگرم اين جنجال شده‌اند و در نقطه مقابل اين صحبت‌هاي استون را منتشر كرده‌اند.
صحبت‌هايي كه در  رسانه‌هاي آمريكايي هم نقل شده، اما هنوز جوابي به آن داده نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون