• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3851 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۰ تير

خبر كوتاه

نمايش «پل سياه» و «پدر بلوط» در خانه هنرمندان

دو فيلم مستند «پل سياه» و «پدر بلوط» در خانه هنرمندان ايران به نمايش درمي‌آيند. دو فيلم مستند «پل سياه» به كارگرداني ايوب مرواني‌پور و «پدر بلوط» به كارگرداني اعظم مرادي امروز، سه‌شنبه با همكاري انجمن تهيه‌كنندگان سينماي مستند در سينماتك خانه هنرمندان ايران به نمايش درمي‌آيند. پل سياه به عنوان نخستين و طولاني‌ترين پل فلزي راه‌آهن ايران كه دو سوي رودخانه كارون در اهواز را به هم پيوند داده است از اهميت بسزايي برخوردار است. مستند «پل سياه» با پژوهش، نگارش و به كارگرداني و تهيه‌كنندگي ايوب مرواني‌پور به بازنمايي سرگذشت شنيدني اين پل پرداخته و تاريخچه، نقش و اهميت همه‌جانبه پل سياه را در هشتاد سال گذشته به تصوير كشيده است. مستند «پدر بلوط» با پژوهش و كارگرداني اعظم مرادي به بازنمايي گوشه‌هايي از زندگي و تلاش‌هاي مظفر افشار، پدر بلوط ايران مي‌پردازد. مظفر افشار كه اكنون هفتاد ساله است، حدود 30 سال است كه به كشت بلوط در لرستان و دامنه‌هاي زاگرس مركزي مشغول است. علاقه‌مندان براي تماشاي اين دو مستند مي‌توانند امروز ساعت 18 به خانه هنرمندان ايران مراجعه كنند.

 

انتشار بيست‌وهشتمين كتاب مجموعه مشاهير كتابشناسي

بيست‌وهشتمين كتاب از مجموعه «مشاهير كتابشناسي معاصر ايران» با عنوان «عباس زرياب‌خويي» نوشته مرتضي هاشمي‌پور از سوي موسسه خانه كتاب منتشر شد. عباس زرياب‌خويي از مشاهير فرهنگي معاصر است كه جلد بيست و هشتم از «مشاهير كتابشناسي معاصر ايران» به معرفي آن پرداخته است. اين اثر از چهار بخش اصلي «از تولد تا كتابشناسي»، «حيات كتابشناسانه»، «پس از كتابشناسي» و «آثار» تشكيل شده است. بيست‌وهشتمين جلد از مجموعه «مشاهير كتابشناسي معاصر ايران» به قلم مرتضي هاشمي‌پور با شمارگان هزار نسخه در 48 صفحه به بهاي 5 هزار تومان از سوي موسسه خانه كتاب منتشر شده است.


اجراي «سيستم گرون هلم» در تماشاخانه پاليز

نمايش «سيستم گرون هلم» به كارگرداني عليرضا كوشك جلالي براي سومين‌بار در تهران روي صحنه مي‌رود. اين نمايش هر شب ساعت ۲۱ در تماشاخانه پاليز اجرا مي‌شود. در «سيستم گرون هلم» الهام پاوه‌نژاد، سينا رازاني، اميرحسين رستمي و رضا مولايي به ايفاي نقش مي‌پردازند. كوشك جلالي علاوه بر كارگرداني، ترجمه و طراحي اين نمايش را برعهده دارد و مسعود سيدهاشمي آن را تهيه كرده است. علاقه‌مندان مي‌توانند با مراجعه به سامانه تيوال بليت اين نمايش را تهيه كنند. همچنين دانشجويان مي‌توانند از تخفيف ۳۰ درصدي دانشجويي بهره‌مند شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون