• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3882 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۶ مرداد

فرمانده انتظامي تهران بزرگ:

معتادان متجاهر را جمع‌آوري خواهيم كرد

اعتماد

 نخستين نشست فرمانده انتظامي تهران بزرگ با خبرنگاران و اصحاب رسانه ديروز صبح برگزار شد. سردار حسين رحيمي با بيان اينكه ما مامور مسوول را قبول داريم نه مامور معذور را، چرا كه همكاران ما بايد در انجام وظايف خود دغدغه‌مند و مسووليت‌پذير باشند، گفت: «اصلي‌ترين اولويت خود را عملياتي كردن راهبرد مردم‌مداري و جامعه‌مداري مي‌دانيم و بالاترين شأن پليس و مسوولان را خدمتگزار بودن اعلام مي‌كنيم. تمام برنامه‌هاي ما براي ارتقاي امنيت و آرامش مردم است؛ مردمي كه 99 درصد آنها قانونمدار بوده و ما در مقابل آنها خدمتگزاريم ولي قطعا در مقابل يك درصد قانون‌شكنان و مخلان امنيت براساس قانون و با شديدترين شيوه برخورد مي‌كنيم.»
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با انتقاد از قفل شدن ترافيك پايتخت، تسهيل ترددهاي درون‌شهري را از ديگر برنامه‌هاي خود در حوزه راهور عنوان كرد و افزود: ما نمي‌توانيم ترافيك پايتخت را كاملا حل كنيم ولي مي‌توانيم اجازه ندهيم معابر پايتخت قفل شود. وي اضافه كرد: در 6 ماه دوم سال ترافيك معابر قطعا سنگين‌تر خواهد شد پس بر همين اساس جلسات هماهنگي و برنامه‌ريزي‌هاي خود را براي تسهيل عبور و مرور آغاز كرده‌ايم.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با تاكيد بر اينكه پليس به هيچ گروه، حزب، دسته و جناحي وابستگي ندارد، افزود: حزب ما حزب ولي‌امر مسلمين است و با وجود شناخت عميق خود از همه جناح‌ها، به صورت سياسي و جناحي برخورد نمي‌كنيم. وي در ادامه با اشاره به اينكه ناهنجاري‌هاي اجتماعي، بيكاري، فقر، تورم و... در افزايش جرايم موثر است، افزود: من همكارانم را در وقوع جرايم بازخواست نمي‌كنم چرا كه وقوع جرايم تا حد زيادي به ما مرتبط نيست و عوامل ديگري دارد ولي ما مسوول كشف جرم و دستگيري مجرمين هستيم و در اين مورد مي‌توانيد من را بازخواست كنيد. او درباره ادامه‌دار بودن يا نبودن گشت‌هاي ارشاد نيز گفت: پليس مسوول برخورد با هرگونه ناهنجاري در جامعه است و متاسفانه در برخي موارد رفتارهايي در سطح شهر مي‌بينيم كه خاطر بسياري از شهروندان را مكدر مي‌كند. به هر حال بايد شهروندان توجه داشته باشند كه هر رفتار، مكان خاصي را مي‌طلبد و بايد شؤونات اسلامي در سطح جامعه رعايت شود.
 وي با بيان اينكه هيچ تفاوتي بين رعايت شؤونات اسلامي بين زنان و مردان در سطح جامعه نيست، افزود: تمركز ما در اين بخش بيشتر بر برخوردهاي ايجابي است تا برخوردهاي سلبي و قهر‌آميز چرا كه قطعا آن دختر و پسري كه رفتار نادرستي دارند مثل فرزندان ما هستند و بايد آموزش ببينند ولي پليس در برابر معدود افرادي كه با رفتار و نوع پوشش خاص خود رفتار خارج از عرف را از حد مي‌گذرانند و جامعه به هيچ‌وجه نوع پوشش و رفتار آنها را نمي‌پسندد طبق قانون برخورد خواهد كرد. فرمانده انتظامي تهران بزرگ خاطرنشان كرد: پليس در برخورد با مردم بايد با حفظ شأن آنها رفتاري كريمانه داشته باشد ولي در مجموع پليس مكلف است اجازه برخي از رفتارهاي خارج از عرف را ندهد. رحيمي در پايان در پاسخ به سوال ديگري در خصوص جمع كردن معتادان متجاهر پايتخت از اعلام آمادگي پليس براي جمع‌آوري تمام معتادان خياباني ظرف كمتر از يك هفته خبر داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون