• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3882 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۶ مرداد

دوئل دايي و منصوريان

هفته چهارم ليگ برتر قطعا ديدني خواهد بود

گروه ورزش

ليگ برتر حالا به هفته چهارم رسيده است. در نخستين بازي پرسپوليس شب گذشته به مصاف سياه‌جامگان رفت تا فرصت ريكاوري بيشتري براي بازي با تيم الاهلي در چارچوب رقابت‌هاي يك‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا داشته باشد. اما امروز و فردا فوتبال ايران شاهد 7 بازي حساس ديگر هم خواهد بود؛ جدال‌هايي بين منصوريان، دايي، درخشان و گل‌محمدي و البته دربي اصفهان بين قلعه نويي و كرانچار.

تراكتورسازي - نفت تهران؛ تبريزي‌ها بالاخره امتياز مي‌گيرند؟
تراكتورسازي تبريز كه تا همين پارسال يكي از مدعيان اصلي فتح جام بود حالا با صفر امتياز در قعرجدول قرار گرفته است. با اين همه گل‌محمدي همچنان مورد تاييد هواداران تبريزي است و خيلي به 3 امتياز بازي با نفت دل بسته. نقطه ضعف تراكتورسازان درون چارچوب دروازه است و گروسيان هنوز به اعتماد به نفس و خودباوري نرسيده و قرمزپوشان تبريزي گل‌هاي راحتي مي‌خورند.در طرف ديگر نفت تهران هنوز وضعيت طلبكارانش مشخص نشده و در آستانه حذف از ليگ و ليگ قهرمانان آسيا قرار دارد. نفت برخلاف انتظارات عملكرد بهتري داشته و غير از شكست سنگين مقابل پرسپوليس توانسته يك پيروزي و يك تساوي كسب كند و در جايگاه يازدهم قرار بگيرد. از ياد نبايد برد كه تقابل حميد درخشان با گل‌محمدي دو سرمربي اسبق پرسپوليس هم قطعا ديدني خواهد بود.

ذوب آهن- سپاهان؛ امير به دنبال شكست تيم سابق
دربي اصفهان هميشه از جذابيت‌هاي خاصي برخوردار بوده. در دربي امسال ذوب‌آهن با هدايت امير قلعه‌نويي مي‌خواهد پيروز ديدار خانگي باشد. قلعه نويي با ذوب‌آهن تاكنون 5 امتياز از سه مسابقه كسب كرده ولي انتظار قلعه‌نويي از خودش و تيمش بيش از اينهاست.
در سوي ديگر سپاهان با كرانچار هنوز بردي در اين فصل نداشته و به همين دليل زردپوشان اصفهاني براي دشت نخستين سه امتياز به فولادشهر مي‌روند. شكست يا حتي تساوي سپاهان در اين بازي قطعا مي‌تواند براي كرانچار وشاگردانش گران تمام شود. با اين همه هواداران اين تيم اعتقاد دارند حضور مروان حسين، مهاجم عراقي سپاهان در اين بازي مي‌تواند به زردپوشان كمك شاياني كند. در اين بازي هم تقابل دو سرمربي ديدني است. قلعه نويي سابقه حضور در سپاهان را دارد و با اين تيم روزهاي خوبي را سپري كرده. گرچه به اندازه موفقيتش در نصف جهان محبوب نيست. ذوب‌آهن در اين بازي مهاجم خارجي جديدش را به دليل محروميت و قاسم حدادي‌فر را به دليل مصدوميت در اختيار ندارد. حدادي‌فر احتمالا تا پايان فصل نمي‌تواند براي سبزپوشان اصفهاني بازي كند.
پارس جنوبي - صنعت نفت آبادان؛ جنوبي‌هاي جان گرفته
تقابل تيم‌هاي دوم و چهارم در شهر جم بوشهر ديدني خواهد بود. هر دو تيم، فوتبالي تهاجمي و تماشاگر پسند ارايه مي‌كنند. شاگردان مهدي تارتار جوانان با انگيزه‌اي هستند كه مي‌خواهند توانايي‌هاي‌شان را به اهالي فوتبال ثابت كنند اما تيم نفت مهره‌هاي باتجربه‌اي مثل جاسم كرار دارد. قطعا اين بازي در حاشيه خليج فارس يكي از بازي‌هاي زيباي هفته خواهد شد. بازيكنان پارس جنوبي مي‌گويند اگر نفت آبادان را ببريم شخصيت و اعتماد به نفس ليگ برتري پيدا خواهيم كرد. اين تيم نخستين فصل حضورش را در ليگ برتر تجربه مي‌كند.

سايپا- استقلال؛ استقلال دومين گل فصلش را مي‌زند؟
تقابل علي دايي و منصوريان روي نيمكت‌هاي دو تيم جذاب و ديدني است. دو ملي‌پوش سابق فوتبال ايران اكنون در قامت مربيگري بايد با يكديگر رقابت كنند. دايي و منصوريان چهار بار در رقابت‌هاي ليگ برتر در كسوت سرمربي مقابل هم صف‌آرايي كرده‌اند. دايي در زماني كه سرمربيگري تيم‌هاي نفت تهران و صباي قم را به عهده داشت در جدال با منصوريان كه او نيز سرمربي تيم‌هاي نفت تهران و استقلال بود، در دو نبرد حساس به تساوي رسيد. اما دو رقابت ديگر با پيروزي شاگردان منصوريان به پايان رسيد. با اين همه در اين فصل شاگردان دايي دو برد متوالي داشته‌اند و اكنون به دنبال سومين پيروزي خود هستند. استقلال هفته گذشته نخستين بردش را مقابل تراكتورسازي به دست آورد و مي‌خواهد اين هفته خود را به جمع مدعيان برساند. نارنجي‌پوشان تهران يك تيم سختكوش هستند كه بازيكناني مثل شاه عليدوست، مهدي ترابي، اميد خالدي، محمد عباس‌زاده و... را هم در اختيار دارد اما استقلال يك تيم پرستاره است هرچند در اين فصل فقط يك گل زده.

فولاد- گسترش فولاد؛ بازگشت لوكا به اهواز
فولادِ پورموسوي در سه هفته گذشته آنچنان كه بايد وشايد تيم با صلابتي نشان نداده، هرچند تجربه نشان داده تيم‌هاي تحت هدايت‌ پورموسوي بعد از چند هفته به شرايط آرماني مي‌رسند، از همين رو فولادي‌ها اميدوارند با كسب پيروزي در اين بازي خانگي به چرخه نتيجه‌گيري برگردند.
در آن سو گسترش فولاد تبريز ضعيف‌ترين خط دفاع ليگ را دارد و با اين وضعيت كار سختي در اهواز خواهد داشت. فولاد بازيكنان جوان و سرعتي در اختيار دارد و بايد ديد لوكا بوناچيچ توانسته در اين مدت خط دفاعش را ترميم كند يا خير. بوناچيچ بايد از اعتبار مربيگري‌اش در يكي از بهترين تيم‌هاي ليگ ايران دفاع كند؛ تيمي كه مشكل مالي ندارد و ورزشگاه اختصاصي هم دارد اما در اين فصل ليگ را خوب شروع نكرده. بوناچيچ در اهواز غريبه نيست و به خوبي با شرايط فوتبال خوزستان آشناست.

سپيدرود - پيكان؛ كار سخت در رشت
سپيدرود رشت كه با كلي اميد و آرزو به ليگ برتر آمده بود فعلا سرش بي‌كلاه مانده. آنها در اين فصل از مسابقات حتي يك امتياز هم دشت نكرده‌اند و با سه باخت متوالي در رده يكي مانده به آخر جدول هستند. روند امتيازگيري اين تيم باعث نگراني هواداران پرشمارش شده و آنها مي‌ترسند كه دوباره به ليگ يك تبعيد شوند. شاگردان نظرمحمدي فصل گذشته در ليگ يك به هيچ تيمي در رشت نباختند اما اين ركورد در ليگ برتر خيلي زود شكست و تيم سياه‌جامگان نخستين تيمي بود كه سه امتياز از رشت دشت كرد. در آن سو پيكان هم در اين فصل هنوز به پيروزي نرسيده و با دو مساوي و يك باخت در رده سيزدهم جدول قرار دارد. شاگردان جلالي كار سختي در ورزشگاه عضدي رشت خواهند داشت هرچند از نظر فني و كيفي بازيكنان پيكان بهتر از سپيدرود هستند.

پديده - استقلال خوزستان؛ نبرد غيرقابل پيش‌بيني‌
پديده كه به تيمي غيرقابل پيش‌بيني مشهور شده است، بايد از استقلال خوزستاني پذيرايي كند كه هنوز به شرايط ايده‌آل نرسيده است. هم رضا مهاجري و هم عبدالله ويسي به خوبي مي‌دانند كسب پيروزي در اين بازي چقدر به شرايط تيم‌شان در جدول كمك مي‌كند. هر دو تيم 4 امتيازي هستند و اين بازي مي‌تواند سكوي پرتاب‌شان باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون