• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3898 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ شهريور

چهره‌ها- خبرها

سيدحسن نصرالله در راس فهرست ترورهاي رژيم صهيونيستي نيست!

در حالي كه رژيم صهيونيستي به دنبال ترور دبيركل حزب‌الله لبنان است، اما اين‌بار و در پي سفر محرمانه دبيركل حزب‌الله به دمشق ادعا كرد كه سفرهاي محرمانه وي تحت رصد اين رژيم قرار دارد و از اين سفر مطلع بوده است. به گزارش ايسنا و به نقل از راي اليوم، بر اساس برآوردهاي رسمي اسراييل، دستگاه‌هاي امنيتي مختلف در اين رژيم تاكيد كرده‌اند كه حزب‌الله دشمن درجه يك براي اين رژيم است و پس از حزب‌الله، ايران قرار داشته و جنبش حماس فلسطين نيز در جايگاه سوم است. علاوه بر آن، نهادهاي سياسي و امنيتي اسراييل تاكيد كرده‌اند كه فرد تحت پيگرد شاخه‌هاي امنيتي اسراييل، شخص سيدحسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله است كه پس از پايان جنگ دوم لبنان در آگوست ۲۰۰۶، به محض اينكه اراده كند، از مقابل ديدگان پنهان مي‌شود چراكه مي‌داند و يقين دارد كه اسراييل به دنبال از بين بردن او است. در حال حاضر و پس از گذشت ۱۱ سال از اين جنگ كه با شكست سختي براي اسراييل پايان يافت، دستگاه‌هاي امنيتي اسراييل در تلاش هستند تا بر شكست خود در ترور سيدحسن نصرالله سرپوش بگذارند و مدعي هستند كه وي در راس فهرست افراد تحت‌تعقيب نيست. اخيرا سيدحسن نصرالله در سخنراني اخير خود فاش كرد كه به دمشق رفته و با بشار اسد، رييس‌جمهوري سوريه جهت كسب موافقت دمشق براي توافق ميان حزب‌الله و داعش ديداري داشته است و دبيركل حزب‌الله با اعلام اين امر، مقامات امنيتي اسراييل و در راس آنها دستگاه موساد را به چالش كشيد، چراكه سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي نتوانست رفت‌وآمد سيد حسن نصرالله و سفر يك ساعت و نيمه او تا دمشق را رصد كند. در اين راستا، سمدار بيري، يك شرق‌شناس و تحليلگر امور خاورميانه در روزنامه يديعوت آحارانوت به نقل از منابع امنيتي «عاليرتبه» مدعي شد كه اسراييل از سفر سيدحسن نصرالله به دمشق مطلع بوده است. منابع امنيتي اسراييل نيز مدعي شدند كه سيد حسن نصرالله زماني كه از مخفيگاه محرمانه‌اش خارج مي‌شود، لباس مبدل بسيار شبيه به بازرگانان را مي‌پوشد. اين رسانه اسراييلي با انتشار اين خبر تلاش دارد، ادعا كند كه سفرهاي محرمانه سيدحسن نصرالله به تهران و دمشق از سوي سازمان جاسوسي اسراييل رصد مي‌شود اما اسراييل درصدد ترور وي نيست و گروهي از موساد را براي ترور وي اعزام نكرده است.

 

آسانژ: تعليق تجارت با چين باعث سقوط ترامپ مي‌شود

جوليان آسانژ، بنيانگذار پايگاه اينترنتي ويكي‌ليكس در صفحه توييتر خود نوشت، تهديدهاي مداوم امريكا عليه كره‌شمالي اين كشور را در مسير جنگ قرار داده كه اين امر باعث شده پيونگ‌يانگ تحقيق و توسعه در زمينه موشك را افزايش دهد. آسانژ خاطرنشان كرد: رويكرد امريكا در قبال مرزهاي چين از طريق جنگ سرد نيابتي كره‌شمالي نيز همين نتيجه را به دنبال خواهد داشت؛ افزايش عظيم پژوهش و توسعه ارتش چين احمقانه است. موسس سايت ويكي‌ليكس ادامه داد، در صورتي‌كه ترامپ اقدام به تعليق تبادلات تجاري با چين به دليل كره شمالي بكند، سقوط ترامپ قابل پيش‌بيني است. آسانژ در توييتر نوشت: ۹۰درصد تبادلات تجاري كره‌شمالي با چين است در صورتي‌كه ترامپ اقدام به تعليق تبادلات تجاري با چين بكند كه ميزان آن به ۶۵۰ ميلياد دلار مي‌رسد فورا سقوط خواهد كرد. دونالد ترامپ تهديد كرده بود، تبادلات تجاري با كشورهايي كه فعاليت تجاري با كره‌شمالي دارند را قطع مي‌كند؛ اين در واكنش به آزمايش هسته‌اي اخير كره شمالي بود.

 

محمد بن سلمان در تدارك جشن پادشاهي خود

خبرگزاري فارس گزارش داد كه در گزارش‌هاي خبري و محافل غيررسمي گفته مي‌شود، ده‌ها نفر از شاهزاده‎هاي خاندان سعودي پس از وليعهدي بن سلمان به جاي بن نايف، در اقامت اجباري به‌سر مي‎برند و به دستور محمد بن سلمان، وليعهد سعودي ارتباطي با جهان بيرون ندارند و در فاصله 20 كيلومتري رياض بازداشت هستند. روزنامه المنار چاپ فلسطين در اين باره گزارش داد كه محمد بن سلمان، فرزند شاه سعودي تيمي متشكل از طرفداران خود را براي آماده كردن مراسم جشن منصوب شدن وي به عنوان شاه اين كشور تشكيل داده است. قرار است ملك سلمان به دليل وضعيت جسماني و بيماري، از راس قدرت پادشاهي كناره‌گيري كند و پسرش كه پس از كنار زدن بن نايف به وليعهدي رسيد، جايگزين شود .منابع المنار گفته‌اند كه از تعدادي از رهبران جهان براي حضور در مراسم جشن منصوب شدن شاه جديد عربستان دعوت به عمل خواهد آمد. روزنامه المنار در ادامه گزارش داد كه وليعهد سعودي به دستگاه‎هاي امنيتي عربستان دستور داده كه حفاظت از نهادهاي عمومي و تشديد نظارت بر فرزندان خاندان دستگاه حاكمه آل‌سعود و به شكل خاص فرزندان عبدالله بن‌عبدالعزيز را تحت تدابير شديد امنيتي قرار دهند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون