• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3182 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ بهمن

مذاكره با حزب‌الله يك ضرورت است

سعد حريري، نخست‌وزير پيشين لبنان در مراسم دهمين سالگرد ترور پدرش در لبنان از مذاكره با حزب‌الله لبنان دفاع كرده و آن را يك ضرورت و نياز ملي دانست. سعد حريري در مراسم گراميداشت پدرش تاكيد كرد كه مذاكره يك نياز ملي براي تصحيح روند سياسي و پايان دادن به خلأ رياست‌جمهوري است. وي تاكيد كرد: لبنان با دو خطر مواجه است؛ خطر نخست تنش ميان اهل تسنن و تشيع و خطر دوم نبود رييس‌جمهور است.
وي با بيان خواسته خود جهت تدوين استراتژي ملي براي مبارزه با تروريسم و تحقق واقعي توافق ملي و ارجحيت دادن آن بر هرگونه منافع گروهي خارجي در مبارزه با تروريسم گفت: جنگ عليه تروريسم يك مسووليت ملي است كه برعهده تمامي لبناني‌ها قرار دارد و در صورتي كه خلاف آن باشد آتش لبنان را فرامي‌گيرد. حالا ما هر چقدر هم تلاش كنيم تا آتش‌هاي كوچك را خاموش كنيم موفق نخواهيم شد.
لازم به ذكر است در مراسم سالگرد رفيق حريري هزاران لبناني با اهداي تاج گل روي مزار نخست‌وزير پيشين لبنان در مسجد محمدالامين در مركز بيروت صف كشيده بودند و نيروهاي امنيتي نيز تدابير شديدي را اتخاذ كردند. در اين مراسم هيات‌هاي رسمي و سياسي نيز حضور يافتند. وي بر اثر انفجاري در بيروت در 14 فوريه 2005 ترور شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون