• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3925 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۸ مهر

خبر كوتاه

اكران ۳ فيلم در هفته جاري

غلامرضا فرجي، سخنگوي شوراي صنفي نمايش از اكران دو فيلم سينمايي «حقه‌باز دم‌دراز»، «خفگي» در كنار فيلم «خانه دختر» از اين هفته خبر داد. به گفته فرجي فيلم «حقه‌باز دم دراز» به كارگرداني عليرضا محمودزاده به جاي «تابستان داغ» به كارگرداني ابراهيم ايرج زاد از چهارشنبه اين هفته ۱۹ مهرماه در گروه سينمايي ماندانا اكران مي‌شود. همچنين فيلم «خفگي» به كارگرداني فريدون جيراني نيز از اين هفته به جاي فيلم «نگار» به كارگرداني رامبد جوان در گروه زندگي اكران مي‌شود. پيش از اين نيز اعلام شده بود كه فيلم سينمايي «خانه‌دختر» به كارگرداني شهرام شاه حسيني از چهارشنبه اين هفته ۱۹ مهر ماه در گروه آزاد اكران مي‌شود. فيلم سينمايي «رقص پا» نيز به كارگرداني مزدك ميرعابديني از چهارشنبه سوم آبان‌ماه در گروه آزاد اكران مي‌شود.

انتشار فراخوان جشنواره ملي فيلم فجر ۳۶

فراخوان سي و ششمين جشنواره ملي فيلم فجر در حالي منتشر شد كه نسبت به فراخوان سال گذشته تغييراتي دارد. براساس اين فراخوان؛ يك سيمرغ بلورين براي بهترين فيلم در بخش هنروتجربه و يك سيمرغ بلورين براي بهترين فيلم كوتاه در اين جشنواره اهدا خواهد شد. همچنين يك سيمرغ بلورين در جلوه‌هاي ويژه بصري و ميداني پس از تفكيك به دو سيمرغ افزايش يافته است. در مجموع برگزاركنندگان جشنواره سي‌وششم فيلم فجر سه سيمرغ به تعداد جوايز امسال افزوده‌اند. همزمان با اعلام فراخوان سي و ششمين جشنواره ملي فيلم فجر اعلام شد كه امكان ثبت‌نام روي سايت جشنواره از اول آبان‌ماه فراهم خواهد بود. بنابر اعلام اين فراخوان آثار بلند سينمايي كه تا بهمن ماه ۱۳۹۶ در داخل و خارج از كشور به نمايش درنيامده‌اند مي‌توانند متقاضي شركت در بخش سوداي سيمرغ باشند و آثاري كه در دوره‌هاي قبل توسط هيات انتخاب بازبيني شده نمي‌توانند متقاضي شركت در اين دوره باشند. هيات انتخاب جشنواره كه توسط دبير جشنواره انتخاب مي‌شود از ميان آثار متقاضي حداكثر ۲۲ فيلم را كه از كيفيت برتري برخوردار باشند براي نمايش و داوري انتخاب خواهند كرد. همچنين به منظور استمرار سياست‌هاي تشويقي در توليد آثار سينمايي مستند، حداكثر ۲ فيلم سينمايي مستند كه با هدف نمايش در سينماي كشور ساخته شده باشند و متقاضي حضور هستند انتخاب و داوري خواهند شد. آخرين زمان تحويل نسخه نهايي فيلم راه يافته به جشنواره روز چهارشنبه ۲۰ دي ۱۳۹۶ است و نسخه استاندارد فني جهت نمايش بايد به صورت DCPبه بخش فني جشنواره تحويل شود و در صورت ارايه نكردن كپي نهايي فيلم تا تاريخ مقرر، دبيرخانه جشنواره به احترام مخاطبان و خانواده سينما، فيلم را از جشنواره (داوري و نمايش عمومي) خارج مي‌كند.

ملكه رنجبر بستري شد

ملكه رنجبر، بازيگر پيشكسوت سينما و تلويزيون به دليل مشكل قلبي در بيمارستان بستري شد. فريبرز ايرواني، فرزند اين بازيگر پيشكسوت با اعلام اينكه مادرش روز دوشنبه به دليل مشكل قلبي به بيمارستان منتقل شده است، گفت: «ايشان به دليل درد در قفسه سينه و كم نفسي به تشخيص پزشك معالج به صورت اورژانسي براي انجام آنژيوگرافي به بخش آنژيوگراف پست كد بيمارستان جم انتقال يافته است. » به گفته او با اعلام نتيجه آنژيو در مورد اينكه اين بازيگر پيشكسوت نياز به جراحي دارد يا خير تصميم‌گيري خواهد شد.

 

سخنراني پژوهشگر و منتقد هنري ايتاليايي در موزه ملك

الئونورا فراتتارولو، پژوهشگر و منتقد هنري ايتاليايي با عنوان «الفباي خيال‌انگيز آنتونيو بازولي و التقاط‌گري اروپايي» در كتابخانه و موزه ملك سخنراني مي‌كند. اين نشست از سوي انجمن علمي مجسمه‌سازي و فلسفه هنر دانشگاه تهران ساعت ۱۰ امروز ۱۸ مهر در كتابخانه و موزه ملك برگزار مي‌شود. الئونورا فراتتارولو، پژوهشگر و منتقد هنري، فارغ‌التحصيل رشته فلسفه و متخصص تاريخ هنر مدرن و معاصر و مدرس دانشگاه و صاحب كرسي استادي تاريخ هنر معاصر در آكادمي هنرهاي زيباي بلونيا است. او از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ با مديريت ميراث تاريخي، هنري شهر پارما و پياده نظام همكاري مستمر داشته و از بنيانگذاران رشته آموزش موزه‌داري در موزه پيناكو تكاملي پارما است. اين منتقد از سال ۲۰۰۰ سرپرستي بخش طراحي و چاپ‌هاي آنتيك و معاصر همين آكادمي را در اختيار دارد. او از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ مديريت هنري موزه خانه جورجو موراندي را بر عهده داشته و پس از راه‌اندازي فضاي نمايشگاهي اين موزه در آن نمايشگاه‌ها از هنر معاصر برپا كرده است.
ماده، تكنيك و شاعرانگي عنوان آخرين نمايشگاه برگزار شده توسط فراتتا رولو در حاشيه پنجاه و هفتمين بي‌ينال ونيز است. برگزاري نمايشگاه‌هاي متعدد و همكاري با بخش دولتي و خصوصي، نوشتن نقد هنري درباره آثار هنرمندان مدرن و معاصر براي مجلات در ايتاليا و اروپا از فعاليت‌هاي اوست. مهر

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون